Укладач петряєва т. С. П'ятихатки – 2016 Організація педагогічної підтримки самовизначення школярів



Сторінка1/4
Дата конвертації09.09.2017
Розмір0,85 Mb.
  1   2   3   4


Відділ освіти

П'ятихатської районної державної адміністрації

КНМУ «П'ятихатський районний

методичний кабінет»
Організація

педагогічної підтримки

самовизначення школярів


Інформаційний збірник. Випуск 4


Укладач ПЕТРЯЄВА Т.С.

П'ятихатки – 2016

Організація педагогічної підтримки самовизначення школярів. Інформаційний збірник. Випуск 4 / Укладач Т. С. Петряєва. – П’ятихатки : КНМУ «П’ятихатський РМК», 2016. – 70 с.

У збірнику викладено матеріали районного семінару-практикуму директорів загальноосвітніх шкіл П’ятихатського району.

Призначається для керівників районних методичних об’єднань директорів шкіл, заступників директорів з навчально-виховної роботи, педагогічних працівників загальноосвітніх шкіл.
ЗМІСТ


План семінару-практикуму директорів ЗНЗ по темі «Організація педагогічної підтримки самовизначення школярів»

2-3

Петряєва Т.С. Підготовка учнів до свідомого вибору професійних перспектив – складова процесу соціалізації старшокласників

3-13

Пінчук А.В. Психологічні особливості соціального становлення учнів старших класів

13-20

Ромус Н.Г. Організаційно-педагогічна діяльність педагогічного колективу школи з формування освітнього середовища, сприятливого для самовизначення учнів

20-23

Петриченко Ю.І. Чесність (заняття факультативу «Основи християнської етики», 4 кл.)

23-31

Осняч С.П. Година спілкування «Людина для професії чи професія для людини?» (9 кл.)

31-41

Сокур Н.І. Літературна вітальня «Хай буде для неї твій сміх, і сльози, і все до загину...» (10 кл.)

41-52

Мартиненко Л.Ф. Урок біології з теми «Взаємозв’язки між організмами» (11 кл.).

52-59

Фрагмент засідання педради «Ресурсні можливості педагогічного супроводу самовизначення школярів» (мозковий штурм)

60-69

Рекомендації районного семінару-практикуму директорів ЗНЗ

70


Районний семінар-практикум директорів ЗНЗ

«Організація педагогічної підтримки самовизначення школярів»

Місце проведення: Лихівська ЗШ І-ІІІ ст.


МЕТА:


  • проаналізувати стан реалізації профільного навчання у ЗНЗ району;

  • розглянути психологічні особливості соціального становлення учнів;

  • презентувати досвід організаційно-педагогічної діяльності педагогічного колективу Лихівської ЗШ І-ІІІ ст. з формування освітнього середовища, сприятливого для самовизначення учнів;

  • спрямувати діяльність керівників ЗНЗ на вдосконалення роботи профільної школи як складової процесу соціалізації особистості у громадянському суспільстві.

ОРГАНІЗАЦІЙНО – ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК


8.30 – Від’їзд із м. П’ятихатки.

9.20 – 9.35 – Реєстрація учасників семінару, ознайомлення з планом його роботи, ранкова кава.

9.30 – 9.45 – Підготовка учнів до свідомого вибору професійних перспектив – складова процесу соціалізації старшокласників.

Петряєва Т.С., методист РМК

9.45 – 9.55 – Психологічні особливості соціального становлення учнів старших класів.

Пінчук А.В., методист РМК

9.55 – 10.10 – Організаційно-педагогічна діяльність педагогічного колективу школи з формування освітнього середовища, сприятливого для самовизначення учнів.

Ромус Н.Г., директор Лихівської ЗШ І-ІІІ ст.

ПРАКТИЧНИЙ БЛОК

10.20 – 11.05 – Заняття факультативу «Основи християнської етики» з теми «Чесність» (4 кл.).

Петриченко Ю.І., керівник факультативу

10.20 – 11.05 – Година спілкування «Людина для професії чи професія для людини?» (9 кл.).

Осняч С.П., кл. керівник 9 кл.

10.20 – 11.05 – Літературна вітальня «Хай буде для неї твій сміх, і сльози, і все до загину...» (10 кл.).

Сокур Н.І., вчитель укр. мови і літ-ри

10.20 – 11.05 – Урок біології з теми «Взаємозв’язки між організмами» (11 кл.).

Мартиненко Л.Ф., вчитель біології

11.10 – 11.50 – Фрагмент засідання педради «Ресурсні можливості педагогічного супроводу самовизначення школярів» (мозковий штурм).

11.50 – 12.05 – Підведення підсумків роботи, прийняття рекомендацій семінару.

Пономаренко Н.І., директор РМК

12.05 – 12.30 – Різне.

12.30 – 13.00 – Обід.

13.00 – Від’їзд зі школи.

Підготовка учнів

до свідомого вибору професійних перспектив – складова процесу соціалізації старшокласників




Петряєва Т.С.,

методист КНМУ «П’ятихатський РМК»

Модернізація освіти, спрямована на демократизацію та підвищення її якості, зумовлює потребу інноваційного розвитку всіх освітніх ланок, у тому числі і старшої школи, у рамках якої завершується виконання суспільством його обов’язкової функції з формування соціально пристосованої особистості підлітка та відбувається соціальне, професійне і громадянське самовизначення молоді, тобто соціалізація особистості. Пошук ефективних моделей соціалізації учнівської молоді здійснюється в тому числі і через стратегію профільності, проголошену в Концепції профільного навчання в старшій школі, затвердженій наказом МОН України від 11.09.2009 р. № 854.

Проведене у травні 2015 р. в 11-ти ЗНЗ району (П’ятихатських ЗШ І-ІІІ ст. № 1, № 2, № 3, Вишнівській, Лихівській, Жовтянській, Жовтоолександрівській, Зорянській, Лозуватській ЗШ І-ІІІ ст., Долинському та Біленщинському НВК) моніторингове дослідження стану впровадження профільного навчання, у якому взяли участь директори шкіл, батьки дітей та 59-ти одинадцятикласників, засвідчує, що переважна більшість учнів позитивно ставиться до його впровадження в системі загальної середньої освіти і обирає профіль навчання самостійно або за порадою сім’ї. При цьому вирішальними факторами вибору профілю є бажання підготуватися до вступу до ВНЗ та інтерес до певного циклу предметів.



Вирішальний фактор

вибору профілю



К-сть

учнів


Вплив на вибір профілю

К-сть

учнів


1. Інтерес до певного циклу предметів

18

1. Обрав самостійно

31

2. Бажання задовольнити свої інтереси

7

2. За порадою сім’ї

15

3. Бажання отримати профільну підготовку

7

3. За рекомендацією адміністрації школи, класного керівника

9

4. Бажання підготуватися до ВНЗ

21

5. Для реалізації творчого потенціалу

3

4. За порадою друзів, однокласників

4

6. Допрофільна підготовка

3

Проте учні відзначають відсутність можливості змінити профіль навчання при появі такого бажання, що пояснюється малокомплектністю сільських шкіл. Відсутність повної інформації про регіональні ВНЗ та умови вступу до них, про місцевий ринок праці та попит фахівців на ньому, з якою учні та їхні батьки мають бути ознайомлені завчасно, призводить до того, що одинадцятикласники наприкінці навчання у школі усвідомлюють, що обраний профіль навчання не відповідає або частково відповідає їх реальній професійній орієнтації. Тому зрозумілими є висловлені батьками побажання не тільки щодо вдосконалення навчально-матеріальної та технічної бази старшої школи, а й необхідності її більш диференційованої профільності.






Запитання



Кількість відповідей учнів

«Так»

« Ні »

«Частково», «інше» тощо

1

Чи потрібно запроваджувати профільне навчання ?

37

8

14

5

Чи відповідає профіль навчання напрямку допрофільної підготовки, яку ви отримали?

46

8

5

6

Чи задовольняє рівень викладання профільних предметів?

45

5

9

7

Чи є можливість змінити профіль навчання?

11

48

-

8

Чи відповідає обраний профіль навчання майбутній професії?

24

22

13

9

Чи є інформація про регіональні ВНЗ та про умови вступу до них?

24

8

27

10

Чи є інформація про місцевий ринок праці та попит фахівців на ньому?

15

10

34

У П’ятихатському районі застосовуються дві основні форми організації профільного навчання в старшій школі: внутрішня (профільні класи у загальноосвітніх навчальних закладах) і зовнішня (міжшкільні профільні групи у рамках освітнього округу на базі Центру учнівської молоді).



Так, з метою задоволення освітніх потреб учнів у 19-ти загальноосвітніх навчальних закладах району у 2014/2015, як і в 2013/2014, навчальному році працювало 36 профільних класів. Проте у зв’язку із зменшенням чисельності учнів у класах поступово скорочується й чисельність старшокласників, охоплених профільним навчанням. У 2015/2016 н.р. таке скорочення становить 4,5% порівняно з 2013/2014 н.р.

Зменшується кількість учнів 10-11-х класів, які обирають суспільно-гуманітарний та технологічний напрями профільності. У 2015/2016 н.р. порівняно з 2013/2014 н.р. навчається менше дітей у класах суспільно-гуманітарного профілю – на 9,6%, а в класах технологічного профілю – на 7,7%. У той же час простежується збільшення частки учнів, які роблять вибір на користь філологічної (українська філологія) та природничо-математичної профілізації старшої школи, що, швидше за все, зумовлено змінами у порядку проведення ДПА та ЗНО.

Серед проблем шкільного профільного навчання найбільш кричущими є:



  • відсутність технологічної бази профільної школи в Україні. Вчителі-предметники приречені вирішувати цю проблему самостійно. Як правило, перевага надається технологіям особистісно орієнтованого, ігрового та проблемного навчання. Тьюторська, проектна та ІКТ-технології поки що залишаються в основному гіпотетичними;

  • вкрай слабка матеріально-технічна база. У навчально-виховному процесі 23-х загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ст. задіяні 4 інтерактивні комплекси, а до мережі Інтернет підключено лише 158 комп’ютерів;

  • недостатня навчально-методична база. У фондах шкільних бібліотек району є підручники профільного рівня для 10 класу, хоча і в недостатній кількості. Для 11-го ж класу є лише підручники для профілів математичного напрямку та частково для філологічного профілю (українська філологія).

Наявність підручників профільного рівня у ЗНЗ району

(станом на 01.09.2015 р.)

Назва предмету/курсу

10 клас

11 клас

Українська мова

38

96

Українська література

190

-

Алгебра

60

92

Геометрія

98

92

Фізика

7

43

Інформатика

-

31

Історія України

100

-

Всесвітня історія

100

-

Правознавство

4

-

Біологія

17

-

Хімія

-

-

Географія

15

-

Профільне навчання у П’ятихатському районному Центрі учнівської молоді створює реальні умови для соціалізації учнівської молоді, її професійного самовизначення. У 2015/2016 н.р. тут реалізується технологічний профіль навчання і здійснюється підготовка учнів 7 шкіл району (Вільнівської, Комісарівської, Нерудстальської, Саївської, Зеленоярської, Холодіївської, Виноградівської ЗШ І-ІІІ ст.) за чотирма профілями: водій категорії «В» та «С1», автослюсар, оператор комп’ютерного набору та секретар керівника. Упродовж останніх 3-х років за цими спеціальностями підготовлено 250 старшокласників.

Реалізація моделі розвитку профільного навчання

у П’ятихатському районному Центрі учнівської молоді


Напрями професійної підготовки

Підготовлено

учнів за напрямами



2012/2013 н.р.

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р.

Водій категорії «В» та «С1»

138

91

32

15

Автослюсар

30

10

13

7

Оператор комп’ютерного набору

41

16

12

13

Секретар керівника

41

13

20

8

Всього

250

130

77

43

Каталог: uploads -> editor -> 5402 -> 429897
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
429897 -> Кнму «П’ятихатський районний методичний кабінет» П’ятихатської районної ради Дніпропетровської області
429897 -> Кнму «П’ятихатський районний методичний кабінет» П’ятихатської районної ради Дніпропетровської області
429897 -> Практичне заняття №3 Про що І про кого розповідає історія рідного краю Мета
429897 -> Кнму «П’ятихатський районний методичний кабінет» П’ятихатської районної ради Дніпропетровської області
429897 -> З історії – 2016 Дата проведення – 26 листопада 2016 р


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Укладач петряєва т. С. П\Карта професійного самовизначення школярів або профільний лист учня
Результати, занесені до карти дають змогу виявити актуальний рівень здібностей при виборі профілю навчання у школі та здійснити професійне...
Укладач петряєва т. С. П\Інтелектуальна гра «Ерудит» «Книга – невичерпне джерело знань»
Гра проводиться з метою створення сприятливих умов для виявлення обдарованих дітей та підтримки їх творчих здібностей, а також залучення...
Укладач петряєва т. С. П\Характеристика педагогічної діяльності
Знати – значення поняття “педагог”, “учитель”; види педагогічної діяльності, суб'єкт та об'єкт педагогічної діяльності; особливості...
Укладач петряєва т. С. П\Положення про портфоліо педагогів богуславського районного центру дитячої та юнацької творчості загальні положення
Цдют запроваджується з метою підтримки творчої педагогічної діяльності керівників гуртків, популяризації індивідуальних професійних...
Укладач петряєва т. С. П\2. Зв’язок вікової та педагогічної психології з іншими науками
Розвиток особистості молодшого школяра. Потребово-мотиваційна сфера у молодших школярів
Укладач петряєва т. С. П\Організація, підготовка та проведення спеціальних операцій
Овс, діяльність міліції громадської безпеки, забезпечення прав людини у правоохоронній діяльності, організація охорони громадського...
Укладач петряєва т. С. П\Конкурсу вокального мистецтва «Місто дитинства»
Громадська організація Южноукраїнське молодіжне об`єднання «Місто дитинства» за підтримки: вп южно-Українська аес; Южноукраїнської...
Укладач петряєва т. С. П\Методичні рекомендації до проходження психолого-педагогічної практики Київ 2016 (076. 5)
Методичні рекомендації до проходження психолого-педагогічної практики: Психолого-педагогічна практика /Укладачі: Доценко Л. В., Каряка...
Укладач петряєва т. С. П\Конкурсу «Мистецтво проти засилля корупції»
Міська громадська організація «Асоціація безперервної фахової освіти «атенеум» за підтримки Департаменту сім’ї, молоді та спорту...
Укладач петряєва т. С. П\«Публічна влада – активна громада»
Дрогобицька громадська організація Клуб «Соціс», Дрогобицька організація Національної Спілки журналістів України, Дрогобицький осередок...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка