Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості»



Дата конвертації12.04.2018
Розмір445 b.


Організація процесу мислення – спілкування як складової дидактико – методичної системи розвитку дитячої творчості для створення освітнього простору Нової української школи


Досвід роботи

Іванова Вікторія Юріївна,

Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора

з навчально – виховної роботи ЗЗСО № 51

м. Миколаєва



Девіз досвіду:

«Від мислення - до відкриття, від відкриття – до творчості»

Основа досвіду

дидактико – методична система розвитку дитячої творчості (автор – О.Я. Митник), набута під час участі у одноіменному Всеукраїнському експерименті

(наказ МОНУ від 27.07.2012 № 843)…..

***Всеукраїнський експеримент “Формування інтелектуальної культури особистості…” (наказ МОН України від 06.04.2006 № 271 )





NB !!!

вчителеві важливо так організувати навчально – виховний процес, щоб діти самі відкривали для себе нове, доводячи висунуті гіпотези, активно спілкуючись, радячись між собою і учителем.



Модель учня - діяча

Комунікативні уміння та емоційно – вольові якості

Ідея досвіду

  • організація мислення – спілкування

  • Для чого? формування учня – діяча, який, за сучасними вимогами, може планувати свої дії на декілька кроків уперед, уміє розмірковувати, доводити власну думку, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, створювати власні «продукти», здатен віднаходити помилки, усвідомлювати та виправляти їх



Шляхи реалізації ідеї:



Шляхи реалізації ідеї:



Евристичні методи

  • проблемно – пошуковий діалог;

  • метод ключових евристичних запитань (інформація не подається учням у готовому вигляді, а відкривається за допомогою запитань де?, коли?, чому?, як? тощо);

  • метод образного бачення – емоційно – образне дослідження об’єкта, представлення результатів мисленнєвої діяльності у вигляді малюнків, символів, піктограм тощо;

  • метод інциденту – застосовується під час розв’язання завдань, в яких важлива робота кожного учня для перемоги команди, цей метод сприятиме виробленню адекватних методів поведінки у стресових ситуаціях: у момент дефіциту інформації, часу тощо; сприятиме розвитку швидкого мислення, подоланню інерції психічних процесів;



метод інверсії (обернення, інша версія)

  • метод інверсії (обернення, інша версія)

– це процес знаходження різноманітних напрямків

(ідей, варіантів)

щодо розв’язання одного,

чітко окресленого завдання;
  • метод емпатії (особистої

аналогії) – впроваджується у процесі інсценізації,

драматизації, змагання, театрального дійства,

коли учень бере на себе певну, ще не реалізовану у художньому творі, роль;

Досвід: метод образного бачення

емоційно – образне дослідження об’єкта, представлення результатів мисленнєвої діяльності у вигляді малюнків, символів, піктограм тощо;

(покоління Z –

покоління

“візуалів”)

Практична значущість

За допомогою представлених методів і прийомів роботи можна досягти високого розвитку дивергентного мислення (мислення людей, яким властивий пошук максимальної кількості варіантів вирішення проблеми), практичних творчих здібностей, компетентнісної спрямованості освіти, забезпечити належний рівень сформованості вмінь учнів для досягнення життєвого успіху в умовах сучасного суспільства.

Урок позакласного читання: новела Гі де Мопассана “Пампушка”

Формула: 6+2+1+1=10 ?????

«багата, владна й могутня верства суспільства, верства людей впливових, вірних релігії й твердим устоям»



Роман - парабола



Урок ПЧ. А.П. Чехов “Людина у футлярі”





Образне бачення + поетичний твір Вірш А. Рембо «Відчуття»

ЄДНІСТЬ!

Вірш А. Рембо «Голосівки»





Метод образного бачення “навпаки”: через образи наведення самостійних висновків. Образ Петербургу через особисте уявлення – образ Петербургу через уявлення Достоєвського (початок роботи над романом “Злочин і кара”)



Характеристика героїв



Круги Ейлера



Кутки

Методичний прийом. Близький до «займи позицію».

Учні займають позицію відповідно до свого погляду на питання, однак це відбувається «мовчки», «потай», потім кожний записує свої аргументи на користь вибраної позиції. Тільки після цього учні об’єднуються в групи, в які кожний «приніс» свій аргумент. Від групи виступає спікер. Особливості даної методики в тому, що учні повинні записати і оцінити всі аргументи і зробити на їх підставі власний висновок. ***Можна організувати виступи кожного учня

Пампушка: 1) жертва; 2) жінка «легкої поведінки»; 3) патріот

Що має на увазі Ж.С. під словами «пробити собі дорогу»? (Пропонується вправа «Кутки» і два варіанти відповідей: 1)матеріальні статки, сите життя та слава і 2)суспільне визнання – учням пропонується визначити свій «куток» відповіді і обґрунтувати свій вибір)

Грегор Замза - людина чи комаха? Старий Сантьяго переможець або переможений?

Робота над біографією письменника

  • карта подорожей письменника;

  • розповідь про життя письменника з опорою на наступні питання: хто?, що?, де?, коли?, як?, скільки?, навіщо?, кому?, до чого?

  • розподіліть факти біографії (Лермонтова) за такими географічними критеріями:Москва,Тархани,Петербург, Кавказ

  • письменник – людина, письменник – письменник.

Результат: уміння відбирати інформацію відповідно вимог, критично її оцінювати

Вміння відібрати інформацію + дослідження

  • сходинки письменника до успіху (сходи є щаблями, за допомогою яких письменник став письменником).

  • Які знання знадобились автору, щоб написати даний твір (Ж. Верн “П’ятнадцятирічний капітан”)



Прийом відкриття і передбачення

Цей письменник пізнав:
  • похмуре дитинство,

  • злиденність,

  • приниження,

тому твердо вирішив…

(що? Що б вирішили ви???)

****“Якщо……., то……”



Прийом особистої аналогії

«Я Діккенс», «Я Стендаль… Бальзак….»

Театр Б. Брехта: Я – Глядач; Я – Режисер, Я – Актор, виконавець головної ролі… (Я буду…)

Метод інциденту (для використання на уроках узагальнення матеріалу )

  • Цей метод полягає у тому, що за обмежений час потрібно розв’язати завдання, що потребують участі кожного учня для перемоги команди (на уроках математики це змагання між командами (рядами) під час розв’язування «ланцюжкових» прикладів, у яких відповідь одного є початком іншого).

  • На уроках літератури такі змагання можна створити під час перевірки засвоєння теорії літератури: кожному ряду надається листок з однаковими завданнями, після одночасного старту кожна парта виконує завдання, що за номером відповідає її положенню у класі і передає за ланцюжком наступній. Таким чином перемагає той ряд, хто швидше і правильніше виконав всі завдання.




Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconМарія Матіос. Роман «Солодка Даруся»
Концаренко Вікторія Віталіївна,заступник директора з навчально-виховної роботи,вчитель української мови та літератури Ломачинецької...
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconТези науково-дослідницьких робіт членів нош «Думка» м. Дніпродзержинськ Упорядники: Галушко С. В
Галушко С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconУрок : шевченка святий кобзар став скарбом
Рецензент: Журавель О. В. – заступник директора з навчально-виховної роботи днз
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconО. М. Штанько, методист відділу освіти Віньковецької райдержадміністрації
Ю. С. Овчарук, заступник директора з навчально-виховної роботи Мд. Олександрівської зош І-ІІІ ст
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconКолосовська Наталія Вікторівна Дата народження: 03. 10. 1977 Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи Стаж роботи: педагогічний – 11 років
Підвищення педагогічної майстерності учителів як складова створення привабливого іміджу загальноосвітнього навчального закладу
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconГероїчними стежками Віри Федченко
Керівники: заступник директора з виховної роботи, вчитель історії Глодоської зш І-ІІІ ступенів Шевченко Віталіна Миколаївна, контактний...
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconЧапаєвська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Кегичівської районної ради Харківської області
Рецензенти : Похожай Зоя Іванівна, заступник директора школи з навчально-виховної роботи, вища кваліфікаційна категорія, учитель...
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconПрограма факультативного курсу для 10-11 класів філологічного, суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного профілів
Укладач: Володимир Терехов, заступник директора з навчально-виховної роботи Державного ліцею м. Білої Церкви, учитель-методист
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconОлійник Світлана Павлівна Заступник директора з навчальної роботи
Дякую всім своїм колегам за ті сили, любов, віру, творчість, натхнення, які вони вклали у кожну дитину. Дякую за ту підтримку І допомогу...
Вчитель зарубіжної літератури, заступник директора з навчально – виховної роботи ззсо №51 м. Миколаєва Девіз досвіду: «Від мислення до відкриття, від відкриття – до творчості» iconСценарій усного журналу: Підготувала учитель хімії, заступник директора з виховної роботи
Шановні друзі, сьогодні ми зібрались з нагоди 300 – річчя від дня народження Михайла Васильовича Ломоносова – видатного ученого,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка