Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи



Сторінка1/11
Дата конвертації25.04.2017
Розмір1,3 Mb.
ТипНавчальний посібник
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет


МІРКУЙ.

ТВОРИ.

ПЕРЕМАГАЙ.


Завдання для предметних олімпіад
2 – 4 класи

(навчальний посібник)

Ратне 2012


Міркуй, твори, перемагай. Завдання для предметних олімпіад у 2 – 4 класах.-

Навчальний посібник.- Ратне, 2012. – с.116


У посібнику розроблено комплекс олімпіад них завдань з української мови, математики, курсу «Я і Україна» (10 завдань).

Завдання та вправи посібника допоможуть обдарованим учням поглибити й розширити свої знання, сприятимуть формуванню навичок самостійної роботи.

Для вчителів початкових класів, учнів, батьків.


Розробники: творча група вчителів початкових класів:


Маркова Л.С., вчитель НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня -дитсадок» с .Заброди

Токарська Н.М., вчитель-методист НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитсадок» с.Заброди

Нінічук А.І., вчитель НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитсадок» с. Щедрогір

Поприго В.К., старший вчитель «ЗОШ І-ІІІ ступеня №1-гімназія» смт Ратне

Михалевич Л.С., вчитель НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитсадок» с. Кортеліси

Лавренюк О.О., старший вчитель НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитсадок» с.Видраниця

Лях Н.Н., старший вчитель ЗОШ І-ІІІ ступеня №2 смт Ратне

Рецензент: Ганжа Тетяна Анатоліївна, завідуюча районним методичним кабінетом.


Навчальний посібник затверджено методичною радою районного методичного кабінету Ратнівської райдержадміністрації .

Протокол № 5 від 15 березня 2012 року.
Зміст
І. Передмова………………………………………………………............................3
ІІ. Українська мова ……………………………………………….......................4-39
2 клас …………………………………………………………….......................4-8

3 клас ………………………………………………………….........................9-17

4 клас …………………………………………………………........................18-25
Відповіді ……………………………………………………….....................26-39
ІІІ. Математика…………………………………………………..…..................40-68

2 клас……………………………………………………………...................40-44

3 клас …………………………………………………………......................45-50

4 клас ………………………………………………………….….................51-56


Відповіді ………………………………………….......................................57-68
ІV. Я і Україна. Природознавство …………………………………..............69-115
2 клас……………………………………………………………..................69-77
3 клас ………………………………………………………………..............78-87

4 клас …………………………………………………….……….................88-97

Відповіді …………………………………………………………................98-115
V. Список використаної літератури ……………………………….....................116

Передмова
Розвиток творчої особистості молодшого школяра є одним із найважливіших завдань навчання і виховання.

Саме сьогодні ефективність роботи школи визначається тим, як навчально-виховний процес забезпечує виявлення та реалізацію творчих здібностей кожного учня, формує творчу особистість та готує до творчої пізнавальної діяльності.

У дитячому віці людина схильна до творчості більше, ніж у зрілому.

Природа наділяє дитину багатими можливостями розвитку, але вони не залишаються незмінними.

Чим раніше пробудити їх у дитини, тим вищого рівня розвитку вона досягне. Тому розвиток творчих здібностей має бути невід’ємною умовою змісту усіх навчальних предметів початкової школи, органічно доповнювати навчальний процес, щоб забезпечити єдність знань, умінь і навичок учнів та їхніх творчих можливостей.

Досвідчений педагог має не лише знати, як виявити і розвинути паростки нестандартного творчого мислення вихованців, але як організувати системну роботу з обдарованими дітьми.

Серед способів формування пізнавальної мотивації, стимулювання бажання вчитися значне місце займає проведення предметних олімпіад. За їх належної організації молодші школярі не лише із задоволенням змагаються, але й багато чого вчаться: радіти успіхам інших, співчувати їм у поразці, бути зосередженими, впевненими у собі.

Участь у предметних олімпіадах прищеплює бажання до самостійного міркування, і навіть незначні досягнення зароджують в дитини віру у власні можливості.

Пропонуємо добірку завдань для олімпіад з математики, української мови та природознавства, які передбачають не тільки виявлення рівня знань, умінь та навичок, а й вміння логічно мислити та формулювати свої думки. Вміло дібрані завдання з різних навчальних предметів допоможуть вчителям і батькам виявити й розвинути творчі здібності дітей.

Українська мова - 2 клас

1 варіант
1. Відгадай загадку. Зроби звуко-буквений аналіз слова – відгадки.

То зів’ється у клубок,

то розправить спинку.

Ніс-як чорний п’ятачок.

Очі- намистинки.

Степан Жупанин

2. Запиши слова у дві колонки:

1) слова з наголосом на першому складі;

2) слова з наголосом на другому складі.

Ведмідь, вересень, диктант, дятел, жайворонок, медаль, метро, ясен, вулиця, читання.

3. Додайте приголосний звук у кінець слова. Запишіть новоутворені слова.



Буква, гра, буря, казка, їжа, аптека.

4. До поданих назв рослин добери найбільш влучні ознаки ( прикметники). З одним словосполученням (на вибір) склади речення.



Мак, тюльпан, волошки, барвінок, калина.

5. Перестав рядки так, щоб утворилася віршована строфа.



Під ногами шелестить;

Коли, дітки, це буває ?

Жовте листячко летить;

Сонце вже не припікає.

2 варіант

1. Поділи слова на склади. Підкресли слова, які не можна переносити з рядка на рядок.



Пень, жайворонок, яма, стрибати, добро.

2. З поданих слів склади прислів’я.



Годує, а, лінь, марнує, праця.

3. Випиши рядок слів, у якому всі слова записані без помилок.



* духм'яний, заєць, понеділок;

* читання, шофер, черговий;

* ведмідь, завданя, горезонт;

* чиревики, диктант, пять.

4. До кожного з поданих слів добери спільнокореневі слова, що означають назви предметів, назви ознак, назви дій. Запиши їх.



Сніг - …, …, … .

Друг - …, …, … .

Ніч - …, …, … .

5. Віднови текст. Придумай заголовок.



Хотіла принести її в свою нірку. Тоді їй допомогли інші мурашки. Але не змогла сама підняти. Мурашка побачила на дорозі зернинку.
3 варіант

1. Підкресли слово, в якому звуків менше, ніж літер.



Дудка, м’яч, лялька, човник, шахи.

2. Доповни слова словом, що означає сосновий ліс. Запиши утворені слова.



Ви …, у …, з …, на …, С … .

3. Поєднай слова з їхніми звуковими схемами. Постав перед схемами відповідні номери слів.



= O – O = = O
1. Джміль


= O =




2. Яєчня


= O – O =




3. М’яч


= O = O – = O

4. Півень




= O –

5. Їдальня

4. Перетворіть кішку на мишку, змінюючи в процесі лише один звук в наступному слові:

кішка - …, - …, - …, мишка.

5. Придумай і запиши загадку про котика.



4 варіант

1. Чого багато має болото, менше має озеро, ще менше – море, і зовсім не має річка?

2. У холодильнику зберігалися холодні слова. Якось Василько відчинив двері холодильника, із нього випали ці слова, розтанули і перетворилися на окремі літери. Допоможи Василькові відновити слова.

мази ------------- ченьсі --------------

озмор ------------- лоход ---------------

тюлий ------------ рудньег -------------

гніс -------------- грока --------------

3. Яке слово складається з двох нот?

4. Продовжіть ряд слів.

Зайчик, лисичка, їжачок, …, …, … .

Дуб, береза, клен, …, …, … .

Пісня, приказка, прислів’я, …, …, … .

5. Відновіть вірш.



В синім небі сонце … ,

пташка радісно … ,

бо відчула вже вона –

тепло скрізь – прийшла … .
5 варіант

1. Прочитай усі слова. З’єднай їх стрілкою за зразком.



Мало легко

Весело повільно

Важко рано

Швидко багато

Пізно сумно

2. Скільки зустрічається звук [ й ] у скоромовці?



Їхав поїздом їжак -

наїжачився піджак.

3. Перестав букви або склади так, щоб вийшло нове слово.



Кури , смола , тіло , марка , сосна , вікно , лісок , осел , кіт , нора.

4. “Зберіть” речення.



Берізка, у, кора, біла.

Весняні, перші, квіти, зацвіли.

5. Склади і запиши розповідь за поданим початком.



Марійка прийшла зі школи. Мама ще не повернулася з роботи. Дівчинка …

6 варіант

1. Із нас ,яких двох букв, можна приготувати смачну їжу ?

2. Поясніть значення слів :

дзигар - …

скриня - …

долівка - …

3. Поширити речення за питаннями.

(Хто?) поспішає (куди?) … .

(Що?) гойдає віти (чого?) … .

(Де?) розцвіли (що?) … .

(Коли?) збирають (що?) … .

4. Як написати слово робота п’ятьма літерами? Чотирма?

5. Відновіть вірш.

Ми, лисички, жовті … ,

ростом зовсім … .

Не червиві, дуже … ,

не ховаємося в … .
7 варіант

1. Доповни склади так, щоб утворилися слова.



Дро - , - тра - , ва - , - ва - .

2. Закресліть в кожному ряду зайве слово.



а) Дуб, береза, липа, калина, сосна.

б) Ведмідь лисиця собака бобер лось.

в) Фіалка, фікус, айстра, драцена, цисус.

г) Диня, огірок, помідор, яблуко, буряк.

3. Познач дужками склади в кожному слові.Визнач наголошені склади.



Зайці, лисиці, лосі живуть у лісах України.

4. Знайди головні слова у реченні. Підкресли їх.



У старому лісі розцвітають перші ніжні квіти.

5. Розташуй речення так, щоб вийшов текст. Познач цифрами порядок речень у тексті.



Василько витягнув старий черевик.

Друзі пійшли на ставок рибалити.

Ось так рибалки!

Був теплий літній день.

А Олег – жабу.
8 варіант

1. Допиши речення, постав у кінці потрібні розділові знаки.



Паляниця, за добрим українським звичаєм, мала неодмінно лежати на …

Чому квіти калини, горобини, черемхи …

Хай лине з серця пісня…

2.Визнач, якому слову відповідає така модель:



= о –

а) сім’я б) дзьоб в) день

3. Склади слова, поєднуючи їх частини.

а) Префікс від слова під'їзд.

Корінь із слова сніжок.

Суфікс із слова записник.

Закінчення із слова риби.

б) Префікс із слова обшити.

Корінь із слова новина.

Суфікс із слова хатка.

Закінчення із слова ліси.

4. Утворіть від поданих слів інші форми або спільнокореневі слова, у яких ненаголошені е, и були б у наголошеній позиції. Вставте пропущені букви.

З..ма, в..сло, в..ликий, с..стра, д..ньок, кл..нок, л..жати, с..діти.

Зразок: весна – весни

5. Познач запис, який є текстом.



Пожовкли берези і клени. Береза – лікарська рослина. У лісах України багато лікарських рослин. Ліс вабить до себе красою, тишею, спокоєм.

Пожовкли берези і клени. Почервоніли осички. Стала рудою трава. Це прийшла осінь. Початок осені для лісових мешканців – чудова пора. Адже в лісі багато ягід, грибів, горіхів, жолудів.

Пожовкли берези і клени. Слова береза, клен називають предмети. Слова можуть називати ще ознаки предметів, дій, кількість предметів. Слова, які ми вимовляємо, складаються із звуків. Звуки на письмі позначаються буквами.
9 варіант

1. Скільки разів зустрічається звук р/ у скоромовці.



Через грядку гріб тхір ямку.

2. Склади і запиши слово з перших складів слів:



насіння, лимон, мама.

3. Запиши своє ім'я, прізвище, по батькові. Запиши ім'я, прізвище, по батькові твого товариша по парті.

4. Число ”сто” заховалось в кожному слові. Відгадай і запиши ці слова.

Ляр, прор, ніжка, личок, вбур, лиця, ті, мі, кічка.

5. Допишіть риму.



Захотілося нам з татом

трохи в лісі … .

Ми там … зустріли

і насінням .. .

Наталка Завальська

10 варіант

1. Відновіть порядок букв, складів.



внодзік, репевар, кадош, ченуь.

2. Познач рядок, у якому слова поділено для переносу правильно.



а) Марій-ка, кул-ька, кукуруд-за;

б) І-ринка, лі-йка, ма-йонез;

в) їжа-чок, майо-ри, ща-вель.

3. Допиши слово для порівняння.



Голодний, як ---- .

Хитрий, як ----- .

Повзе, як ----- .

Співає, як ----- .

4. Над назвою місяців поставте відповідні цифри.



Грудень, липень, вересень, травень, січень, квітень, червень, жовтень, лютий, листопад, березень, серпень.

1 –другий місяць зими.

2 – десятий місяць року.

3 - першого числа цього місяця святкують День сміху.

4 – той, хто народився 29 числа цього місяця, відзначає день народження раз в чотири роки.

5 – цей місяць – середина літа.

5. Складіть загадку про капусту, використовуючи дані слова: вузлувата, листата, головата.

3 клас

1варіант


  1. З поданих слів складіть речення – прислів’я, запиши їх

  1. Плечима, науки, за, не носить.

  2. Ніхто, мудрим, а, не вродився, навчився.

  3. Сонце, а, праця, прикрашає, землю, людина.




  1. Відтворити текст. Записати його.

сеВна

сьО і нумила миза. деЙ севна. ляБі дубинків люкажі. З петлих ракїв телять рачки, пашки, дидроз. тиДі борлять ляд тапшок дубичонки. ниВо стрізучають репнатих согтей.

  1. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос

Олень, черговий, донька, помилка, випадок, усмішка, загадка, разом, шофер, чотирнадцять, обруч, горицвіт, соломинка, судно, течія, предмет.

  1. Прочитай. Спиши, розкриваючи дужки. Префікси виділи мовною позначкою, прийменники підкресли лінією. Зроби звуко - буквенний аналіз слова лежить.

(З) дерева (с)трибнула білочка. Почала вона (роз)грібати сніг (під) ялинкою та шукати свої запаси, які ще (з) осені (при)ховала. Коли це зирк – шишка лежить. (З)раділа білочка, сіла на пеньок і почала її гризти.

5. Склади і запиши розповідь за поданою серединою.



Героїчний вчинок

Це побачив третьокласник Вася. Він допоміг…


2 варіант

  1. Заміни висловлювання одним словом.

а) Як називається скляний ящик з водою для риб?

б) Як називають складну машину, яка косить, молотить, віє?

в) Як називається установа, в якій виготовляються і продаються ліки?

г) Як називають людину, яка літала у космос?

ґ) Як називають пташку, яка співає високо в небі?
2. Скласти ланцюжок із 7 слів, де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.

Малина ,…
3. Встав пропущені букви в словах. До кожного іменника добери прикметник. Склади і запиши 2 речення з окремими словосполученнями (на вибір).

А..томобіль, ас..альт, бур..к, абр..кос, ап..тит, пор..фель, тр...вога, б..тон, бр..гада.


  1. Записати 3 народні прикмети про весну.

5. Склади і запиши розповідь за поданим початком.



Весна. Сонечко яскраво світить на небі. Марійка поспішає додому. Вона біжить по сходах. Раптом почула жалібне нявчання… .
3 варіант

  1. Прочитай. Познач, який заголовок найбільше підходить до тексту

а) Михайлик у бібліотеці;

б) Цікава книжка;

в) Петрик на далеких планетах.

Михайлик зайшов у бібліотеку. Людмила Володимирівна, бібліотекар, дала йому книжку «Петрик у космосі». Михайлик дуже зрадів. Адже він хоче бути космонавтом.

Михайлик зайшов у читальний зал, сів за столик і почав читати… Дуже цікаво. Завтра він розкаже в школі про ракети, про космос, про пригоди Петрика на далеких планетах.
2. Скласти і записати речення, підкреслити головні і другорядні члени.

Зацвіли , цвітом, липи, медовим ;

3.Скаласти слова із складів. З двома словами (на вибір) скласти і записати 2 речення.



Ри, аб, кос; тон, бе; мон, ли; тру, кас, ля; кри, ця, ни; мі, ти, гри; рой ,ге; ки, ня, ше; ди, тор, рек.
4.З групи поданих слів випишіть ті, що складаються:

1) з кореня і закінчення;

2) з кореня і суфікса;

Редиска, пшениця, тривога, хвилина, пиріжок, черевик, коридорчик;

5.Склади й запиши розповідь про улюблену книгу.


4 варіант

  1. Прочитай текст. Познач відповідною цифрою, які речення за метою висловлювання? Випиши з тексту споріднені слова, познач у них корінь.

۝ Ти забув сьогодні поснідати? ۝А вчора встиг? ۝Пам’ятай: сніданок найважливіша їжа. ۝Американські вчені після багатьох досліджень дійшли висновку: хто щодня снідає, тай має вищий рівень розумових здібностей. ۝Бо сніданок зміцнює пам'ять, а значить, після кожного сніданку в тебе поліпшуватиметься успішність.

(З журналу «Барвінок»)



  1. - розповідне;

  2. питальне;

  3. – спонукальне




  1. Перетвори:

а) в іменник слова: літній, холодний, березовий;

б) у прикметник: працювати, бігати, гратися;

в) в дієслово: мороз, квітень, шум.
3. Відгадай загадку. Із словом-відгадкою склади 2 речення так, щоб у першому воно було головним членом речення, а в другому – другорядним.

Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає.
4.Запиши у 2 колонки слова:

1- власні назви; 2- загальні назви.



(А,а)ндрій, (П,п)івень, (А,а)зія, (З,з)ірка, (П,п)рип’ять, (К,к)иїв, (У,у)країнець, (С,с)орока, (Р,р)атне, (д,д)ерево, (Р,р)ильський, (С,с)ніг.
5.Поясни значення слів: берегиня, нісенітниця, намисто.
5варіант

1.Прочитай текст. Встав пропущені букви.



Мозок бачит.. набагато біл..ше, ніж ..ому показує око. Ти тіл..ки поглянув на морозиво, а у тебе вже слина котит..ся: «Ах, яке смачне!» Зорові образи мозок доповнює тими зна..ями, котрі він вже раніше одержав від інших органів – яз..ка, вух, носа, шкіри…

(За С. Зигуненком)

2.З кожної групи слів складіть прислів’я і запишіть їх. Знайдіть і підкресліть антоніми.


  • Праця, плід, гірка, має, солодкий.

  • Хто, говорить, той, мало, думає, багато.

  • Борода, короткий, а, розум, довга.

3.Прочитати вірш. Випишіть словосполучення прикметника з тією частиною мови, з якою він пов’язаний.



Що таке Батьківщина?

Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Дужі руки у тата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця.

(П. Бондарчук)

4. Утвори слова:

а) перший склад слова пшеничний, другий і третій – слова криниця;

б) другі склади слів купе, журнал;

в) перший склад слова пекар, другий склад слова учителька, перший – слова вода.

5. За даним початком складіть оповідання. Придумайте заголовок.

Нарешті прийшла справжня зима. Тепер можна покататися на ковзанах і поганяти шайбу. Дмитрик, Петрик, Андрійко побігли на річку.



6 варіант

  1. Відгадай слово, запиши, постав знак наголосу:

  • число, яке передує числу 12;

  • перший місяць осені;

  • четвертий день тижня;

  • тварина, яка живе в лісі, любить малину, взимку впадає у сплячку;

  • слово-синонім до слів: ранець;




  1. До поданих іменників добери антоніми, визнач їх рід.

Добро - Відгадка –

Ніч - Хвороба –

Сум - Холод –


  1. Побудуйте речення за схемами:

  1. ________ і _________ ____________ ___________ .

  2. … ________ ________ … .



4.Познач слово, у якому значущі частини визначено правильно.

, , .
5.Склади і запиши розповідь про свою бабусю або дідуся.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Красилівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
У посібнику подано розробки уроків за темою «Село моє – частинка Батьківщини» для учнів 4 класу
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Баришівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Баришівської районної ради
Картки-завдання для використання на уроках історії України (Вступ до історії) у -Х класах. Дидактичний матеріал для шкільного курсу...
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Жашківської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Дошкільний навчальний заклад «Дзвіночок» №5 м. Жашків мо вихователів днз району
«Використання інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі з дітьми дошкільного віку»
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconЧемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет

Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня №2 смт Ратне Літературна скарбничка Довідник Ратне – 2014
Літературна скарбничка. – Довідник. – Загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня №2 смт Ратне, 2014. – с
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів
Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Дубенської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Вони виявляють багатство його душі, свідчать про високу матеріальну та духовну культуру. Українські народні музичні інструменти є...
Відділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет міркуй. Твори. Перемагай. Завдання для предметних олімпіад класи iconВідділ освіти Куликівської райдержадміністрації Чернігівської області Районний методичний кабінет
У посібнику пропонується збірка пам’яток для використання на уроках історії. Пропоновані пам’ятки ставлять на меті полегшити роботу,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка