Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева



Скачати 50,84 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір50,84 Kb.

Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева

Як обрати методику? Починаючи навчати дитину читання, слід дотримуватися деяких принципів.

По-перше, не треба встановлювати термінів, коли ви навчите дитину читати. Не дивіться на інших дітей. У кожного малюка свій темп засвоєння тієї чи іншої навички.

По-друге, для чого ви хочете навчити дитину читати. Мета, керуючись якою ви будете вчити дитину читати, може бути цілком іншою, скажімо, це розвиток мислення і мовлення, розширення словникового запасу, розвиток логіки, і нарешті – підготовка до школи.

Результативність методу М. Зайцева висока. Порівняно з традиційною методикою, діти значно швидше оволодівають читанням, не роблять помилок, очищають звуковимову.

Що таке кубики Зайцева? Це систематизоване розміщення на кубиках усіх можливих в українській мові складів. Склад за Зайцевим як одиниця слова може складатися з однієї, двох, трьох¸ чотирьох і більше букв і тому має велику кількість моделей: я, є, і, а – 1 буква, один склад; ти, ви – 2 букви, 1 склад; вас, три – 3 букви, 2 склади. За методом М. Зайцева навчання відбувається не через звуки, а через склади. Головний принцип методу – усі кубики мають подаватися одночасно!

Перш, ніж розпочати навчати дітей читати за методикою М.О. Зайцева потрібно ознайомитись з спеціалізованою літературою, необхідним дидактичним матеріалом (кубиками, таблицями, складовими картками).

Розпочинати навчати дітей читання за методикою Миколи Зайцева можна починати з 2-х років. На цих заняттях відбуватися все повинно зовсім інакше. Це гра. А гра для дітей - справа життя, праця для дитини, в грі вона здібна сприймати найсерйозніші ідеї, і якщо її цікаво - вона не стомлюється. Гра на заняттях за методикою Зайцева мобілізує можливості, ініціативу, вчить спілкуватися. Без вибору, пошуку, боротьби - гри не існує. Якщо гра цікава, рухлива, змінюється - енергія дитини невичерпна. Навчаючи дітей читанню потрібно дотримуватись «золотих правил Зайцева».



  1. Ніякої термінології, поки діти не засвоять весь матеріал. Бо термін порушує закон дидактики: від конкретного до узагальнюючого.

  2. Не використовувати схему слова, бо для навчання читання вона не дає позитивних результатів.

  3. Слова вимовляються чітко, так як ми пишемо, а не чуємо.

  4. При роботі з дітьми враховувати індивідуальні особливості і темп розвитку кожної дитини.

  5. Щоденна «порція навчання» не повинна перевищувати 10-15 хвилин.

  6. Допомагати дітям активно спілкуватися, дискутувати, прищеплювати необхідні для успішного навчання навички.

  7. Дорослим потрібно під час ігор створювати і підтримувати атмосферу доброзичливості, щирості поваги до особистості дитини.

Враховуючи характерні особливості кожного періоду дитинства, поділяємо навчання дітей на три етапи:

  1. етап: ознайомлення з кубиками і таблицями.

  2. етап: ознайомлення з складовими картками, читання слів.

  3. етап: читання речень, невеликих текстів.

Розпочинати потрібно роботу з ознайомлення дошкільників з кубиками. Найважливіше кубики презентувати. Потрібне перше ознайомлення. Воно має бути таким, щоб відчути момент інтересу, зацікавити дітей.
Перші кроки гри-навчання


  • Діти подивіться яка гарна корзинка потрапила до нас. А що ж там?

  • Кубики! Ці кубики не прості, а чарівні. З їх допомогою можна прочитати багато слів: і ваші імена, і назви казок, і назви звірів і багато іншого.

  • Хочете навчитися читати? Давайте ближче познайомимося з кубиками. Діти, візьміть в руки кубик. Подивіться на нього. Кожен кубик має своє ім.`я . ось у Володі кубик має ім.`я Т, а прізвище його Т-ТА-ТЕ-ТИ-ТО-ТУ (дитина тримає кубик, дорослий озвучує його). Так озвучуються всі кубики.

  • А зараз ми пограємося у гру «Прогулянка в лісі». На підлозі розкладені кубики. В центрі кола сидить Зайчик. Діти йдуть по колу, тримаючись за руки та промовляючи:

Ми по лісу йшли-йшли,

Кубик гарний там знайшли,

А який? Ми вам розкажем

Й Зайчику його покажем.

Діти зупиняються. Кожен бере собі кубик. По черзі називають його «ім`я» та «прізвище». Гра повторюється декілька разів.

Окрім кубиків у нас є чарівна таблиця. В ній ховаються хатинки цих кубиків. Ї дуже легко відшукати, якщо ви будите уважні. Гра «Знайди хатинку». Діти беруть кубика і з допомогою доросло га шукають йому хатинку.



  • Діти, а ще ця таблиця дуже любить коли дітки співають їй пісеньку. Пісенька:

«Б-БА-БЕ-БИ-БО-БУ-БЯ-БЄ-БІ-БЮ»

«П-ПА-ПЕ-ПИ-ПО-ПУ-ПЯ-ПЄ-ПІ-ПЮ» і т.д..

Діти співають і одночасно в ритм плескають в долоні.

Досвід багаторічної роботи дошкільного навчальногоз навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева був узагальнений в парціальній програмі «Навчання читанню дітей старшого дошкільного віку за методикою Миколи Зайцева», авторами якої є Семизорова В.В. методист НМЦ, Щербак В.П. завідувач ДНЗ №3 «Веселка», Кірюшкіна О.І. вихователь-методист ДНЗ №3 «Веселка». Програма була схвалена науково-методичною радою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів та рекомендована до використання у навчально-виховному процесі дошкільних навчальних закладів Київської області.



Мета програми: орієнтувати дошкільників на опанування складовим аналітико-синтетичним способом навчання читання; викликати інтерес до читання, використовуючи найефективніші способи навчання дітей через знайомство з кубиками Зайцева, таблицями, складовими картками; максимально розвивати у дітей пам'ять, інтуїцію, творчі здібності, прагнення до швидкого просування вперед.
Завдання програми :

  • створити стимулююче навчальне середовище наповнене незвичайно цікавими предметами, для проведення поглибленої роботи з навчання дітей читання за авторською методикою М.О. Зайцева;

  • ознайомлення з методами та прийомами моделювання та трансформування ігрових завдань за допомогою розвивальних посібників Зайцева, використовуючи моторно - тактильну пам'ять;

  • формувати у дітей грамотність через використання різноманітних ігор з кубиками, таблицями, складовими картками, активізуючи внутрішню мотивацію до опанування читанням;

  • розвивати комунікативну компетентність, здатність користуватися рідною мовою, як засобом мовленнєвої взаємодії в спілкуванні з дорослими та однолітками;

  • навчати дітей читанню через фонетично закінчені одиниці інформації (склади), складати речення, «писати»;

  • розвивати слухову увагу, фонематичне сприймання; формувати вміння диференціювати у самостійному мовленні звуки, схожі за артикуляцією та звучанням;

  • розвивати активну пізнавальну діяльність, невербальне мислення, пам'ять, увагу, зоровий гнозис.



Зміст програми:

  • ознайомлення з кубиками і таблицями;

  • читання слів, складових карток;

  • читання речень та коротких текстів.

Мета, завдання, зміст програми реалізується під час організованої навчально-пізнавальної діяльності з дітьми, індивідуальних, групових занять, роботи гуртків та в повсякденному житті.
Програмовий матеріал розподіляється на кожну вікову групу, з орієнтованою тематикою занять та у відповідності до посібника «Вчимося читати за методикою М.О. Зайцева».

Розпочинати заняття слід з другого півріччя середньої групи один раз на тиждень ( одна година). Загальна кількість занять в середній групі - 18 ( 18 годин). В старшій групі матеріал розрахований на 36 годин ( одне заняття раз на тиждень).



У програмі подані зразки конспектів занять, які допоможуть педагогам найбільш складні заняття перетворити на гру й задоволення.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconТехнологія раннього інтенсивного навчання грамоті м. О. Зайцева
Миколи Олександровича Зайцева. Дошкільники, які займаються за даною методикою, починають читати та рахувати за межами десятка у 3-4...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconМетодичні рекомендації з курсу "Література для дітей дошкільного віку з методикою" для напряму підготовки 010101 «Дошкільна освіта»
Днз чільне місце посідає курс «Література для дітей дошкільного віку». Вона відіграє велику роль у вихованні багатої, національно...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconЦікаві факти про книги
Найсприятливіший вік для навчання читання — 4-6 років. Дітей 6-7 років важче навчити читати
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconВідділ освіти Якимівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Змінюються всі характеристики дитячого читання : статус читання, його тривалість, характер, спосіб роботи з друкованим текстом, репертуар...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconДоля рідного краю за романом "марчуківський куток" письменника-земляка миколи махінчука мірошник І. О
Нника земляка Миколи Махінчука; викликати в учнів зацікавленість історією рідного краю; формувати в дітей почуття патріотизму, національної...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconПерші сходинки до читання
В той же час, в школі є діти, які читають гірше, ніж треба по віку. Видно, їх вчили занадто пізно. Найбільш ефективно навчання дітей...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconЖигамовської Ірини Олександрівни
Формування в дітей навичок читання — одне з найважливіших завдань початкової школи. Як мінімум два компоненти містить у собі сформована...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconПрограма вступних випробувань з хімії для вступників на навчання за освітньо-професійною програмою
Програма вступного екзамену з хімії на навчання для одержання освітньо-кваліфікаційного рівня магістр зі спеціальності "Хімія". –...
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconГалузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
Дит літ як навч дисципліна у системі підготовки вчителя поч школи І як складова поч освіти у загальноосв школі
Навчання дітей читання за методикою Миколи Зайцева iconМайстер – клас з теми: «Організація роботи дітей на уроках позакласного читання»
Школа озброює дитину навичками читання, тобто формує читця. Але цього недостатньо: вона повинна виховувати


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка