Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ”



Дата конвертації28.10.2017
Розмір445 b.


Тема.

  • Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду...”

  • ( з циклу “В казематі”). Роздуми про власне життя і долю України


Концепт уроку

  • З”ясувати обставини створення циклу “ В казематі”.

  • Розвивати вміння виразного читання поезій.

  • Здійснювати ідейно-художній аналіз вірша.

  • Формулювати своє ставлення до прочитаного.

  • Висловлювати власні міркування про життя людини, її долю.

  • Опрацьовувати інформацію за підручником.

  • ...................

  • Формулювання учнями власних цілей та узгодження їх із загальними (робота в парах).



Арешт поета

  • У березні 1847 р. Кирило-Мефодіївське товариство було розгромлене.

  • 5 квітня 1847 року Шевченка ув”язнили в казематі ІІІ відділу “Імператорської його величності канцелярії”.



Перебування в казематі



Написаний у застінках Петропавлівської фортеці між 17 квітня і 30 травня 1847 р.

  • Написаний у застінках Петропавлівської фортеці між 17 квітня і 30 травня 1847 р.

  • Він включає 13 поезій :

  • “Ой одна я одна”, “За бараком байрак”, “Мені однаково”, “Не кидай матері!”-казали”, “Чого ти ходиш на могилу”, “Ой три шляхи широкії”, “М.Костомарову”, “Садок вишневий коло хати”, “Рано-вранці новобранці”, “В неволі тяжко”, “Косар”, “Чи ми ще зійдемося знову”, “Згадайте, братіє моя” (дописана у Орській фортеці).



Мотив поетичних творів циклу

  • Мотив поетичних творів циклу

  • «В казематі»:

  • туга за рідним краєм,

  • захоплення красою рідної природи,

  • самотність,

  • заклик бути вірним народові,

  • Україні, тривожні думки про майбутнє.



Заслання



  • Автопортрет Шевченка, створений наприкінці червня 1847 року.



  • На автопортреті 1857 р., після нового арешту, видно сліди страждань: похилена голова, запалі щоки, сумні задумливі очі, рідке волосся, довгі, спущені донизу вуса. І борода, яку поет в листі до І.Ускова іронічно назвав “справжнім помелом”.



Прослуховування аудіозапису поезії “Мені однаково, чи буду...”

  • Озвучення вражень від прослуханого.

  • (вільне письмо)



Метод “Прес”

  • Поет зажди мріяв повернутися в Україну, жити тут:

  • Поставлю хату і кімнату.

  • Садок- райочок насаджу...”

  • і вмерти на рідній землі:

  • “Серце холоне, як подумаю, що може, мене похоронять на чужині...”



Я вважаю, що...( озвучення позиції)

  • Я вважаю, що...( озвучення позиції)

  • Оскільки...(обгрунтування позиції)

  • Наприклад...(наведення прикладів)

  • Таким чином...(підведення підсумків)



Гронування (робота в групах)



Постановка виконавського завдання

  • Визначте скільки разів повторюється слово ОДНАКОВО в поезії і яку змістову функцію воно виконує.

  • Спробуйте інтонаційно передати смислове наповнення .



Та не однаково мені,

  • Та не однаково мені,

  • Як Україну злії люде

  • Присплять, лукаві, і в огні

  • Її, окраденую, збудять...

  • Ох, не однаково мені.





Після цього уроку я відчуваю.... розумію....думаю....

  • Після цього уроку я відчуваю.... розумію....думаю....



Домашнє завдання

  • Обов”язкове.

  • Вивчити напамять вірш Т.Шевченка “Мені однаково, чи буду...”

  • Прочитати поезію “Ой три шляхи широкії...”

  • За бажанням.

  • Дібрати музику до одного з віршів циклу “В казематі”

  • Проілюструвати один з фрагментів вірша “Мені однаково, чи буду...”



Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconУрок Т. Шевченко. «Ой три шляхи широкії»
Урок Т. Г. Шевченко. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Поняття про філософську лірику, силабо-тонічне віршування
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” icon4 клас Вчителя початкових класів Горішньослобідської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Іванців Ярослави Олексіївни Тема. Великий Кобзар. Вступ до теми “Тарас Шевченко”. Матеріал уроку. „ Тарас Шевченко”
Матеріал уроку. „ Тарас Шевченко” (про нього). Т. Г. Шевченко „ Вітер з гаєм розмовляє…”, „Садок вишневий коло хати”
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” icon«Тарас Шевченко»
У статті досліджується питання зацікавленості творчістю Т. Г. Шевченка російськими письменниками. Увага зосереджена на повістях В....
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” icon«Доки мені Бог сил дасть і доки буду жити, буду робити Наша доля працювати, тому що й відпочинок наш потім без кінця» (З листа)

Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconВікторини за творчістю Т. Г. Шевченка «Вкажи назву»
Відповіді: «І золотої, й дорогої»; «Якби ви знали, паничі»; «Зоре моя вечірняя»; «Тополя»; «Заповіт»; «Мені однаково…» «Сонце заходить»...
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconСлово вчителя
Я – українка. І мені здається, що для кожного з нас, в Україні, найдорожчим І найсвятішим є Тарас Шевченко. Це наше серце, наша любов,...
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconОстап Вишня “Мозковий штурм”
Тарас Шевченко. Вірш «Мені тринадцятий минало». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconТема. Тарас Шевченко. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного часу («До Основ'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні брови »). Мета
Т. Г. Шевченка в умовах підневільного становища нації в першій половині ХІХ століття
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconТарас Григорович Шевченко Великий м
Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 року в с. Моринцях Звенигородського повіту Київської губернії
Тема. Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду ” iconБіографія: Тарас Шевченко (1814 — 1861)
Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (9 березня за н ст.) 1814р в с. Моринці Звенигородського повіту Київської губернії


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка