Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України»



Скачати 64,98 Kb.
Дата конвертації25.08.2017
Розмір64,98 Kb.
ТипУрок

Розробка уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України»

Підготувала

вчитель історії та правознавства

Шепетівської ЗОШ І-ІІІ ст. №6 Хмельницької обл.

Сібагатова Ірина Григорівна
ТЕМА. КУЛЬТУРА ДАВНЬОГО ЄГИПТУ

Мета: ознайомити учнів зі змістом поняття «культура», дати уявлення про основні галузі культури; розглянути їх розвиток у Давньому Єгипті; розширити світогляд учнів; розкрити роль давньоєгипетської культури у світовій культурі.



Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-екскурсія.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Доброго ранку! Сідайте. Подивіться один на одного, посміхніться і подумки побажайте успіхів один одному на уроці.

Бажаю всім гарної праці і співпраці на сьогоднішньому уроці.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А зараз давайте пригадаємо, що ми з Вами вивчали на попередньому уроці. І пограємо у вже знайому для вас гру «Чиста дошка».

Перед вами дошка на якій розміщені запитання, Ваше завдання дати відповіді на всі запитання і очистити дошку.

Запитання


  1. Ким єгиптяни вважали свого царя?

  2. Як готувалися царі до «вічного життя»?

  3. Чому в давнину єгипетські піраміди відносили до чудес світу?

  4. Що розповідає Геродот про будівництво пірамід?

5. Чому знахідка гробниці Тутанхамона вважається великим науковим відкриттям?

Індивідуальні завдання

Співвіднесіть поняття та їх визначення.



1) Мумія

а) Розповіді про богів і героїв

2) Сфінкс

б) Гробниця єгипетського фараона

3) Міф

в) Висохле тіло померлого, обгорнуте бинтами

4) Піраміда

г) Страж царства мертвих

Відповідь: 1в; 2 г; 3 а; 4 б.

1) Осирис

а) Бог Нілу

2) Тот

б) Покровитель царської влади

3) Хапі

в) Бог помираючої та воскреслої природи

4) Гор

г) Бог мудрості, що дарував Єгипту писемність

Відповідь: в; 2 г; 3 а; 4 б.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Із якою метою в Давньому Єгипті споруджувалися храми?

Піраміди і храми, що споруджувалися в Давньому Єгипті, є не тільки невід’ємною частиною релігійних обрядів, але і свідченням високого рівня розвитку культури Давнього Єгипту.

На сьогоднішньому уроці закінчується наша з вами подорож по одній із перших людських цивілізацій Давньому Єгипті. Нам залишилося лише познайомитися із тією спадщиною, яку залишила для нас ця цивілізація. Це писемність, наука, освіта, мистецтво, архітектура, медицина, література.

Всі ці поняття ми можемо об’єднати в одне визначення яке і буде темою нашого уроку.

Культура – це сукупність матеріальних і духових цінностей, створених людським суспільством.

Отже запишіть число класна робота і тему нашого уроку «Культура Давнього Єгипту».

Наш урок ми проведемо у формі віртуальної екскурсії по Єгипту. Тож давайте спрогнозуємо ваші очікування від сьогоднішнього уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Коли ми з вами будемо подорожувати ми не повинні забувати, що нам потрібні знання, тому ви будете робити відповідні записи до уявної карти подорожі, яка буде слугувати вам також планом сьогоднішнього уроку.



Галузь культури

Досягнення

Писемність

ієрогліфи, піктографічне письмо

Наука

розвиток астрономії, медицини, математики, геометрії

Освіта

школи при храмах

Література

казки, міфи, повчання, пісні.

Архітектура

спорудження пірамід і храмів

Мистецтво

рельєфи і розписи в гробницях і храмах, скульптурні портрети

1. Писемність у Давньому Єгипті

Писемність виникла на землі більше 5 тис. років тому. Першими країнами, де люди навчилися записувати необхідну їм інформацію, були Дворіччя та Єгипет. Перші письмові знаки являли собою малюнки – ієрогліфи. У давньоєгипетському письмі було понад 750 ієрогліфів.

Писали давні єгиптяни на папірусі – особливим чином обробленому очерті. Для письма використовували тростину, невеликий горщик із водою та пенал із заглибинами для чорної та червоної фарб.

Коли папірус був готовий, його скручували у сувій – згорток. Найвідоміший з відомих папірусів завдовшки 40,5 метрів. Це список подарунків, які фараон Рамзес ІІІ передав різним храмам.

Українське слово «папір» походить від слова «папірус»

Отже, ми познайомились з першим питанням і повинні зробити запис на пам'ять.

Вміння єгиптян записувати свої знання, спостереження дали поштовх до розвитку наукових знань.



2. Наукові знання

Самостійно опрацювати ст.71-72 підручника і зробити відповідний запис до нашої карти подорожі. На це завдання ви маєте (3 хв.)



Ми познайомились з другим питанням і повинні зробити запис на пам'ять.

3. Освіта

Розвиток науки дав поштовх до розвитку освіти. На той час освіту здобували при храмах і це було привілейоване право хлопчиків. Маючи освіту єгиптянин міг стати писарем. А чому саме писарем ви дізнаєтесь послухавши «Повчання Хеті, сина Дуауфа, своєму синові Пепі». Читання в ролях



Запитання до тексту.

  1. Чому батько переконував сина стати писарем?

  2. Як ви важчаєте, чому син не хотів учитися?

  3. Пригадаєте, скільки знаків було у давньоєгипетського письма?

Навчатися грамоти в Єгипті було дуже важко. У Єгипті цінували грамотних людей, писарі ставали чиновниками, наближеними до фараона.

В наш час теж цінуються люди освічені, грамотні, тож не втрачайте нагоди вчитися, адже знання не камінь його за спиною не носити.

Отже, ми познайомились ще з одним питанням і повинні зробити запис на пам'ять.

4. Література

Розвиток письма дав поштовх до розвитку літератури не лише усної а й письмової.



Запитання на повторення

  1. Що таке міф? Міф — оповідання про минуле, навколишній світ, яке описує події за участю богів, демонів і героїв та історії про походження світу, богів і людства.

  2. З міфом про життя якого бога ми знайомилися на минулому уроці?

Міфи є не тільки цінним історичним джерелом, але й творами художньої літератури. Крім міфів, до нас дійшли інші види художньої літератури єгиптян: казки, повісті, повчання, пісні. З їхнім змістом ви будете знайомитись на уроках світової літератури.

Відомими пам’ятками літератури того часу є «Казка про мореплавця з розбитого корабля», «Розповідь єгиптянина Сінухета», «Повчання Птахотепа».

Твори художньої літератури є свідченням високого рівня розвитку культури Давнього Єгипту.

Отже, ми познайомились ще з одним питанням і повинні зробити запис на пам'ять.



5, 6. Архітектура, мистецтво

Але беззаперечно найвідомішими пам’ятками культури Єгипту були, є, і будуть ще не одне тисячоліття культові споруди єгиптян – піраміди і храми богів, скульптури.



Випереджальне завдання

Отже, ми познайомились з розвитком архітектури та мистецтва тож давайте зробимо відповідні записи.



V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Отже ми закінчили з вами подорож Давнім Єгиптом і я хочу дізнатися чи справдились ваші очікування від цієї подорожі.

Що нового ви дізналися на уроці?

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Культура Давнього Єгипту, як однієї з найдавніших держава світу й однієї з перших цивілізацій поклала початок розвитку культур інших народів і держав.



VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф 13, закінчити таблицю, підготуватися до уроку узагальнення повторити параграф 8-12





Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconМетодичне та дидактичне забезпечення вивчення інтегрованого курсу «Всесвітня історія. Історія України» в 6-му класі
Шкільні історичні курси є основою освітньої галузі «Суспільствознавство», Державний стандарт, якої конкретизує завдання І вимоги...
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» icon«Біблійна історія та християнська етика» Дніпропетровськ 2014 ббк 87. 7
Біблійна історія та християнська етика: орієнтовні плани-конспекти уроків для 10 класу з факультативного курсу / О. Г. Рогова, Н....
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconТема політичні наслідки Другої світової війни для України
Плани семінарських занять з курсу «Політична історія України» для студентів 4 курсу факультету журналістики
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» icon6 клас історія Стародавнього світу Історія України з найдавніших часів до VI ст до н е
Ознайомлення учнів із завданнями І структурою курсу. Методологія побудови підручника з предмету, додаткова навчальна література та...
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconМетодичні вказівки до виконання самостійних завдань з курсу "Історія української культури"
Програма курсу "Історія української культури" для студентів технічних напрямів підготовки
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconРобоча програма навчальної дисципліни історія України напряму підготовки 030301 Журналістика для спеціальностей
Робоча програма навчальної дисципліни Історія України для студентів І курсу факультету журналістики
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconОрієнтовні плани-конспекти уроків для 5 класу з факультативного курсу «Біблійна історія та християнська етика» Дніпропетровськ, 2013
Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Лист іітзо мон укра
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconПрограма «Історіографія всесвітньої історії»
Робоча навчальна програма «Історіографія всесвітньої історії» для студентів за спеціальністю 02030201 Історія
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconКонспект лекцій з дисципліни „Історія театру України для студентів 3 курсу спеціальності 02020101 «Театральне мистецтво» спеціальності «Актор драматичного театру»
Конспект лекцій з дисципліни „Історія театру України” для студентов 3 курсу спеціальності 02020101 «Театральне мистецтво» спеціальності...
Уроку для 6-го класу з інтегрованого курсу «Всесвітньої історія. Історія України» iconРобоча програма навчальної дисципліни с/к Історія політичної думки в Україні напряму підготовки 0203 Історія для спеціальності
Робоча програма навчальної дисципліни Історія політичної думки в Україні для студентів за напрямом підготовки Історія, спеціальністю...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка