Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас



Скачати 270,51 Kb.
Дата конвертації18.08.2017
Розмір270,51 Kb.

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас


(до підручника: О.В. Гайдамаки «Мистецтво». 9 клас)

(35 год, 1 год на тиждень)

Орієнтовні скорочення:



СММ, СОМ – сприймання творів музичного, образотворчого мистецтва;

ПЗ – практичне завдання;

ХТД − художньо-творча діяльність;

РІ-ДЛ − робота з Інтернет-джерелами та літературою;

П – поняття.

Тема року: «Мистецтво в культурі сучасності»



уроку

Дата

Тема уроку.

Теоретичний матеріал для засвоєння

Орієнтовні практичні завдання

Твори для сприймання та інтерпретації

Домашнє завдання

І розділ. Стилі та напрями мистецтва

1-2




Стилі, стилі, стилі…(с. 6 -15 )

Великі європейські стилі: античний, візантійський, романський, готичний, Ренесанс, бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм.



Античний стиль (архітектура Давньої Греції та Еллади, класичні ордери). Візантійський стиль (мозаїка, іконопис, хрестово-купольний храм, іконостас).

Романський стиль (лицарський замок, монастирський ансамбль, храм).

Готичний стиль (шпилясті собори, вітражі, рельєфні зображення, статуї, скульптури фантастичних тварин, рослинний орнамент, вівтарний живопис).

Ренесанс («людина є мірою всіх речей», система перспективи).

Бароко (прагнення до величі й пишності, контрастності, просторового розмаху, виникнення опери, «король інструментів» - орган).

Рококо (камерність і затишність приміщень).

Класицизм (розумність і гармонійність буття, французькі регулярні парки, віденська класична школа).

Романтизм (чуйне, тонке й глибоке вираження внутрішнього світу людини, фортепіано - інструмент для втілення емоційного світу людини, стиль митця).

Реалізм (життя – без ідеалізації й прикрашання).

П: стиль, художній стиль, національний стиль, стиль митця, гуманізм, секуляризація.

ПЗ: за допомогою поданих у підручнику ілюстрацій (с. 6–13) розкрийте найхарактерніші риси відомих вам художніх стилів. (Робота в групах за видами мистецтва).

ХТД: створіть закладку із зображенням творів мистецтва різних стилів (аплікація).


СОМ:

Архітектура: Парфенон – храм Афіни Парфенос; Софійський собор. Константинополь (Стамбул);

Собор Паризької Богоматері;

Церква св. Марії, Німеччина;

Білгород-Дністровська фортеця;

Храм Святого Пантелеймона в м. Галичі;

Кельнський собор. Німеччина;

Дрезденський Цвінгер;

Собор будинку інвалідів у Парижі;



Живопис:

К. Брюллов. «Дівчина, яка збирає виноград»;

Дмитро Левицький. «Портрет Урсули Мнішек»;

Т.Шевченко. «Катерина»;

Леонардо да Вінчі.  «Мадонна з малям 

(Мадонна Літта)»;

Ікона «Покрова Богородиці» з портретом Богдана Хмельницького;

Дієго Веласкес. «Портрет інфанти Маргарити»;

Ебенейзер Кроуфорд. «Вольфганг Амадей Моцарт і його батько Леопольд займаються музикою»;

Ежен Делакруа. «Свобода, що веде народ»;

Скульптура: скульптурний портрет; «П’єта» («Оплакування Христа») .

СММ: пісня «Все буде добре». Музика і вірші С. Вакарчука.
Лютня, торбан, скрипка, орган, клавесин, фортепіано.


РІ-ДЛ: поцікавтеся творами музично-театральних жанрів на тему кохання. Висловте свої враження. Спробуйте здійснити порівняльну характеристику творів.

3-5





Імпресіонізм. (с.16-20)

Музичний імпресіонізм, скульптура.

(с.21-24)



Клод Моне, Едгар Дега, Альфред Сіслей, П’єр Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Берта Морізо.

«Художники їх не писали, а просто вистрілили по полотну з пістолета, зарядженого тюбиками з фарбою, після чого тільки поставили підпис на своїх шедеврах». Краса миті, що вислизає. Відмова від контуру, дрібні, контрастні мазки. Відмова від чорних фарб. Фіксація швидкоплинних зорових відчуттів. Просторове (оптичне) змішування кольорів. Засновник літературного символізму – Поль Верлен. Французький композитор-імпресіоніст Клод Дебюссі. Французький скульптор Нового часу Огюст Роден.



Постімпресіонізм. Краса миті, що вислиза. (с.25-29)

Поль Сезанн ненав’язливо грає з візуалізацією об’єктів, Вінсент Ван Гог - асоціюється із соняшниками, Поль Гоген заперечував зображення існуючої дійсності у творах реалістів.

П: імроесіонізм, пленер, дифузія, символізм, неоімпресіонізм (пуантилізм), постімпресіонізм, імпасто.


ПЗ:

1. Схарактеризуйте колорит картин. Чим вони відрізняються від творів у стилі реалізм? Схарактеризуйте манеру виконання цих творів. (с.17)

2. Висловте своє враження від картин. Поцікавтеся, яким мотивам присвячено інші цикли Клода Моне. Наведіть приклади циклів у різних видах мистецтва. (с.18-19)

ХТД: створіть пейзажний мотив на основі творчого опанування живописних інновацій імпресіонізму (постімпресіонізму).


СОМ:

Живопис:

Клод Моне. «Враження. Схід сонця»;

П’єр Огюст Ренуар. «Портрет актриси Жанни Самарі»;

Каміль Піссарро. «Урожай»;

Клод Моне: серія картин «Копиці сіна»,

«Венеція. Сутінки», «Прогулянка скелями Пурвіля», «Будинок Парламенту в Лондоні»;

Іван Айвазовський. «Неаполітанська затока в місячну ніч»;

Каміль Піссарро. «Острів Лакруа, Руан. Туман»;

Олександр Мурашко. «Дівчина в червоному капелюсі»;

П’єр Огюст Ренуар. «Дівчинка розчісує волосся»;

Едгар Дега: «Зірка. Танцівниця на пуантах»; «Балетна школа»;

Жорж Сьорра. «Недільна прогулянка на острові Гранд-Жатт»;

Поль Сіньяк. «Сосна в Сен-Тропе»;

Поль Сезанн: «Натюрморт із драпіруванням, глечиком і фруктами», «Яблука й апельсини»;

Вінсент Ван Гог: «Соняшники», «Чотири соняшники, що в’януть», «Зоряна ніч»; Поль Гоген. «Там храм».

Скульптура:

Огюст Роден: «Мислитель», «Собор»; СММ: Клод Дебюссі. «Місячне сяйво», «Дівчина з волоссям кольору льону».

РІ-ДЛ: Поцікавтеся фільмами про творчість художників-імпресіоністів та постімпресіоністів (наприклад, фільми про Ван Гога: «Жага життя», «Вінсент і Тео», «Ван Гог», «Жовтий будинок», «Ван Гог: Портрет, написаний словами»). Перегляньте один з кінотворів. Розкажіть про свої враження від фільму або напишіть рецензію на нього.

6-8




Модерн: декоративна вишуканість образів. (с.30-41)

Декоративні мотиви, використання спіралеподібних ліній, багатство квіткового орнаменту. Різноманітні засоби декоративного оздоблення фасадів та інтер’єрів.



Віктор Орта , Анрі ван де Вельде, Ектор Гімар, Чарльз Макінтош, Антоніо Гауді, Отто Вагнер, Йозеф Ольбріх, Йозеф Гофман, Ернесто Базіле.

Поєднання «килимового» орнаменталь-ного тла й натуралістичної відчутності фігур і деталей, силуетність, використання великої колірної площини. Особлива плавність форм, витягнуті фігури, підкреслені контури, чіткі одноколірні поверхні. Алегоричні сюжети, сувора закономірність.



П: модерн, мозаїка, майоліка, консоль, літографія, кутюр’є.

ХТД: Варіант 1. Створіть ескіз вітража за мотивами стилю модерн для сучасного житлового чи офісного приміщення (мішана техніка).

Варіант 2. Створіть фоторамку.

СОМ:

Архітектура: Антоніо Гауді. Будинок Бальо, Парк Гуель, будинок Міла, палац Ель-Капріччо;

Отто Вагнер. Майоліковий будинок; Віктор Орта. Будинок Сольве; В.Городецький. Будинок з химерами; Живопис: Густав Клімт: «Поцілунок», «Дама з віялом», «Життя і Смерть»;

Абрам Маневич. «Зимовий пейзаж»;

Графіка: Альфонс Муха. Афіші для Сари Бернар; Анрі ван де Вельде. Реклама продукту харчування «Тропон»;

Франц фон Штук. Афіша VII Міжнародної виставки сецесії в Мюнхені;

Коломан Мозер. Афіша ХІІІ виставки Віденської сецесії;

Обрі Бердслі: Чотири королеви і сер Ланселот, Битва красенів і красунь, Чорний капот;

Декоративне мистецтво:

Еміль Галле. Лампа у вигляді гриба;

Луї Комфорт Тіффані. Настільна лампа; Луї Мажорель. Годинник;

РІ-ДЛ: Дослідіть, як виявився стиль модерн в українському мистецтві.

9-11




Модернізм – у пошуках нового: зламані стереотипи (с. 42-55).

Василь Кандинський, Піт Мондріан, Казимир Малевич, Пабло Пікассо, Жорж Брак, Олександр Архипенко, Костянтин Бранкусі (Бринкуши), Іван Кавалерідзе, Давид Бурлюк, Карло Карра, Умберто Боччоні, Артюр Онеггер, Вільям ван Ален, Ле Корбюзьє, Сальвадор Далі, Едвард Мунк, Арнольд Шенберг, Анрі Матісс, Андре Дерен.

«Ніщо не змінюється від одного покоління до іншого, за винятком того, що ми бачимо навколо нас, проте саме це й формує кожне покоління». Радикальне оновлення мови мистецтва, відмова від канонів попередніх епох, відмова від реальних образів. Комбі-

нація безпредметних форм, чітка геометрична структура, доктрина «мистецтва чистої пластики». Схематизація предметів, навмисне перекручування пропорцій і гостра лінійна ритміка, передача ритму і темпу руху, подрібнювання контурів форм всередині предметів, що рухаються. Сміливі геометричні форми, етнічні геометричні візерунки, багатство кольорів, щедрі орнаменти, розкіш, використання дорогих сучасних матеріалів. Сфера підсвідомості, що виявлялась у мріях, сновидіннях, галюцинаціях, раптових прозріннях. Живопис печалі, нещастя та страху, що пригнічують людство. Експресія, що виявлялася в деформації пропорцій і надто яскравій кольоровій гамі. Атональна музика. Зіставлення контрастних хроматичних площин; зведенням форми до простих контурів.

П: модернізм, авангардизм, абстракціонізм, кубізм, сюрреалізм, футуризм, експресіонізм, неопластицизм, конструктивізм, фовізм, супрематизм, абстракція, контраст, нюанс, ар-деко, модулор, додекафонія, «мовоголос», «мовоспів», «мовомелодія», «марева».


ПЗ:

ХТД: Варіант 1. Створіть абстрактні композиції-імпровізації на теми музичних творів.

Варіант 2. Створіть образи тварин на основі кубічного принципу.


СОМ.

Живопис: Пабло Пікассо. «Музиканти»;

Піт Мондріан. «Безпредметна композиція», «Бугі-вугі»;

Василь Кандинський. «Різнокольорове Коло»;

Казимир Малевич. «Чорний квадрат»; Жорж Брак. «Португалець», «Музикант»; Пабло Пікассо. «Гітара»;

Хуан Гіс. «Фантомас»;

Пабло Пікассо. «Натюрморт»;

Давид Бурлюк. «В церкві»;

Карло Карра. «Вершник»;

Умберто Боччоні. « Сміх»;

Рене Магрітт. «Терапевт»;

Сальвадор Далі. «Постійність пам’яті», «Невільничий ринок». Фрагмент з прихованим портретом Вольтера», «Лебеді, що відображаються в слонах»; Едвард Мунк. «Крик»;

Анрі Матісс. « Вигляд з вікна»;

Андре Дерен. «Поворот дороги»;

Анрі Матісс: «Танець»; «Музика»;

Скульптура:

Олександр Архипенко. «Та, що сидить»; Костянтин Бранкусі. «Білява Негритянка», Іван Кавалерідзе. «Пам’ятник Т.Г. Шевченку в Полтаві»;

Умберто Боччоні. «Безперервність єдиних форм у просторі»,

Архітектура: Вільям ван Ален. Крайслер Білдінг. Нью-Йорк;

Ле Корбюзьє. Житловий будинок. Марсель;

Сергій Серафімов та ін. Будинок держпрому. Харків;

СММ:

Арнольд Шенберг. Три п’єси для фортепіано (ор. 11, фрагмент).

Арнольд Шенберг. Місячний П’єро. № 19 «Серенада».

Арнольд Шенберг. № 5 «Вальс Шопена»,

№ 6 «Мадонна».



РІ-ДЛ:

Дослідіть творчість одного з митців модернізму.

Поцікавтеся, які ще художники створювали картини з подвійним

зображенням (як це спостерігається в деяких творах Сальвадора Далі).

Дізнайтеся про незвичайні винаходи Сальвадора Далі.

За бажанням розробіть власний проект багатофункціональної споруди для обраного вами населеного пункту (колективна або групова



робота).

12-13




Модернізм: у пошуках гармонії та краси

(с. 56-67).



Андрій Коцка, Амедео Модільяні, Тетяна Яблонська, Зінаїда Серебрякова, Микола Реріх, Йосип Бокшай, Адальберт Ерделі, Федір Манайло, Пауль Гіндеміт, Сергій Прокоф’єв, Анрі Руссо, Ніко Піросмані

(Піросманішвілі), Марія Приймаченко, Бела Бартока, Золтан Кодай, Микола Леонтович, Карл Орф, Кирило Стеценко, Микола Леонтович, Яків Степовий, Ігор Стравінський, Ганна Собачко-Шостак, Михайло Білас, Георгій Нарбут.

Митці творили світлі життєві образи, оспівуючи красу природи, жіночу вроду, кохання. Тема «вічного і нетлінного» – любові, добра, людського щастя, надії. Жанри непрограмної музики – сюїта, концерт, поліфонічний цикл. Свідоме,

навмисне спрощення художніх засобів,

звернення до різноманітних форм народної (селянської) та дитячої творчості, архаїчного та середньовічного мистецтва, творчості народів Африки, Америки, Океанії, Сходу. Оновлення засобів музичної виразності, джерела якого – у зразках народного мистецтва.



П: неокласицизм, примітивізм, неофольклоризм, пльонтанізм.

ПЗ:

1. Спробуйте створити вірш на основі ваших вражень про цього фантастичного звіра.

2. Виконайте твір одноголосно. За бажанням розучіть його партіями та спробуйте виконати хором.

(«Щедрик». Обробка Миколи Леонтовича);



ХТД: створіть малюнок у стилі модернізму.

СОМ:

Живопис:

Андрій Коцка. «Верховинка у червоній хустині»;

Амадео Модільяні. «Жоан Ебютерн»; Тетяна Яблонська. «Наречена»;

Зінаїда Серебрякова. «За туалетом. Автопортрет»;

Микола Реріх: «Північне Сяйво Шамбали»; «Воїн світла»;

Адальберт Ерделі. «Літо в парку»;

Йосип Бокшай. «Осінні дерева над озером Синевир»;

Федір Манайло. «Гірська панорама»; Мікалоюс Чюрльоніс. «Соната сонця: Алегро»; «Анданте»; «Фінал»;

Анрі Руссо. «Тигр під час тропічної грози»;

Ніко Піросмані: «Рибалка серед скель»; «Олень і пейзаж»;

Марія Приймаченко. «Гороховий звір»;

Графіка: Микола Реріх. Ескізи костюмів до балетів І. Стравінського: «Весна священна»; «Жар-птиця»;

Георгій Нарбут. «Українська абетка»;

Текстиль: Михайло Білас. «Гуцульське весілля» (центральна частина триптиха). Гобелен.

СММ:

Пауль Гіндеміт. Симфонія «Гармонія світу» (фрагменти на вибір).

Сергій Прокоф’єв. «Класична симфонія».

І ч.; «Щедрик». Обробка Миколи Леонтовича;



Ігор Стравінський. «Жар-птиця», «Весна священна» (фрагменти на вибір).

РІ-ДЛ: Проведіть учнівську конференцію «Модернізм очима сучасника».

Підготуйте доповіді, презентації про видатних митців цього періоду

з виявленням власного ставлення до їхньої творчості.


14-16




Епоха постмодернізму (с. 68-81).

Олександр Колдер, Енді Воргол, Марсель Дюшан, Клас Олденбург, Наум Габо, Хуліо Ле Парк, Жан Тенглі, Нікі де Сен-Фалль, Віктор Вазарелі, Джексон Поллок, Марина Абрамович, Йозеф Бойс, Джеймс Стерлінг, Альфред Шнітке, Євген Станкович, ВікторЗарецький, Говард Беренс, Айріс Скотт, Роб Гонсалвес.

Стрімкий розвиток технічного прогресу, засобів масової комунікації, безперервне зростання кількості інформації в суспільстві. Людина відкрита до всього, але ж сприймає все як знаки, інколи навіть не намагаючись осягнути сутність явищ. Свобода творця і відсутність обмежень для самовираження. Завдяки зміні оточення змінюється і сприйняття об’єкта. Поп-арт звів у ранг твору мистецтва звичайні побутові предмети з повсякденного навколишнього світу. «Зацікавлювати глядача, виводити його

зі стану остраху, розслабляти», «змушувати його брати участь», «розвивати в нього сильну здатність до уяви і дії». В результаті тривалого розглядання творів оп-арту має виникати особливий візуальний ефект руху елементів композиції, динаміки. Створення художньо-смислового простору, що дозволяє актуалізувати смисли та почуття, недоступні в буденності; глядач стає активним учасником, а не спостерігачем.

П: постмодернізм, дадаїзм, реди-мейд (ready-made), поп-арт, кінетичне мистецтво, оп-арт, абстрактний експресіонізм, «дріппінг», інсталяція, перфоманс, хепенінг, енвайронмент, флеш-моб, арт-моб, електронна музика.


ПЗ:

1. Поміркуйте, які перфоманси чи флеш-моби ви могли б створити разом зі своїми однокласниками. На дозвіллі поцікавтеся розвитком сучасного театрального

мистецтва. Зробіть висновки.

2. Робота в групах. Об’єднайтеся в групи за художніми інтересами. Проаналізуйте тематику пісень, що виконує ваш улюблений виконавець (виконавиця, виконавці). Які проблеми сучасності в них порушено?

Висловіть свою позицію щодо цих проблем. Визначте улюблену пісню та виконайте її.

3. Виконання тестових завдань.

ХТД: Дослідіть історію розвитку електронної музики, визначте її основні віхи та визначних представників. Дізнайтеся про аналогічні проекти у світі.


СОМ:

Енді Воргол. «Бітлз» (поп-арт);

Макс Ернст. «Імператор Убю» (дадаїзм); Марсель Дюшан. «Колесо велосипеда»;

Енді Воргол. «Чотири Мерилін» (поп-арт); Джексон Поллок. «Сині стовпи»;

Ганс Гофман. «Рівнодення»;

Кліффорд Стілл. «Onement VI»;

Віктор Зарецький. «Поцілунок», «Солдатка», Віктор Зарецький, Майя Зарецька-Григор’єва. «Оксамитова ніч. Духи кохання»;

Фрагмент пейзажу Говарда Беренса; Айріс Скот. «Собака в бризках води»;

Роб Гонсалвес.«Плавання на заході сонця»;

Скульптура:

Клас Олденбург. «Ложка і вишенька»;

Клас Олденбург і Казі ван Брюгген. «Бандмінтонний воланчик» (поп-арт); Олександр Колдер. «Рухливий

абстрактний об’єкт»;



Наум Габо. «Прозора варіація на сферичну тему»;

Жан Тенглі та Нікі де Сен-Фалль. «Фонтан Стравінського»;

Дерек Хаггер. «Колібрі»;

Ентоні Хоув. «Кінетична скульптура»; Хуліо Ле Парк: «Кінетична скульптура в музеї BMW», «Червона сфера»;

Інсталяції: «Арка в пам’ять про великого Клода Моне»; «Парасольки, що літають у повітрі»;

Джин Шин. «Звукова хвиля»;

Архітектура: Джеймс Стерлінг.

Будинок художньої галереї в Штуттгарті;



СММ:

Альфред Шнітке. «Сюїта у старовинному стилі».;

Євген Станкович. «Симфонієта». Слухання та виконання пісні «HAPPY NEW YEAR (З НОВИМ РОКОМ)»

Автори Бенні Андерсон, Бьорн Ульвеус.



РІ-ДЛ: Поцікавтеся різноманітними проявами (течіями, напрямами, художніми явищами) мистецтва постмодернізму. Зробіть власні добірки творів.

ІІ розділ. Екранні види мистецтва. Форми поширення мистецтва

17-18




Кінематограф: цілісність зображення і звуку (с. 85-95).

Луї та Огюст Люм’єри, Жорж Мельєс, Чарлі Чаплін, Макс Ліндер, Віра Холодна, Борис Лятошинський, Мирослав Скорик, Євген Станкович, Володимир Бистряков, Волт Дісней

Ідея відтворення рухомого зображення. Ігровий (художній) кінематограф.

Документальний (неігровий) кінематограф. Анімація, чи мультиплікація. Звук − засіб художньої виразності в кіно, «емоційний підсилювач».

П: кінематограф, стереофільм, саунд-дизайнери, звуковий монтаж.


ПЗ:

1. На дозвіллі перегляньте один з фільмів німого кіно. Зверніть увагу на гру акторів. Які засоби виразності вони застосовували для реалістичності й зрозумілості втілюваного образу?

2. У вільний час (за бажанням) перегляньте художній фільм

Олега Фіалка «Повернення Баттерфляй».



ХТД: Об’єднайтеся в пари (трійки). Поміркуйте над сюжетом, який ви могли б «зіграти» як актори німого кіно. Спробуйте його відтворити. Подумайте, якою за характером музикою було б доцільно озвучити вашу гру.



СОМ:

СММ: Селін Діон. My Heart Will Go On (з к/ф «Титанік»);

Джакомо Пуччіні. Опера «Чіо-Чіо-сан». Арія Чіо-Чіо-сан у виконанні Соломії Крушельницької.

Пісня з кінофільму «Шербурзькі парасольки».



Кінофільми: «Политий поливальник», «Прибуття потяга на вокзал Ла-Сьота»; Жорж Мельєс «Подорож на Місяць»;

«Неймовірна подорож»;

«Титанік» (реж. Джеймс Кемерон).

Мультфільм «Фантазія» (реж. Джеймс Елгар та ін., фрагмент).



РІ-ДЛ:

1. Дослідіть на практиці! (індивідуальна чи колективна робота).

Спробуйте попрацювати

«а ля брати Люм’єр»,

«а ля Жорж Мельєс »:

• на відеокамеру зніміть кілька репортажів із реального життя,

використовуючи зйомку різними планами;

• разом з однокласниками зробіть постановку фрагмента літературного твору та зніміть його на відео. Проаналізуйте власні досягнення.

2. Переглядаючи улюблений фільм, проаналізуйте, як його звукове оформлення впливає на вас, як воно сприяє розкриттю ідеї, художніх образів кінотвору.

3. Поцікавтеся творчими професіями, фахівці яких задіяні у звуковому оформленні кінофільму.



19-20




Кінематограф: захопливе видовище

(с. 96-105).



Джордж Лукас, Стівен Спілберг, Джонні Депп, Гвінет Пелтроу, Едді Мерфі, Елізабет Тейлор, Олег Борисов, Маргарита Криницина

Мистецтво кіно синтетичне за своєю природою. Зйомка різних планів. Створення фільму – це копітка праця людей багатьох професій.



П: монтаж, ракурс, спецефекти, хромакей, аніматроніка,

ПЗ:

1. У вільний час перегляньте фільм «Віднесені вітром». Поміркуйте над «формулою» його успіху.

2. За бажання на дозвіллі перегляньте кіномюзикл

«Д’Артаньян і три мушкетери». Зверніть увагу на декорації фільму. Яку роль відіграє в цьому творі музика?



ХТД:

«Створюємо фільм: від ідеї до результату» (колективний проект).



Афіша та кадри з кінофільму «Віднесені вітром»;

Джонні Депп у кінофільмі «Аліса

в Країні Чудес»;



Гвінет Пелтроу в кінофільмі «Кохання зле»;

Дмитро Йосипов у кінофільмі «Пригоди Буратіно»;

Едді Мерфі в кінофільмі «Божевільний професор»;

Елізабет Тейлор у кінофільмі «Клеопатра»; Олег Борисов і Маргарита Криницина в кінофільмі «За двома зайцями»;

Кадр із кінофільмів «У бій ідуть одні “старики”» (реж. Леонід Биков); «Д’Артаньян і три мушкетери» (реж. Георгій Юнгвальд-Хількевич);

Елементи декорацій: з кінофільму «Дюна» (реж. Девід Лінч); з кінофільму «2001 рік: Космічна одіссея» (реж. Стенлі Кубрик);

Хоббітон з кінофільму «Володар перснів» (реж. Пітер Джексон); Космопорт із кінофільму «Зоряні війни» (реж. Джордж Лукас).



РІ-ДЛ:

Поцікавтеся особливостями різних професій у кінематографі: продюсерів, режисерів, операторів, монтажерів, освітлювачів, гримерів тощо.



21-25




Кінематографічні школи (с.106-122).

Режисери: Жан-Люк Годар, Люк Бессон, Жан-П’єр Жене, Франсуа Озон;

П’єр Паоло Пазоліні , Федеріко Фелліні, Бернардо Бертолуччі, Лукіно Вісконті, Мікеланджело Антоніоні, Роберто Беніньї;

Сергій Параджанов, Олександр Довженко, Юрій Іллєнко, Кіра Муратова; Волт Дісней (аніматор);

Джеймс Кемерон, Стівен Спілберг, Стенлі Кубрик;

Андрій Тарковський, Марк Захаров;

Рамеш Сіппі, Акіра Куросава, Тедзука Осаму (аніматор),

Актори: Луї де Фюнес, Жан Рено, Ален Делон, Жан-Поль Бельмондо, П’єр Рішар,

Одрі Тоту, Софі Марсо, Крістіан Клав’є, Матьє Кассовітц;

Софі Лорен, Джина Лолобріджида, Марчелло Мастроянні, Адріано Челентано;

Ада Роговцева, Богдан Ступка, Наталія та Ольга Сумські; Євген Леонов, Фаїна Раневська, Микола Яковченко, Раїса Недашківська;

Тосіро Міфуне.

У кінематографі немає єдиного загальноприйнятого набору жанрів, за яким можна було б точно класифікувати всі кінотвори. У кіно найважливішою є правдоподібність гри. «Внутрішнє існування» – це красномовний професійний термін на позначення акторської техніки. У кожного видатного режисера є «риси власного стилю». Французьке кіномистецтво є одним з найповажніших у світі. Італійський кінематограф завжди був самобутнім і неповторним. Самобутнім і неповторним явищем українського кінематографа є поетичне кіно. Американський кінематограф - видовищність. Індійська кіноіндустрія є найбільшою у світі кінофабрикою. Азійський кінематограф просякнутий національною культурою і самобутністю.



П: актор, режисер, режисер-постановник, кінооператор, звукорежисер, кіно продюсер, відеоролики (трейлери).

ПЗ: переглянте за бажанням на дозвіллі:

1. Кінофільм «Амелі» (реж. Жан-П’єр Жене.

2. Кінофільм «Життя прекрасне» (реж. Роберто Беніньї);

3. Кінофільм «Тіні забутих предків» (реж. Сергій Параджанов)

4. Дізнайтеся про розвиток в українському кінематографі інших жанрів ігрового кіно: комедії, детективу, бойовика, фантастичного фільму тощо. Наведіть приклади українських телесеріалів.

5. Поцікавтеся творами незалежного американського кіно. Перегляньте картини, що вас зацікавили. Поміркуйте, які провідні ідеї втілено в них.

6. За бажання перегляньте одну або кілька стрічок індійського кінематографа.


СОМ:

СММ:

Кадри з кінофільмів: «Соляріс» (реж. Андрій Тарковський); «Звичайне диво» (реж. Марк Захаров);

«Безодня»; «Термінатор» (реж. Джеймс Кемерон);

«Індіана Джонс» (реж. Стівен Спілберг);

«Шербурзькі парасольки» (реж. Жак Демі); «Амелі» (реж. Жан-П’єр Жене);



Нагороди кінофестивалів та кінопремій: статуетка «Оскар»; Золота пальмова гілка

Каннського кінофестивалю; Золотий ведмідь Берлінського кінофестивалю; Скіфський олень кінофестивалю «Молодість»; Золота маска Британської кіноакадемії; Золотий глобус Голлівудської асоціації іноземної преси; Золотий лев Венеційського кінофестивалю.



РІ-ДЛ:

Поцікавтеся особливостями проведення кіноподій з відзначення найкращих кінострічок.

Створіть власну «топ-десятку» найкращих кінофільмів. Обґрунтуйте

свій вибір, визначте критерії відбору.



26-27




Художні течії і напрямки в кінематографі. (с.123-127)

Луї Деллюк, Жермен Дюлак, Анрі Шомет, Ежен Деслав, Абель Ганс, Люїс Бунюель, Роберт Віне, Роберто Росселіні, Вітторіо де Сіка, Лукіно Вісконті, Анна Маньяні, Едуардо де Філіппо, Тото.

В кіно можливі пошуки, які перетворять його в більш високе мистецтво. Ідея «чистого кіно». До кіномистецтва залучалися авторитети мистецького авангарду. Проголосивши принцип достовірності, режисери вийшли зі знімальних павільйонів. Фільми знімали з натури. Головне - правдиве відтворення сучасної дійсності, цікавість до народного життя, долі простої людини, певний ступінь документалізму.



П: кіноімпресіонізм, неореалізм,

ПЗ:

ХТД: «Сторінками кіно» (аплікація, колаж). Створіть кінострічку з кадрів кінотворів. Орієнтовні теми: «Кінематографічні школи», «Мої улюблені фільми», «Жанри кіно», «Історія кінематографії» тощо.

СОМ:

Фернан Леже «Механічний балет»;

Жермен Дюлак. «Запрошення до подорожі», «Платівка № 927», «Арабеска»;

Афіші до фільму «Кабінет доктора

Калігарі»



СММ: Артюр Онеггер. Пасифік 231.

Кінофільми «Механічний балет»

(реж. Фернан Леже, фрагмент),

«Марш машин» (реж. Ежен Деслав),

«Антракт» (реж. Рене Клер, за бажання).



РІ-ДЛ:

Дослідіть самостійно творчість улюбленого актора ігрового кіно. Визначте жанр фільму (комедія, детектив, бойовик, вестерн, мюзикл,

мелодрама тощо), роль музики в ньому.

Проведіть конференцію «Національні кінематографічні школи».



28-31




Телебачення: реальний та ілюзорний світ (с.128-139)

Кінематограф, телебачення, відео належать до екранних видів мистецтва. Вони синтетичні – аудіовізуальні, тому що ми сприймаємо їх водночас слухом і зором. Телебачення є могутнім засобом масової інформації, один з основних засобів зв’язку. Звук на телебаченні є дуже важливим художньо-виразовим засобом. Шуми стають потужним виразовим засобом у відтворенні навколишнього світу. Тісний взаємозв’язок окремих аудіо та відеоелементів народжує цілісний

зображально-звуковий образ екранного мистецтва. Складовою сучасного телебачення є телевізійне кіно (анімаційні, неігрові та ігрові короткометражні фільми, телевізійні фільми, серіали). Телебачення орієнтується на виробництво різноманітних розважальних передач.

П: передача (телепередача), програма на телебаченні, телебачення, дизайн, інтер’єр, відеокліпи (відеоролики), телевізійна реклама, музичні відеокліпи, сюжетні відеокліпи, телеміст, телешоу, реаліті-шоу, талант-шоу.


ПЗ: Виконайте пісню «О пані вчителько», спробуйте створити до неї відео чи фотосупровід.

ХТД: Колективна робота. «Готуємо телепередачу» (інформаційну, пізнавальну, розважальну). Орієнтовні теми: «Події тижня», «Еврика!», «Відгадай мелодію»,

«Новини спорту» тощо. (Для створення телепередачі, її музичного й художнього

оформлення організуйте робочі групи (режисер, репортер, художники, музичний

редактор тощо). Кожна група виконуватиме такі завдання: дизайн інтер’єру телестудії, дизайн костюмів ведучих, створення рекламного образу постійного телегероя, позивних та музичного тла передачі).



СММ:

Слухання пісні «О пані вчителько», вірші та музика Михайла Ровенка.



СОМ:

Засоби теле-радіотрансляції, інтер’єр

телестудій, дизайн телестудій, заставки

телепередач, кадри з телепередач.

Кадри з телесеріалів: «Гра престолів»; «Слуга народу», Друзі», «Гостя з майбутнього».

Фрагменти рекламних відеороликів.

Кадри з відеокліпів: Жизель Ноулз Бейонсе, гурту «ВВ».

Кадри з телешоу: «За живе»; «Все буде добре».

Заставка шоу «Україна має талант».


РІ-ДЛ:

За допомогою Інтернет-ресурсів та комп’ютерних технологій спробуйте створити музичний відеокліп чи рекламний ролик.




32-34




Музей, картинна галерея: збереження, презентація і популяризація мистецької спадщини (с. 140-153)

«Без минулого нема майбутнього». Національна культурна спадщина. Шедеври людського генія занесені до списку ЮНЕСКО, щоб уберегти їх для нащадків. За допомогою QR-коду відвідувач (відвідувачка) може отримати набагато більш цікаву та насичену інформацію. Із застосуванням електронних гідів, QR-кодів з’явилася можливість влаштовувати

різноманітні інтелектуальні змагання, проводити тематичні екскурсії за сценарієм.

П: ЮНЕСКО, віртуальні музеї та експозиції, мультимедійні технології, сенсорні інформаційні кіоски, електронний гід (аудіогід), QR-код (від англ. quick response – «швидкий відгук»), інтерактивні системи.


ПЗ: «Ігри в музеї». Об’єднайтеся у групи. Запропонуйте свої варіанти ігор для дітей, які були б цікавими в пізнанні мистецтва.

ХТД: Розробіть вітальну листівку до Міжнародного дня музеїв (18 травня) або рекламний буклет для відвідувачів музею.

СОМ: Давид Тенерс Молодший. Ерцгерцог Леопольд Вільям у його галереї в Брюсселі; Арт-проекти: Ван Гог. Полотна, що ожили; Від Моне до Сезанна. Французькі імпресіоністи.

СММ: за вибором вчителя.

Фото: Об’єкти національної культурної спадщини України: Києво-Печерська лавра у м. Києві; історичний центр м. Львова; Чернівецький національний університет ім.

Ю. Федьковича; Херсонес Таврійський;

Дерев’яні церкви Карпатського регіону: церква Архангела Михаїла, с. Ужок Закарпатської обл.; церква Св. Юра,

м. Дрогобич Львівської обл.;

Фасад Лувру; Венера Милосська;

інтер’єр Лувру; Прадо, Ермітаж; Національний художній музей України; Цвінгер. Дрезденська картинна галерея; Інтер’єр Галереї Уффіці; Національний художній музей, Осака, Японія;

Королівський музей Онтаріо, Канада; Музей Сумайя, Мехіко; Музей Гуггенгайма в Більбао, Іспанія;


РІ-ДЛ: Дослідіть, які художні музеї чи картинні галереї працюють у вашій

місцевості.

Зробіть повідомлення про один з художніх музеїв (чи галерей) світу.

Не забудьте вказати в ньому про місцезнаходження музею, історію заснування, його мистецьку спадщину та ваші особисті враження

від експозицій.

Поцікавтеся, які об’єкти внесено до списку Світової культурної спадщини ЮНЕСКО. Оберіть один з них, дослідіть його, поділіться своїми висновками з однокласниками (однокласницями).

Знайдіть в інтернет-джерелах інформацію про різноманітні арт-проекти, завдяки яким популяризується класичне мистецтво.


35




Нові форми існування відомих творів (с.154-162)

Розвиток кінематографа й телебачення сприяв популяризації творів різних видів мистецтва. Інтернет є потужним засобом впливу в сучасному медіапросторі. Мистецтво – це духовний, емоційний, ціннісний досвід людства.



П: екранізація, оригінальні екранні твори, меценат.

ПЗ:

1. Перегляньте один із зазначених творів («Містер Ікс» (реж. Ю. Хмельницький), «Весілля в Малинівці» (реж. А. Тутишкін), «Принцеса цирку»

(реж. С. Дружиніна),

роботи Я. Фріда «Сільва», «Летюча миша», «Звуки музики» (реж. Р. Вайз),

«Ісус Христос – Суперзірка»

(реж. Н. Джуісон),

«Привид опери»

(реж. Дж. Шумахер) або іншу

екранізацію в кіноверсії та театральній постановці. Поміркуйте про переваги кожного втілення літературного твору.

2. Пригадайте і виконайте пісню з кіноопери «Шербурзькі парасольки».

3. Виконання тестових завдань.



СММ:

Слухання пісні «Україна – це ми».

Музика Ніколо Петраша, вірші Юрія Рибчинського.

СОМ:

Фото: Інтер’єр театру La Scala;

кадр з опери Джузеппе Верді «Симон Бокканегра»; Кадри з мюзиклів: «Містер Ікс»; «Ісус Христос – суперзірка»; Кадри

з екранізацій: «Наталка Полтавка»;

«Запорожець за Дунаєм»;

Кадри з анімаційних творів: балету-мультфільму «Лускунчик»;

опери-мультфільму «Снігуронька»;

Кадри з кіномюзиклів: «Вечори на хуторі біля Диканьки»; «Сорочинський ярмарок»;
Відеофрагмент з балету «Лебедине озеро»;

Фрагмент Шоу «Симфонія вогнів»; Музичні фонтани: у м. Вінниці; у м. Празі;



РІ-ДЛ: Зробіть добірку творів різних видів мистецтва, що мають єдину літературну основу (наприклад, «Запорожець за Дунаєм»: опера С. Гула-

ка-Артемовського; екранізації режисерів

І. Кавалерідзе (1937),

В. Авраменка (1937),

В. Лапокниша (1953),

Н. Засєєвої-Руденко

(2007). Порівняйте їх.

Підготуйтеся і проведіть підсумкову учнівську конференцію «Мистецтво в житті людини: від минулого до сучасності».




Розробила Єфіменко Олена Олександрівна, учитель мистецтва Уманського навчально-виховного комплексу № 17 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів − дошкільний навчальний заклад" Уманської міської ради
Каталог: uploads -> editor -> 5098 -> 407825
editor -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
editor -> Креативний підхід вчителя до підготовки уроків читання
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
407825 -> Вправа «Прдовж речення»
407825 -> Літературний процес на межі ХІХ-ХХ ст. Символізм – один із найзначніших мистецьких напрямів к. ХІХ – п. ХХ ст. Основні естетичні принципи та новаторство поетів-символістів Мета
407825 -> Педагогічний досвід вчителя образотворчого мистецтва вищої категорії, вчителя-методиста


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconКалендарно-тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва на ІІ семестр для 5-7 класів

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconОрієнтовне календарно-тематичне планування уроків української літератури в 11 класі за рівнем філологічного напряму (профіль української філології) І семестр
М. Хвильового. Модерністські (імпресіонізм, неоромантизм, експресіонізм, символізм) та авангардистські
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconТема уроку Дата Примітка Тема № Із літератури першої половини ХХ ст. (10 год.)
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 11 класу
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconОрієнтовне календарно-тематичного планування з основ здоров'я (7 клас)

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconБарна М. М., Волощенко О. В., Козак О. П. Орієнтовне календарно – тематичне планування з українського читання
Л. Забашта «Людина починається з добра»; «Чарівні окуляри» (притча) виділяє в тексті суттєву інформацію
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconПояснювальна записка Календарно-тематичне планування уроків
Урок №2 Хімічні елементи на службі людини. Особливості походження назв І символів
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconКалендарно-тематичне планування уроків світової літератури, 6 клас Небога Світлана Миколаївна
Комунального закладу Навчально-виховне об'єднання багатопрофільний ліцей фізико-математична школа загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів...
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconКалендарно-тематичне планування уроків світової літератури, 7 клас Небога Світлана Миколаївна
Комунального закладу Навчально-виховне об'єднання багатопрофільний ліцей фізико-математична школа загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів...
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас iconКалендарно-тематичне планування уроків з української літератури 11 клас (академічний рівень) ІІ семестр
Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка