Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів



Скачати 157,34 Kb.
Дата конвертації07.05.2017
Розмір157,34 Kb.

Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська ЗОШ І – ІІІ ступенів

ім. Г.Ф.Вороного, Варвинського району, Чернігівської області

Розробка уроку світової літератури у 7 класі.

Тема: Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей»

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Джеймса Олдріджа; розвивати навички переказу оповідання, виразного читання, усного зв’язного мовлення, словесного малювання, уміння визначати ключові епізоди, формулювати основну думку твору, висловлювати міркування з приводу даної проблеми; виховувати мужність, волю, повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.

Тип уроку: інтерактивний урок засвоєння нових знань і вироблення на їх основі вмінь і навичок із застосуванням ІКТ

Обладнання: портрет Джеймса Олдріджа, карта Австралії, фотокадри фільму, знятого за оповіданням «Останній дюйм», ілюстрації до твору учнів класу.

Епіграф: Кожна людина несе відповідальність перед усіма людьми за всіх людей і за все.

Ф. Достоєвський

Дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність.

М.Чернишевський

Є два важливих вибори в житті: прийняти обставини такими, якими вони є, або прийняти на себе відповідальність за їх зміни.

Невідомий автор

Хід уроку


  1. Презентація теми та мети уроку

Слово вчителя. Проблема взаємин дорослих і дітей існувала в усі часи. Людям різного віку складно зрозуміти один одного. Живучи в колі рідних і близьких людей ми часто не замислюємося над тим, яку відповідальність несемо за їхню долю. І лише в критичних ситуаціях людина усвідомлює як важливо вчасно зрозуміти, в чому саме полягає ця відповідальність. Один із художніх творів австралійського письменника Джеймса Олдріджа саме і присвячений такій делікатній грані людського спілкування, як стосунки батьків і дітей

Як побудувати здорові родинні стосунки? Чому виникає непорозуміння, відчуження між рідними людьми? Як допомогти людям, переобтяженим нескінченними турботами, усвідомити важливість психологічного контексту стосунків, душевного стану – свого і найближчих. Про це все ми і поговоримо на уроці (Слайд №1)

1. Презентація портрета Джеймса Олдріджа

2. Бесіда за статтею піручника «Джеймс Олдрідж»



Слово вчителя. Сьогодні ми не будемо повторювати біографію письменника повністю. Згадаємо лише найяскравіші факти його життя.(Слайд №2)

  1. Що вам відомо про родину письменника?

Приблизна відповідь учнів . Дитячі та юнацькі роки письменник провів у Австралії, де він народився 10 липня 1918 року, де виріс і сформувався як особистість. Його батько – Вільям Томас Олдрідж – був корінним лондонцем, мати- Едіт Квейль – народилась у Кеслтауні на острові Мен. Сім’я проживала у невеличкому глухому селі Уайт Хіллс штату Вікторія, а дерев’яний будиночок називався «Уейвертрі» (дерево, що хитається). Незабаром родина Олдріджів переїхала до провінційного містечка Суон Хілл, розташованого у долині річки Муррей. В оповіданні «Батькова сорока» Джеймс Олдрідж передає зворушливу атмосферу провінційного життя: «Будинок стояв у величезному саду – найбільшому саду в усьому містечку. Овочами й фруктами в нас займався батько, зате чудовий квітник опікувала виключно мати, і вона вкладала в нього всю свою тугу за рідною Англією. Жили ми тихо і відлюдно, як належить добропорядній англійській родині, що являє собою окрасу міста». Джеймс був п’ятою дитиною в родині. За традицією він дістав одразу кілька імен – Гарольд, Едвард і Джеймс. Хлопчикові це не подобалось, і батьки зупинились на останньому. Заробіток батька був невеликий, а тому одяг ніколи не купували, його шили й перешивали, передавали від старших молодшим. Олдрідж учився у державній школі, де виявився його глибокий інтерес до літератури, мистецтва та музики.

  1. Як розпочалась літературна діяльність Джеймса Олдріджа?

Приблизна відповідь учнів. Батько Джеймса Олдріджа був журналістом, редактором газети. Тому зовсім не дивно, що син вирішив продовжити його справу. У 1938 році 20 – річний Джеймс переїжджає до Англії і вступає до Лондонського університету. Після успішного його закінчення Олдрідж працює в редакції газети. Він поринув у політичне життя і брав участь навіть у громадянській війні в Іспанії, захоплювався героїзмом її захисників. Під час радянсько – фінської війни перебував у Фінляндії як військовий кореспондент. З початком Другої світової війни Олдрідж був на різних її фронтах: у Греції, Єгипті, Норвегії, Радянському Союзі. Протягом війни письменник тричі приїздив до Москви.

У повоєнні роки він багато подорожував. Особисті враження від побаченого і почутого лягли в основу творів письменника.

Творчий доробок Олдріджа різноманітний за жанром і тематикою. Це лірико – філософські твори, романи, оповідання, новели.


  1. Про які захоплення письменника ви знаєте?

Приблизна відповідь учнів. Творам Дж. Олдріджа притаманна документальна точність, переконливість. Він не писав про те, чого не відчував, що сам на собі не випробував. Захоплення авіацією, підводним плаванням теж переніс на сторінки своїх творів. Мистецтво пілотажу захопило Дж. Олдріджа ще у Лондоні, де 1938 року він вступив до авіаційної школи і незабаром уперше піднявся в повітря. Олдрідж освоював небо з такою самою впевненістю, з якою пізнавав землю, а зробивши небо «своїм» попрямував «під воду». У 1955 році він написав своєрідний навчальний посібник для любителів підводного спорту «Підводне полювання для недосвідчених англійців». Жартуючи, Олдрідж казав, що ніколи не сподівався, що його молодший син Томас буде першим з тих, у чиїй долі цей його твір відіграє вирішальну роль: підводне полювання стане пристрасним захопленням хлопця. Ще в дитячі роки майбутній письменник часто чув розповіді рибалок про акул. Доводилось йому також бачити на власні очі скалічених морськими хижаками людей. А після війни не раз випадала нагода побачити акул під час підводних зйомок. Одного разу – це було поблизу Каїра – Олдрідж поїхав у так звану акулячу бухту. Взагалі його підводний арсенал склався не лише з кінокамери, а й з акулячої клітки (вона описана в оповіданні), сидячи в якій, можна було почувати себе безпечно в «підводному царстві». Але цього разу клітку довелося залишити в Каїрі, бо вона не вмістилася в автомобіль. Письменник – кінооператор опинився в становищі свого майбутнього героя Бена… В той день на плівку було знято «товариство» з восьми акул. Не дивно, що оповідання «Останній дюйм» та «Акуляча клітка» справляють враження достовірної розповіді очевидця (Слайд №3)

Учитель. Але постійним захопленням письменника було мистецтво, зокрема література. Джеймс Олдрідж прекрасно знав усю європейську літературу, а також американську і австралійську. Уже цікавим є той факт, що письменник був в Україні, відвідував Крим. У Києві зустрічався з читачами. Давав інтерв’ю. 11 березня 1964 року київська «Робітнича газета» надрукувала статтю «І в мені частка України». У ній Олдрідж писав: «Україна нагадує мені країну мого дитинства Австралію. На мою думку, будь – який український хлопчик може впізнати себе в героях моїх дитячих оповідань (Слайд №4)

А от свої оповідання «Останній дюйм» та «Акуляча клітка» Олдрідж написав під час перебування на Чорноморському узбережжі Кавказу у 1957 році. Вперше російською мовою «Останній дюйм» надруковано у журналі «Огонек», №37 за 1957 рік. Українською мовою новела була надрукована у збірці «Хлопчик з лісового берега» у Києві (1959). В 1958 році режисери Теодор Вольфович та Микита Курихін зняли фільм «Останній дюйм», який на Всесоюзному кінофестивалі отримав першу премію. (Слайд №5). Твори Олдріджа перекладено сорока мовами світу.

У творі ви зустріли чимало незрозумілих слів, понять. Давайте звернемось до них і з’ясуємо їх лексичне значення.

Словникова робота

Фут – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 12 дюймам, або 30,48см.

Миля – одиниця довжини, яка використовується тепер здебільшого у морській справі, рівна 1852 метрам.

Хамсин – сухий та спекотний вітер у Єгипті, що дме з пустелі.

Авантюра – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.

Я заздалегідь запропонувала вам розділитися на групи:

1 група – географи;

2 група – біологи;

3 група – психологи;

Так як Бену, головному герою новели «Останній дюйм» доводилось доволі часто з ризиком для життя проводити підводні зйомки морських хижаків Червоного моря, я б хотіла, щоб ви послухали наших географів, які підготували повідомлення про унікальні особливості Червоного моря.

1 географ. Червоне море – це найтепліше і найближче до Європи тропічне море. Воно заповнює собою вузьку, майже прямолінійну тріщину між Сереземним морем і Індійським океаном. Зліва – Африка, справа – Аравійський півострів (Слайд №6). Проте знаходячись між двома водними стихіями, Червоне море має свої унікальні особливості. По – перше – це найсолоніше море у світі. Величина солоності осягає 41,5 промілле. Тоді як в сусідньому Середземному – показник коливається від 36 до 39 промілле. Це пояснюється вельми просто. Адже поряд – найбільша пустеля світу – Сахара. Тому надходження прісних вод дуже невелике. Зате випаровування з його поверхні величезне: за рік випаровується шар води завтовшки три з половиною метри.

2 географ. По – друге, Червоне море найтепліше на Землі ( середня температура в лютому в північній частині + 23С, в серпні +27С). І це водне поєднання солоності з чистотою і теплотою є оптимальним середовищем для розвитку коралів. Ще одне з чудес Червоного моря – його відливи і приливи. Під час відливу можна спостерігати вражаюче видовище. Там, де ще недавно до самого горизонту тягнулася підводна морська гладінь, раптом виявляєш піщані лисини, а вода ледь досягає колін. Червоне море живе в режимі півдобових приливів, і перепад рівнів його дзеркала досягає в бухтах 1,5 – 1,6 метри – майже людського зросту. Не можна не пригадати із цього приводу старозавітну легенду про вихід євреїв з Єгипту, коли Мойсей, виконуючи божу волю, простягнув руку над водою і примусив хвилі розступитися (Слайд №7)

Вчитель. Про казковий підводний світ Червоного моря розповість нам група біологів (Слайд №8).

1біолог. Головна визначна пам’ятка Червоного моря – його неповторний підводний світ. Уявіть собі на мить картину. Спекотна африканська ніч. Море. Візантійське торгове судно поволі рухається по хвилях, що підганяється ледве відчутним вітерцем. Всі давно сплять. Тільки одна людина – вартовий, який дивиться тільки вперед, безперервно борючись зі сном, утомлено вдивляється в тиху водну гладінь. І раптом: «Боже мій! – зовсім недалеко від корабля, прямо з глибин морських, піднімається на поверхню дивна істота. Не то риба, не то людина. Випрямившись на повний зріст, вона невідривно, з цікавістю розглядає судно. Моряк перелякано тре очі, але коли бачення не проходить починає нестямно кричати: «Русалка! Русалка!» Його крики різко розривають нічну тишу, а істота, також раптово як і з’явилася, зникає…

Представили? Ця середньовічна легенда була широко поширена серед європейських мореплавців. Втім, легендою її можна назвати тільки наполовину. «Русалка», яку бачили моряки, дійсно існує. Правда називається по – іншому – дюгонь звичайний (Слайд №9). Ця дивна неповоротка тварина досить значних розмірів: його довжина може осягати трьох метрів, а вага чотирьохсот кілограмів. Нешкідливий вегетаріанець – харчується водоростями. Але найголовніше – самка годує дитинча у вертикальному положенні. Звідси і виникає ілюзія, ніби дюгонь стоїть на поверхні води. Мешкає ж ця дивовижна тварина тільки в одному місці на земній кулі – в Червоному морі.

2 біолог. Разом з таким дивним створінням, як дюгонь, в його надрах мешкає більше чотирьохсот видів риб. Причому понад 20 відсотків ніде, окрім як тут, не зустрічаються. Чого коштують одні тільки назви: риби – ангели, риби – клоуни, султанки! Ніби потрапляєш в казкову країну! А доповнене химерними підводними садами, фантастичними замками – коралами, це відчуття стає реальністю.

Є тут і свій імператор: риба – наполеон. У просторіччі – губан. Правда, коронували його не через силу і потужність (хоча в довжину він досягає двох метрів), а за характерний виступ на голові. За бажанням в нім можна вгадати схожість з легендарним трикутним капелюхом французького завойовника. Риба – наполеон віддає перевагу верхньому ярусу моря, вона якби з висоти свого положення спостерігає за своїми підданими.

А ось і мурена злобно протискається своїм довгим, позбавленим луски тілом ближче до рифів. Втім, злість її досить таки удавана. Страх, зазвичай викликає те, що безперервно відкривається і закривається паща цієї рибини. Створюється таке враження, немов вона приміряється, як би вас зручніше заковтнути. Але нічого не поробиш… просто риба так дихає. Насправді це вельми сором’язлива істота, що віддає перевагу самоті світського життя. І тому турбувати її не рекомендується. Той, хто нехтує попередженням може сильно поплатитися – зуби мурени дуже гострі, та ще при цьому заломлені всередину (Слайд №10)

3 біолог. Ще одне підтвердження тому, які незвичайні деколи бувають творіння матінки природи – моїсеєва камбала. Маленька рибка, здатна сама протистояти акулі! Уявіть собі боксера якнайлегшої ваги, яка в першому ж раунді спокійно нокаутує, скажімо, Майкла Тайсона. Вражає? У Ізраїлі в лабораторії «Еллат» цю рибку помістили в басейн з акулою. І коли грізний хижак, роззявивши пащу, був вже готовий проковтнути здобич, трапилось несподіване: паща не захотіла закриватися. Просто рибка виділила якусь молокоподібну речовину, яка паралізувала щелепи акули.

4 біолог. До речі про акул – їх в Червоному морі велика кількість. (Слайд №11)

З 500 видів акул 44 було помічено в Червоному морі. Близько десяти з них дуже поширені в північній частині моря. Про цих тварюк, що наполовину складаються з щелеп, написані тисячі книг, зняті сотні кінофільмів, їх поведінку вивчають десятки вчених мужів. Акули Червоного моря – типові представники свого численного сімейства. Зустріч з ними не обіцяє нічого хорошого. Акули бачать світ у чорно – білому зображенні. Погано чують, але мають дуже тонкий нюх та бокову лінію, яка дає змогу акулі на відстані 300 метрів почути велику рибину. Зуби акули мають форму трикутника і розташовані у 5 – 6 рядів, а інколи в 15 рядів. За 10 років акула може зносити 24 тисячі зубів, які ростуть зі шкіри на відміну від зубів більшості хребетних у яких вони приростають до кістки. Сила тиснення щелеп акули досягає 18 тонн.

5 біолог. Акула – хижак і атакує все, що їй здається здобиччю: рибу, черепах, морських птахів, братів – акул. Так, у шлунку великої китової акули було знайдено цілого коня, в іншій – голову та частину тулуба крокодила, трьох птахів та пачку тютюну. До речі, китова акула – справжній велет і мрія кожного дайвера (Слайд №15). Це найбільша із сучасних риб. Ця акула живе у відкритому морі, але часто запливає в бухти й до рифів, повільно плаваючи на поверхні в пошуках планктону та рачків. Уявіть собі, що повз вас пропливає риба завдовжки 13 метрів!!! Жах! Але, попри колосальні розміри, китова акула не є небезпечною, це миролюбива та привітна риба, яка залюбки підпускає до себе пірнальників. Втім потрібно сказати, що останнім часом багато дослідників доводять, що акули зовсім не агресивні. Просто їх не треба провокувати. Наприклад, якщо ви раптом опинилися в місцях їх можливого проживання, не кидайтеся навтіки, не бийте по воді руками і ногами і взагалі уникайте дій, які роблять вас схожими на поранену здобич. Якщо ви помітили хижака здалеку, спокійно пливіть собі. Не варто від нього тікати – все одно наздожене. Набагато краще і правильніше розвернутися до акули особою і продемонструвати свій спокій і дружній настрій. Ну і зовсім вже не варто годувати цих тварин. Це все – одно, що разом з кормом пропонувати себе як десерт.



Вчитель. Ви прослухали змістовну розповідь про Червоне море та його підводний світ, а тепер давайте звернемось до змісту новели «Останній дюйм»

Англійська родина живе в Єгипті. Бен – досвідчений американський пілот, від послуг якого відмовилась нафтоекспортна компанія Тексєгипто. Його дружина Джоанна покинула сім’ю і виїхала в Англію, залишивши Бену десятирічного хлопчика Деві. Заради сина Бен готовий на будь – який заробіток, який час від часу йому підкидає Джеффорд, що торгує сенсаційними матеріалами підводних зйомок.



Вчитель. Отже, яким було ставлення батьків до Деві? (Байдужим. Хлопчик ріс самотнім, розумів, що батьки ним не цікавляться)

Вчитель .Оскільки хлопчик залишився один, без матері, батько вимушений був взяти його з собою під час польоту до Акулячої бухти. Хлопчик давно мріяв про експедицію з батьком і тому охоче погодився.

Опишіть місцевість, яку Олдрідж називав Акулячою бухтою, спираючись на текст оповідання (діти зачитують текст).

Розповідь учителя про Акулячу бухту сьогодення (Слайд №12)

Вчитель. Як ставиться батько до Деві під час польоту? (Роздратовано, різко, неуважно).

Вчитель. Давайте подивимось на кадр з кінофільму «Останній дюйм»(Слайд №13) (великим планом подається обличчя Бена).

Вчитель. Які почуття виражає вираз обличчя батька? (зневагу, роздратування, ніякого співчуття до сина).

Вчитель. А що виражає заплакане обличчя хлопчика? (розгубленість, страх, розпач, біль).

Вчитель. Чи потурбувався батько про сина заздалегідь, чи підготував усе необхідне для нього? (звичайно, ні) (учні підтверджують свої відповіді текстом)

Вчитель. Отже, на цьому етапі стосунків батька та сина ми бачимо глуху стіну відчуження між ними, абсолютне непорозуміння. Таким чином, уже з перших сторінок новели Джеймс Олдрідж загострює нашу увагу на проблемі взаємин батьків і дітей.

Як ви вважаєте, чи має місце ця проблема сьогодні? (учні висловлюють свої думки стосовно даної проблеми)

З метою вирішення даного питання я провела анкетування серед учнів 7 – х класів. В анкетуванні брали участь – 28 учнів.

Результати анкетування:

На запитання «Чи можете ви поділитися своїми проблемами з батьками?» відповіли:


  • завжди – 4;

  • інколи – 11;

  • дуже рідко – 8;

  • ніколи – 5;

На запитання «Чи розуміють вас батьки? відповіли:

  • завжди – 10;

  • інколи - 9;

  • дуже рідко – 4;

  • ніколи – 5;

На запитання «Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?» відповіли:

  • завжди – 3;

  • інколи – 16;

  • дуже рідко – 7;

  • ніколи – 2;

Вчитель. Таким чином, ми бачимо, що проблема взаємин батьків і дітей дійсно має місце в ваших родинах. Але я хочу, щоб ви не злякалися результатів анкетування. Ви повинні зрозуміти, що не лише між вами та вашими батьками виникає дана проблема. Це є вічна проблема, яка існує в кожному поколінні батьків і дітей. Ще древні греки стверджували: «Конфлікт між старшим і молодшим поколінням неминучий. Це закон життя. Але справа в тому, на якому грунті виникає конфлікт і як його вирішувати».

Вчитель. А тепер давайте звернемось ще до одного кадру кінофільма (Слайд № 14) (самотній хлопчик на березі моря).

Який епізод твору зображено на даному кадрі? (розгублений, самотній хлопчик на березі моря чекає батька)

Підпишіть цей кадр словами з тексту (учні зачитують цитати з тексту)

Що ви можете сказати про стан душі хлопчика? (він відчуває себе дуже самотнім)



Вчитель. Безмежні морські простори, тривожні крики чайок лише підсилюють відчуття самотності хлопчика, який залишився на березі Червоного моря. На запитання «Чи буваєте ви самотніми в житті?» відповіли:

  • завжди – 3;

  • інколи – 7;

  • дуже рідко – 8;

  • ніколи – 20;

Вчитель. Отже, не лише герої літературних творів можуть відчувати себе самотніми . Дуже важливо, щоб подолати цей стан допомогли вам ваші близькі люди, ваші друзі й особливо батьки.

Що трапилось з Беном під час підводних зйомок? (учні відповідають, цитуючи текст)

Про кого відразу ж він починає думати? (Мабуть, чи не вперше Бен зрозумів, що відповідає за життя сина. Адже, якщо його не стане, Деві залишиться сам, і хлопчика не скоро знайдуть у цій пустелі, якщо взагалі знайдуть).

Як ви вважаєте його попереднє ставлення до Деві було виявленням нелюбові батька до сина? (Ні, його неуважність пояснюється зайнятістю, пошуками роботи, конфліктними стосунками з дружиною).

Бен зрозумів, щоб врятувати себе і сина, треба знайти шлях до серця, душі, свідомості своєї дитини.

Як змінюється ставлення батька до сина? (Бен намагається зрозуміти, про що думає син, старається розгледіти вираз його обличчя, підбирає необхідні слова, розмовляє з ним лагідно, не хоче його налякати).

Підтвердіть цю думку словами з тексту.

Визначте епізод найвищої напруги в новелі (Хлопчина вперше сідає за штурвал літака. Дитина в страшенному напруженні веде літак з підказки батька, який постійно втрачає свідомість. Ціною неймовірних нелюдських зусиль хлопчик із честю вийшов з цього важкого випробування. (Слайд №14).

Як Деві долає останній дюйм? Зачитайте (Діти читають уривок «Залишилась хвилина до посадки…)

Зверніть увагу ще на один кадр кінофільму «Бен і Деві в літаку після приземлення (обличчя Бена, повернене до сина подається великим планом). (Слайд №15)

Що виражає тепер обличчя Бена? (здивування, захоплення, радість, гордість за сина)

Які почуття виражає обличчя Деві в даний момент? (На його очах знову сльози. Але це вже не сльози відчаю, розпачу, образи, а сльози радості).

В екстремальних умовах батько і син зуміли зробити найголовніший вчинок в своєму житті – вчинок, який допоміг їм врятуватися, подарувати життя, повірити, знайти один одного, дістатися до самого серця, хоча це було страшно складно, складно для обох.

А тепер настав час з’ясувати, чому новела має таку назву. У короткому тлумачному словнику української мови слово дюйм (застаріле слово) означає – одиниця міри довжини, близько 25 міліметрів. У творі останній дюйм – це зовсім маленька відстань, яка розділяла батька і сина, відстань їхньої недовіри непорозуміння. Ціною величезних зусиль і непоправних втрат цю відстань їм пощастило подолати. Батько відкрив для себе риси характеру та якості, які раніше не бачив у сина, про які навіть не здогадувався. Син побачив, що батько його любить. Ціною надзвичайних випробувань вони знаходять шлях до серця один одного. Цим шляхом вони й будуть намагатися йти в подальшому житті. Це і є авторське вирішення проблеми взаємин батька та сина в новелі Джеймса Олдріджа «Останній дюйм» (Слайд № 22).

Давайте спробуємо дослідити причини непорозумінь між батьком і сином та надати поради щодо виходу із конфліктної ситуації. До речі, що таке конфлікт? (Конфлікт – це зіткнення поглядів, смаків, уявлень. Це той маленький вузлик, не розв’язавши якого неможливо йти далі).

Групі психологів були дані випереджальні завдання : 1. «Надати поради Бену як встановити духовний контакт з сином» ; 2. Попробуйте переконати Деві, що батько його любить» (група психологів робить повідомлення за даними завданнями).



Вчитель. Ви прослухали поради наших психологів щодо взаємопорозуміння між батьком і сином. Останнє запитання в анкеті, яку ми проводили, було таке: «Якими би ви хотіли бачити ваші стосунки з батьками?» (учитель зачитує уривки з відповідей учнів)

  • Я хотів би, щоб батьки мене розуміли;

  • Хочу, щоб батьки довіряли мені, ставились до мене як до дорослої людини;

  • Я хотіла би, щоб батьки мене не чіпали;

  • Я б хотіла, щоб ми більше вільного часу проводили разом;

  • Хочу, щоб батьки ніколи не кричали на мене;

  • Я хотів би, щоб мені давали змогу бути більш самостійним;

  • Я хотів би, щоб наші стосунки і надалі були такими хорошими як зараз;

Заключне слово вчителя. Хочу сказати вам, діти, що в сьогоднішньому складному житті ваші батьки також мають багато проблем. Вони зайняті, заклопотані, їм постійно не вистачає часу. Саме тому вони бувають іноді неуважними до вас. Можливо, інколи вам необхідно зробити перший крок назустріч, постаратися зрозуміти своїх батьків, запропонувати спільну справу, що об’єднає вас, щоби врешті – решт ви змогли здолати той останній дюйм непорозуміння, який існує між вами.

«Останній дюйм, який розділяє всіх і все нелегко подолати, але можливо». Оповідання «Останній дюйм» - це своєрідний глибокий роздум про вічні цінності людського життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconКонспекти уроків Старокостянтинівський районний методичний кабінет Сковородківська зош І-ІІІ ступенів
Клімух Світлана Анатоліївна, вчитель української мови та літератури Сковородківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconГуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде»
Я, Гуриненко Валентина Миколаївна, шкільний бібліотекар Леськівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconМарія Матіос. Роман «Солодка Даруся»
Концаренко Вікторія Віталіївна,заступник директора з навчально-виховної роботи,вчитель української мови та літератури Ломачинецької...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconЗадачі Ейлера Партасюк Надія Андріївна вчитель вищої категорії зош І-ІІІ ступенів №2 м. Красилова, старший вчитель м. Красилів 2010р. Зміст Вступ Розділ І
Доведення тотожностей Ейлера
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconЗагальноосвітня школа І – ІІІ ступенів села бужанка іваничівського району письменники прибузького краю загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів села бужанка іваничівського району василюк с.І. Письменники прибузького краю збірник матеріалів
Василюк Світлана Іванівна вчитель української мови І літератури зош І – ІІІ ступеня села Бужанка, Іваничівського району, Волинської...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconГероїчними стежками Віри Федченко
Керівники: заступник директора з виховної роботи, вчитель історії Глодоської зш І-ІІІ ступенів Шевченко Віталіна Миколаївна, контактний...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconМузей Бойової слави Доманівської зош І-ІІІ ступенів №2
Доманівській зош І- ііі ступенів №2, яка розташована на вулиці Шкільній, с. Доманівка Доманівського району, існує музей Бойової слави...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconПроект «Учені– географи Сумщини»
Керівник проекту: Бочерова Ірина Миколаївна, вчитель географії Новгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької...
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconВидатні математики
Підготувала: вчитель математики Новодонецької зош І-ІІІ ступенів №16 Літовченко В. В
Вчитель: Головей Вікторія Миколаївна, Журавська зош І ііі ступенів iconЗагальноосвітня школа І-ІІІ ст. С. Бужанка іваничівського району с.І. Василюк леся українка І волинь
Василюк Світлана Іванівна, вчитель української мови І літератури зош І-ІІІ ст с. Бужанка, Іваничівського району, Волинської області;...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка