„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху»



Скачати 70,69 Kb.
Дата конвертації23.04.2017
Розмір70,69 Kb.
ТипПовідомлення

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Районний відділ освіти Бородянської Райдержадміністрації


„Швеція для дітей”

(робота над казкою Астрід Ліндгрен

«Карлсон, який живе на даху»)

План-проект уроку

із зарубіжної літератури

для 5-го класу

Підготувала учитель:

Боярчук О. А.

Тема: „Швеція для дітей” – робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху».

Мета:


  • навчальна (освітня): коротко ознайомити з біографією письменниці, зі змістом казки, навчити формулювати основну думку твору;

  • розвивальна: розвивати уяву, образне мислення, навички характеристики головних героїв, зв’язне мовлення, цікавість до літератури;

  • виховна: виховання життєвих компетентностей та високих моральних якостей, любов до літератури, до книги, як джерела знань.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, слово вчителя.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до різних творів Астрід Лінндгрен, слайди навчальної презентації, художній мультфільм.

Ланцюжок навчальних ситуацій

  1. Вступне слово вчителя (1 хв).

  2. Повідомлення теми, мети уроку (1 хв).

  3. Вивчення нового матеріалу (5 хв).

  4. Читання тексту (5 хв).

  5. Робота з текстом (5 хв).

  6. Перегляд епізоду мультфільму (20 хв).

  7. Узагальнюючі висновки в кінці уроку (7 хв).

  8. Домашнє завдання, інструктаж щодо виконання (1 хв).

Хід уроку

Вступне слово вчителя

Учитель організовує клас до уроку. Вітається і говорить:

«Здивована Астрід знову прислухалася. Ні, їй зовсім не почулося! На цей раз жування було за картиною… Ну звичайно, це він – кращий у світі бешкетник, про якого їй розказала Карін. Легенько хлопнула дверима, адже пам’ятала слова дочки: „Карлсон прилітає, коли нікого вдома немає‟. От зараз і познайомимося з ним…».

Повідомлення теми, мети уроку


  • Як ви вже здогадалися, діти, мова на нашому уроці піде про (діти називають ім’я).

  • Де він зображений? (вчитель вказує на ілюстрацію).

  • А чому? Як ми знаємо, що він там мешкає?

От сьогодні, діти, ми з вами поринемо у справжню казку, ще раз зустрінемося з нашим давнім приятелем Карлсоном та його другом Малюком. Спробуємо визначити їх риси характеру, улюблені заняття і згадаємо безліч цікавих пригод. А знайомитися з творцем Карлсона – шведською письменницею Астрід Ліндгрен – ми почнемо прямо зараз…

Вивчення нового матеріалу

Вчитель демонструє слайди з презентації, де коротко вміщена розповідь про письменницю.

«Зараз ми з вами прочитаємо уривок з казки Астрід Лінндгрен «Карлсон, що живе на даху». Згадаємо ще раз головних героїв казки. У ній ми познайомимося з головними героями – молодим подружжям Деллою та Джимом Юнгом, що якраз готують один одному подарунки на Різдво. Для них це не зовсім приємні моменти, як ви гадаєте, чому?»

Читання тексту

Був чудовий весняний вечір, і вікно стояло відчинене. Білі фіранки легенько колихалися, немовби махали маленьким блідим зіркам, що мерехтіли вгорі на весняному небі.


Малюк підійшов до вікна і став дивитися надвір. Раптом він почув якесь легеньке дзижчання. Воно дедалі дужчало, і несподівано повз вікно повільно пролетів маленький товстий чоловічок. Це був Карлсон, що живе на даху, але ж Малюк ще не знав того.

Карлсон тільки зміряв Малюка довгим поглядом і полетів собі далі. Він зробив невеличке коло над дахом сусіднього будинку, облетів димар і повернувся назад до вікна. Тепер він додав швидкості і промчав повз Малюка, ніби невеличкий реактивний літак.


Він кілька разів пролітав отак за вікном, а Малюк стояв принишклий і очікував, що ж буде далі. Від хвилювання в нього аж мороз пішов по спині, бо ж не кожного дня отак перед очима пролітають маленькі товсті чоловічки.
Врешті Карлсон уповільнив літ біля самого підвіконня і сказав:

— Привіт! Можна присісти скраєчку?

— О, будь ласка,— відповів Малюк і докинув: — А що, важко отак літати?

— Тільки не мені,— поважно сказав Карлсон.— Мені нічого не важко, бо я найкращий у світі літун! Проте я не раджу кожному лантухові наслідувати мене.

— Як тебе звуть? — спитав Карлсон.

— Малюк. Хоч насправді я звусь Сванте Свантесон.

— А мене, уяви собі, як не дивно, звуть Карлсон. Просто Карлсон і годі. Привіт, Малюк!

— Привіт, Карлсоне! — сказав Малюк.

— Скільки тобі років? — спитав Карлсон.

— Сім,— відповів Малюк.

— Чудово. Підемо далі,— мовив Карлсон.

Він хвацько перекинув через підвіконня свої маленькі товсті ноги й опинився в кімнаті.

Тут Карлсон дістав із книжкової полички Малюка його іграшкову парову машину.

— Давай запустимо її,— мовив він.

— Без тата не можна,— сказав Малюк.— Машину мені дозволяють заводити тільки разом з татом або братом Боссе.

— З татом, з Боссе або Карлсоном, що живе на даху,—- зауважив Карлсон.— Найкращий у світі машиніст — це Карлсон, що живе на даху. Так і передай своєму татові!


Він миттю схопив пляшку з денатуратом, що стояла побіч машини, наповнив маленьку спиртівку і запалив її.

Хоч він був і найкращий у світі машиніст, однак наливав спирт так незграбно, що на книжковій полиці з'явилась ціла калюжа. Вона загорілась, і навколо машини затанцювало веселе голубе полум'я. Малюк злякано крикнув і кинувся до полиці.

— Спокійно, тільки спокійно! — мовив Карлсон і застережливо підняв свою пухку руку.

Проте Малюк не міг бути спокійний, коли бачив, як горить. Він схопив стару ганчірку і погасив полум'я. Там, де горіло, на лаковій полиці залишилися великі негарні плями.

— Глянь, яка стала полиця,— зажурився Малюк.— Що скаже мама?

— Дурниці, не варто й згадувати,— мовив Карлсон.— Кілька маленьких плям — то дурниці. Так і передай своїй мамі!

Він уклякнув біля машини, і очі його заблищали:

— Зараз вона запрацює.

І справді, машина скоро почала працювати. «Пах-пах-пах»,— пахкала вона. О, це була найкраща з усіх парових машин, і Карлсон так запишався, ніби сам її винайшов.

— Я мушу перевірити запобіжний клапан,— сказав він і почав завзято крутити якусь маленьку ручку.— Завжди може статися лихо, коли не перевіриш запобіжного клапана.


«Пах-пах-пах»,— пахкала машина дедалі швидше й швидше. «Пах-пах-пах». Врешті вона почала задихатись, ніби мчала щодуху. Очі в Карлсона променіли.

Більше він нічого не встиг сказати, бо тут раптом почувся страшенний луск, і парової машини не стало, лиш уламки з неї порозліталися по всій кімнаті.

— Вона вибухнула! — захоплено вигукнув Карлсон, ніби це було найкраще, що могла зробити парова машина.— Справді-таки вибухнула! А який луск, ух!
Однак Малюк не міг так само радіти, як Карлсон. У нього на очах забриніли сльози.

— Моя машина...— схлипнув він.— Од неї залишились самі уламки!

— Дурниці, не варто й згадувати,— сказав Карлсон і безжурно махнув пухкенькою рукою.— Ти собі зможеш узяти нову парову машину.

— Де? — здивувався Малюк.

— У мене нагорі. їх там є кілька тисяч.

— Де це в тебе нагорі? — спитав Малюк.

— Нагорі, у моїй хатці на даху.

— У тебе є хатка на даху? — перепитав Малюк.— І в ній кілька тисяч парових машин? І ти даси мені одну машину?

— Ну, звичайно.

— Зараз даси? — спитав Малюк.

— Ні, спочатку мені треба їх трошки оглянути, перевірити запобіжні клапани тощо. Спокійно, тільки спокійно! Днями ти її матимеш.

Малюк заходився збирати долі шматочки того, що недавно було його паровою машиною.

— Уявляю собі, що скаже тато,— занепокоєно пробурмотів він.

Карлсон здивовано підвів брови.

— Через машину? То дурниці, не варто й згадувати! Так і передай своєму татові. Я б сам сказав йому це, якби міг ще трохи побути тут і зустрітися з ним. Але мені треба зараз злітати додому, глянути, що там робиться.
— Так гарно, що ти прийшов до мене,— сказав Малюк.— Хоч парова машина... Ти ще колись прийдеш?

— Спокійно, тільки спокійно! — мовив Карлсон і покрутив ґудзика на животі приблизно проти пупа. Моторчик зачмихав. Карлсон не рухався з місця, чекаючи, поки він добре розкрутиться. Та ось Карлсон одірвався від підлоги і закружляв по кімнаті.


— Мотор щось кашляє,— сказав він.— Треба буде залетіти до майстерні, щоб його там змастили. Звичайно, я й сам міг би зробити це, адже я найкращий у світі моторист. Та от часу нема...
Карлсон вилетів у відчинене вікно. Його маленька, товста постать чітко вимальовувалась на тлі весняного зоряного неба.

— Привіт, Малюк! — гукнув він, помахав своєю пухкенькою ручкою і полетів.


Робота з текстом

- Чи відома вам ця казка?

- розкажіть, як знайомились Малюк і Карлсон.

- Чому Малюк так хвилювався?

- Яким зображено фантастичного чоловічка Карлсона? Як він себе вихваляв?

- З якою інтонацією слід читати слова Карлсона? А Малюка?

- Знайди у тексті зачин, основну частину і кінцівку.

Перегляд фільму

А зараз ми порівняємо з вами прочитане з побаченим. Саме так, ми переглянемо мультфільм Вібеке Ідсьо «Карлсон, який мешкає на даху». Виробництво мультфільму належить двом країнам: Швеції та Норвегії. А українською ролі озвучили всім вамі відомі співаки Ані Лорак (Малюк) та Олег Скрипка (Карлсон).

Узагальнюючі висновки в кінці уроку



- Що сподобалося більше: мультфільм чи твір? Чому? Яку різницю між ними ви помітили?

  • Чи такими ви уявляли героїв, зображених у мультфільмі?

  • Що ви можете сказати про Малюка? Спробуйте його описати? Чому саме такий опис? Обґрунтуйте відповідь фрагментом з тексту або мультфільму.

  • А який Карлсон? З яких епізодів ми можемо взяти підтвердження цього, обґрунтуйте.

  • Які вислови Карлсона ви запам’ятали?

  • Чому вчить нас дана казка?

Домашнє завдання, інструктаж щодо виконання

За бажанням намалювати ілюстрації до твору.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Біографія: Максим Рильський
2014 -> Спортивна слава україни (довідково-інформаційний матеріал для лекторсько-просвітницьких груп народних домів про спортсменів Героїв України)
2014 -> Управління культури, національностей та релігій київської облдержадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва «Світлий шлях духовного прозріння»
2014 -> Святе Письмо Старого та Нового Завіту / перекл о. Івана Хоменка, Львів: «Місіонер» убт «Свічадо», 2007 (1-е вид.: Рим: видавництво оо. Василіян, 1963). Барщевський Т. П’ятикнижжя конспект
2014 -> Тема. Джон Кітс- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна»
2014 -> Програма навчальної дисципліни
2014 -> Конкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
2014 -> При мзс україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconНайкращий у світі літун, машиніст І мотоцикліст Карлсон, що живе на даху. Астрід Ліндгрен «Малий І Карлсон, що живе на даху»
...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconТема. Астрід Ліндгрен «Карлсон, що живе на даху». Мета
А. Ліндгрен та її творами; формувати уміння І навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; створювати в уяві дітей образи...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconТок – шоу «Астрід Ліндгрен: казка не закінчується» «Я не хочу писати для дорослих!»

„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» icon«Не традиційна робота з казкою»
Мета: познайомити вихователів з нетрадиційною роботою з казкою; вправляти вихователів в схематичній будові казки; перекручувати казку;...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconШвеція – країна чудес та полярного сяйва Завгородня Раїса Миколаївна
Офіційна назва Королівство Швеція країна у Північній Європі, у східній частині Скандинавського півострова. Межує на заході з Норвегією...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconУрок за твором Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
Г. Бічер-Стоу «Хижина дядька Тома», В. Г. Короленка «Сліпий музикант», Джанні Родарі «Листівки з видами міст», творчості Астрід Анни...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» icon«Поет, який мріяв про небо. Донеччина у творчості М. Петренка»
Методи І прийоми роботи : робота в групах, складання клоуз-тесту, демонстрація проекту, метод «Мікрофон», метод «Незакінчене речення»,...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconСлухайте, слухайте слово, слово живе Кобзаря! Лине воно над світом за океани й моря
Постать великого поета, Творця з Божої ласки, одного із світових геніїв, борця за свободу, який все своє життя поклав на оборону...
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» iconПравила ознайомлення дітей з казкою
Казка це благодатне І нічим не замінне джерело виховання дитини. В. О. Сухомлинський
„Швеція для дітей робота над казкою Астрід Ліндгрен «Карлсон, який живе на даху» icon1. Уявна істота, яка живе у лісі лісови к
Бузина це кущ,який росте у садках людей, має білі китиці дрібних квітів, а ці квіти перетворюються на дрібні чорні намистинки. Бузину...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка