Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ



Дата конвертації24.07.2017
Розмір556 b.



Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ.

  • Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ.

  • Розглянути історичні аспекти відповідей на окремі питання з даної теми.

  • Розробити вікторину з історичним змістом для закріплення знань інших учасників даного проекту.



Біографії вчених

  • Біографії вчених

  • Ампер Андре-Марі

  • Ленц Емілій Хрістіановіч

  • Георг Сімон Ом

  • Бенджамін Франклін

  • Алесандро Вольта

  • Луїджі Гальвані

  • Суперечка А.Вольти і Л.Гальвані

  • Вікторина

  • Список використаних джерел





Російський фізик і електротехнік, академік Петербурзької АН (1830). У 1836 очолив кафедру фізики і фізичної географії в Петербурзькому університеті, з 1863 ректор університету. У 1833 встановив так зване правило Ленца для визначення напряму індукованих струмів. У спільній роботі з Б. С. Якобі «Про закони електромагнітів» (1838-1844) дав методи для розрахунку електромагнітів; встановив оборотність електричних машин. Виявив явище «реакції якоря» і для зменшення його дії запропонував використовувати зрушення щіток машин. У 1842 точними експериментами обгрунтував закон теплової дії електричного струму, відкритий в 1841 Дж. Джоулем. Автор робіт зі встановлення залежності опору металів від температури, з обгрунтування закону Ома, створенню балістичного методу для вимірювання магнітного потоку (спільно з Б. С. Якобі). Відомий також роботами з геофізики. Досліджував вертикальний розподіл температури і солоності води в океанах, добовий хід температури повітря на різних широтах. Одним з перших запропонував метод барометричного нівелювання.

  • Російський фізик і електротехнік, академік Петербурзької АН (1830). У 1836 очолив кафедру фізики і фізичної географії в Петербурзькому університеті, з 1863 ректор університету. У 1833 встановив так зване правило Ленца для визначення напряму індукованих струмів. У спільній роботі з Б. С. Якобі «Про закони електромагнітів» (1838-1844) дав методи для розрахунку електромагнітів; встановив оборотність електричних машин. Виявив явище «реакції якоря» і для зменшення його дії запропонував використовувати зрушення щіток машин. У 1842 точними експериментами обгрунтував закон теплової дії електричного струму, відкритий в 1841 Дж. Джоулем. Автор робіт зі встановлення залежності опору металів від температури, з обгрунтування закону Ома, створенню балістичного методу для вимірювання магнітного потоку (спільно з Б. С. Якобі). Відомий також роботами з геофізики. Досліджував вертикальний розподіл температури і солоності води в океанах, добовий хід температури повітря на різних широтах. Одним з перших запропонував метод барометричного нівелювання.



Німецький фізик.

  • Німецький фізик.

  • Народився в Ерланзі в 1789 році.

  • Закінчив місцевий університет. Викладав математичні й природні науки. Визнання в академічних колах одержав досить пізно, лише в 1849 році ставши професором Мюнхенського університету, хоча вже в 1827 році опублікував закон, що тепер має його ім'я. Крім електрики займався акустикою й вивченням людського слуху.



У 1752 р. Бенджамін Франклін експериментально довів, що блискавка – це сильний електричний розряд. Учений виконав знаменитий дослід з повітряним змієм, який був запущений в повітря при наближенні грози. На хрестовині змія був укріплений загострений дріт, до кінця мотузки прив'язані ключ і шовкова стрічка. Стрічку учений притримував рукою.

  • У 1752 р. Бенджамін Франклін експериментально довів, що блискавка – це сильний електричний розряд. Учений виконав знаменитий дослід з повітряним змієм, який був запущений в повітря при наближенні грози. На хрестовині змія був укріплений загострений дріт, до кінця мотузки прив'язані ключ і шовкова стрічка. Стрічку учений притримував рукою.



Луїджі Гальвані (1737-1798) італійський учений, закінчив медичний факультет Болонського університету і став його викладачем, а пізніше професором, і з 1780 року вивчав нерви і м'язи тварин.

  • Луїджі Гальвані (1737-1798) італійський учений, закінчив медичний факультет Болонського університету і став його викладачем, а пізніше професором, і з 1780 року вивчав нерви і м'язи тварин.



Ще до дослідів Гальвані було відомо, що м'язи жаби скорочуються (сіпаються) при пропусканні через них електричного заряду. В середині 18 століття багато хто захоплювався дослідами з електрикою, і Гальвані не був виключенням. На його столі стояла електрична машина, при обертанні рукоятки якої можна було заряджати різні предмети і отримувати великі електричні іскри. Виконуючи свої досліди, Гальвані відмітив, що м'язи жаби скорочуються, якщо при цьому проскакують іскри електричної машини. Його здивувало, що м'язи скорочувалися тоді, коли вони не дотикалися машини. Значить, електрика може розповсюджуватися завдяки повітрю? І в 1786році Гальвані почав серію дослідів, вирішивши вивчити дію на м'язи жаби атмосферної електрики, яка утворюється в грозову погоду.

  • Ще до дослідів Гальвані було відомо, що м'язи жаби скорочуються (сіпаються) при пропусканні через них електричного заряду. В середині 18 століття багато хто захоплювався дослідами з електрикою, і Гальвані не був виключенням. На його столі стояла електрична машина, при обертанні рукоятки якої можна було заряджати різні предмети і отримувати великі електричні іскри. Виконуючи свої досліди, Гальвані відмітив, що м'язи жаби скорочуються, якщо при цьому проскакують іскри електричної машини. Його здивувало, що м'язи скорочувалися тоді, коли вони не дотикалися машини. Значить, електрика може розповсюджуватися завдяки повітрю? І в 1786році Гальвані почав серію дослідів, вирішивши вивчити дію на м'язи жаби атмосферної електрики, яка утворюється в грозову погоду.



Він підвісив лапки жаби до залізних грат балкона свого будинку, використовуючи мідні гачки. Але м'язи не скорочувалися ні при ясній погоді, ні при грозі. А скоротилися вони, коли при пориві вітру лапки торкнулися залізних грат балкона. Це знов здивувало Гальвані і, як наполегливий учений, він повернувся в лабораторію. Він поклав жаб'ячі лапки на залізну пластинку і, притиснувши до пластини і лапок мідні гачки, спостерігав скорочення м'язів. Гальвані провів досліди з різними металами. Скорочення були в одних випадках сильніше, в інших – слабкіше.

  • Він підвісив лапки жаби до залізних грат балкона свого будинку, використовуючи мідні гачки. Але м'язи не скорочувалися ні при ясній погоді, ні при грозі. А скоротилися вони, коли при пориві вітру лапки торкнулися залізних грат балкона. Це знов здивувало Гальвані і, як наполегливий учений, він повернувся в лабораторію. Він поклав жаб'ячі лапки на залізну пластинку і, притиснувши до пластини і лапок мідні гачки, спостерігав скорочення м'язів. Гальвані провів досліди з різними металами. Скорочення були в одних випадках сильніше, в інших – слабкіше.



Результати експериментів Гальвані опублікував в 1791 році в «Трактаті про сили електрики при м'язовому русі». У ньому він писав: «Якщо тримати жабу, що висить, пальцями за одну лапку так, щоб мідний гачок, що проходить через спинний мозок, дотикався срібної пластинки, а інша лапка вільно могла дотикатися тієї ж пластинки, то як тільки лапка дотикається вказаної пластинки, м'язи починають скорочуватися». Гальвані зробив висновок, що електричні заряди виробляються унаслідок якихось життєвих процесів в лапці жаби, оскільки у той час учені-фізики (зокрема Гальвані) вважали, що метали можуть бути тільки провідниками і не можуть створювати електричний струм.

  • Результати експериментів Гальвані опублікував в 1791 році в «Трактаті про сили електрики при м'язовому русі». У ньому він писав: «Якщо тримати жабу, що висить, пальцями за одну лапку так, щоб мідний гачок, що проходить через спинний мозок, дотикався срібної пластинки, а інша лапка вільно могла дотикатися тієї ж пластинки, то як тільки лапка дотикається вказаної пластинки, м'язи починають скорочуватися». Гальвані зробив висновок, що електричні заряди виробляються унаслідок якихось життєвих процесів в лапці жаби, оскільки у той час учені-фізики (зокрема Гальвані) вважали, що метали можуть бути тільки провідниками і не можуть створювати електричний струм.



У даному висновку засумнівався італійський професор Павійського університету Алессандро Вольта (1745-1827). Він провів серію дослідів, пробуючи різні поєднання металів, і прийшов до висновку, що контакт двох різних металів, дотичних з рідиною в м'язах жаби, є джерелом електрики. На нього і реагує жаб'яча лапка. Вольта стверджував, що причиною скорочення м'язів служить не «тваринна електрика», а наявність саме двох різних металів (наприклад, міді і заліза або цинку і срібла.) А волога лапка жаби служить провідником і чутливою електрометрією.

  • У даному висновку засумнівався італійський професор Павійського університету Алессандро Вольта (1745-1827). Він провів серію дослідів, пробуючи різні поєднання металів, і прийшов до висновку, що контакт двох різних металів, дотичних з рідиною в м'язах жаби, є джерелом електрики. На нього і реагує жаб'яча лапка. Вольта стверджував, що причиною скорочення м'язів служить не «тваринна електрика», а наявність саме двох різних металів (наприклад, міді і заліза або цинку і срібла.) А волога лапка жаби служить провідником і чутливою електрометрією.



Для доведення своєї правоти Вольта використовував два різнорідні метали, поклавши їх на язик. Роль електропровідної рідини грала слина язика, але скорочення м'язів язика не було – Вольта лише відчував «електричне пощипування» на поверхні язика, де він дотикався металів. Важливо, що пощипування було відсутнє, якщо два метали були однаковими! Тим самим Вольта довів, що не м'яз, а саме два різних метали є збудниками електрики.

  • Для доведення своєї правоти Вольта використовував два різнорідні метали, поклавши їх на язик. Роль електропровідної рідини грала слина язика, але скорочення м'язів язика не було – Вольта лише відчував «електричне пощипування» на поверхні язика, де він дотикався металів. Важливо, що пощипування було відсутнє, якщо два метали були однаковими! Тим самим Вольта довів, що не м'яз, а саме два різних метали є збудниками електрики.



Висновки Вольти руйнували надії Гальвані на створення нового «електричного» напряму в медицині. Тому він направляє всі зусилля на те, щоб довести свою правоту. Він проводить серію дослідів, в яких не використовує метали, а лише скляні палички, і знаходить, що між нормальною і пошкодженою ділянками нерва будь-яких тварин тече електричний струм. Так Гальвані відкрив «тваринну» електрику.

  • Висновки Вольти руйнували надії Гальвані на створення нового «електричного» напряму в медицині. Тому він направляє всі зусилля на те, щоб довести свою правоту. Він проводить серію дослідів, в яких не використовує метали, а лише скляні палички, і знаходить, що між нормальною і пошкодженою ділянками нерва будь-яких тварин тече електричний струм. Так Гальвані відкрив «тваринну» електрику.



Отже, багаторічна суперечка закінчилася – обидва її учасники виявилися правими. Біолог Гальвані став першопроходцем у вивченні біологічної електрики, а фізик Вольта – творцем хімічного джерела струму, якому сучасники дали назву «Вольтова стовпа». Цей простий прилад зіграв величезну роль у фізиці і техніці.

  • Отже, багаторічна суперечка закінчилася – обидва її учасники виявилися правими. Біолог Гальвані став першопроходцем у вивченні біологічної електрики, а фізик Вольта – творцем хімічного джерела струму, якому сучасники дали назву «Вольтова стовпа». Цей простий прилад зіграв величезну роль у фізиці і техніці.





Цей фізик був швидше потворний, чим непривабливий, одягався погано і був явно неохайний, завжди ходив з величезною парасолькою, був незграбний і неспритний.

  • Цей фізик був швидше потворний, чим непривабливий, одягався погано і був явно неохайний, завжди ходив з величезною парасолькою, був незграбний і неспритний.

  • Він славився своєю неуважністю. Про нього розповідали, що одного разу із зосередженим виглядом він варив у воді три хвилини свій годинник, тримаючи яйце в руці.

  • Він був маловідомий за життя. Ім'я ж його сина-поета знав мало не кожен.

  • Окрім фізики він займався математикою, ботанікою, хімією і навіть був членом комісії з видання класиків літератури.

  • Цей учений зробив ряд важливих відкриттів, відомих тепер майже кожному він по праву вважається за один з творців електродинаміки.

  •  

  • (Відповідь: Андре Марі Ампер).



Цей фізик, будучи дитиною, перше слово своє сказав в 4 роки, і це було слово «ні».

  • Цей фізик, будучи дитиною, перше слово своє сказав в 4 роки, і це було слово «ні».

  • Він відкрив і досліджував газ метан.

  • Ця людина була не тільки фізиком, але і хіміком, фізіологом, винахідником. З 1815 по 1819р.р. він займав пост директора філософського факультету Падуанського університету. За іронією долі всі прилади і особисті речі ученого — видного фахівця в області електрики — згоріли на виставці, присвяченій його пам'яті, в результаті пожежі, викликаної несправністю електропроводки.

  • Він відкрив взаємну електризацію різнорідних металів при їх контакті і розташував їх в ряд за величиною різниці потенціалів, що виникає між ними.

  •  

  • (Відповідь: Алессандро Вольта).



Цей учений в 27 років став одним з найпопулярніших письменників Америки. «Альманах бідного Річарда», що випускався ним, виходив в світ близько 30 років, він видавав також «Пенсільванську газету» і організував першу в США публічну бібліотеку.

  • Цей учений в 27 років став одним з найпопулярніших письменників Америки. «Альманах бідного Річарда», що випускався ним, виходив в світ близько 30 років, він видавав також «Пенсільванську газету» і організував першу в США публічну бібліотеку.

  • Ця людина брала участь в складанні «Декларації незалежності» США.

  • Він був 15-ою дитиною в сім'ї дрібного ремісника, прожив 84 років, з яких фізикою займався лише 7 років. За це семиріччя встиг багато зробити в науці: ввів поняття «позитивна» і «негативна» електрика, «конденсатор», «провідник», «заряд», «розряд», «обмотка».

  • Головним його винаходом став громовідвід.

  • На його бюсті вирізані слова: «Він відняв блискавку у небес і владу у тиранів».  

  • (Відповідь: Бенджалій Франклін).



Російський винахідник — Олександр Миколайович Лодигін. Американський винахідник Едісон отримав декілька лампочок Лодигіна: їх привіз до Америки один російський офіцер. В кінці 1879р. Едісон створив свою лампочку з гвинтовим цоколем і патроном. Всі видані Едісону патенти були оформлені лише як пропозиції про удосконалення раніше запатентованої лампочки Лодигіна.

  • Російський винахідник — Олександр Миколайович Лодигін. Американський винахідник Едісон отримав декілька лампочок Лодигіна: їх привіз до Америки один російський офіцер. В кінці 1879р. Едісон створив свою лампочку з гвинтовим цоколем і патроном. Всі видані Едісону патенти були оформлені лише як пропозиції про удосконалення раніше запатентованої лампочки Лодигіна.



В ході роботи над проектом нами було розглянуто біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ; розглянуто історичні аспекти відповідей на окремі питання з даної теми; розроблено вікторину з історичним змістом для закріплення знань інших учасників даного проекту.

  • В ході роботи над проектом нами було розглянуто біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ; розглянуто історичні аспекти відповідей на окремі питання з даної теми; розроблено вікторину з історичним змістом для закріплення знань інших учасників даного проекту.

  • Висвітлення історії розвитку дослідження електричних явищ переконало нас у тому, що фізика - це жива історія безперервної і постійної діяльності багатьох поколінь дослідників, які прагнуть проникнути в таємниці природи й поставити їх на службу людству.

  • Працюючи над проектом ми краще засвоїли матеріал, навчилися самостійно працювати з додатковою літературою, шукати необхідні матеріали в мережі Internet.

  • Ми навчилися працювати в команді, з повагою сприймати думку іншого.



Джим Уиз Занимательная химия, физика, биология – М.: Астрель, 2007.

  • Джим Уиз Занимательная химия, физика, биология – М.: Астрель, 2007.

  • Кириллова И. Г. Книга для чтения по физике: Учеб. Пособие для учащихся 6-7 кл. сред. Шк./Сост. И.Г.Кириллова. – 2-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 1986. – 207 с.

  • Энциклопедический словарь юного физика. – М.: Педагогика, 1984. 

  • htt: //ru.wikipedia.org

  • http://class-fizika.narod.ru/7_davlatm.htm

  • http//www.festival.september.ru/ 





Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconПодорож до країни «Електрика» Мета уроку
Мета уроку. Ознайомити учнів з історією дослідження електричних явищ та причинами їх виникнення. Показати на дослідах існування двох...
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconЖінки І Україна Підготувала: бібліотекар Слюсаренко О. Г. Кременчук 2012 Мета
Мета. Познайомити учнів із життям та творчістю видатних українських жінок, які зробили великий внесок у розвиток української культури;...
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconПремія імені братів Богдана й Левка Лепких Премія заснована в січні 1992 р журналом
Премія заснована в січні 1992 р журналом «Тернопіль» («Літературний Тернопіль» — його правонаступник). Уже дев’ятнадцять років нею...
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconДіаграма №1 у калейдоскопі промайнули біографії вчених різних національностей
Життя І діяльність вчених математиків просліджується у всі часи від V ст до н. є. І по XX ст н. є. Це можна спостерігати на діаграмі...
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconІі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація»
«імпровізація». З'ясувати значення термінів «спірічуел», «свінг», «джаз», Ознайомити з історією виникнення джазу, розглянути напрями...
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconВнесок українських вчених у розвиток космонавтики
Розвивати пізнавальні здібності учнів І зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім;
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconТривала експлуатацiя електричних талів. Проблеми та рiшення.
Талі електричні канатні загального призначення, які виготовлялись у минулому в срср, поділяються по конструктивному виконанню
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconУрок Угорщина. Румунія. Урок Болгарія. Югославія. Тема № Країни Сходу та латинської Америки. Теми, які потрібно розглянути в ході вивчення даної теми
Урок Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи. Польща. Чехословаччина
Розглянути біографії деяких вчених, які зробили значний внесок у вивчення електричних явищ iconМатеріали для модулю «Соціальна робота у сфері паліативної та хоспісної допомоги» 2 рівень Основи соціальної геронтології
Роль Галена та Авіценни у формуванні герокомії. Салернський кодекс здоров'я. Внесок видатних вчених-медиків


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка