Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів



Скачати 330,59 Kb.
Дата конвертації10.10.2017
Розмір330,59 Kb.
#13212

Відділ освіти

Рокитнянської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів

Н. С. Василенко

Підсумкові контрольні роботи за рік

із зарубіжної літератури

(5-11 класи)

Методичний збірник

2010

Автор вчитель зарубіжної літератури Василенко Н. С.

Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с.40
У збірнику запропоновано різнорівневі завдання, подані в двох варіантах. Мета збірника – допомогти вчителю швидко і якісно здійснити оцінювання навчальних досягнень із зарубіжної літератури за рік.

Рекомендовано для учнів 5-11 класів та вчителів зарубіжної літератури шкіл з українською мовою навчання.



Зміст

Передмова ……………………………………………………………….......... 4

1. Систематизація та узагальнення знань учнів із зарубіжної літератури.

1.1. 5 клас………………………………………………………………………. 5

1.2. 6 клас ……………………………………………………………………… 9

1.3. 7 клас ……………………………………………………………………. 13

1.4. 8 клас ……………………………………………………………………. 17

1.5. 9 клас ……………………………………………………………………. 21

1.6. 10 клас …………………………………………………………………… 25

1.7. 11 клас …………………………………………………………………… 33

2. Відповіді на тестові завдання ……………………………………………. 39

Література …………………………………………………………………… 40

Передмова
У сучасній практиці тестові технології контролю навчальних досягнень посідають належне місце, бо забезпечують найбільш об’єктивне і всебічне оцінювання досягнень учнів із навчального предмета.

Тести, порівняно з іншими методами педагогічного оцінювання, мають багато переваг, серед яких є:



  • можливість перевірити результати навчальних досягнень водночас із багатьох тем;

  • об’єктивно оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу;

  • охопити тестуванням велику кількість учнів.

Основна мета збірника – допомогти вчителю зарубіжної літератури швидко і якісно здійснити оцінювання навчальних досягнень за рік.

Дані тестові завдання носять закриту і відкриту форму.

Завдання І-ІІ рівнів носять закриту форму. Метою перевірки знань учнів даної форми тестів є пригадування і розпізнавання навчального матеріалу, вміння синтезувати та аналізувати його. Відповідь на кожне питання оцінюється 0,5 бала.

Завдання ІІІ рівня мають відкриту форму. Мета цієї форми тестових завдань виявити рівень розуміння учнями програмового матеріалу, вміння висловлювати судження, робити логічні висновки, застосовувати теоретичні знання під час аналізу художнього твору тощо.

Учні дають відповідь на одне із запитань. Відповідь учня оцінюється 2 балами, враховуючи мовне оформлення.

Поєднання закритих і відкритих проблемних і творчих завдань сприяє основній меті тестової форми контролю: перевірці набутих знань, розвитку самостійності та творчих здібностей кожного учня.

Творче завдання, яке дається в ІV рівні оцінюється 4 балами, враховуючи зміст і мовленнєве оформлення.

Тестові завдання складено відповідно до програм із зарубіжної літератури Міністерства освіти і науки України

Збірник рекомендований вчителям зарубіжної літератури.


1. Систематизація та узагальнення знань учнів

із зарубіжної літератури
5 клас

І варіант

(І – ІІ рівні)

1. Фольклором називається:

а) усна народна творчість;

б) твори письменників, написаних різною мовою;

в) твори письменників, перекладені українською мовою.
2. Який з наведених висловів є приказкою:

а) рука руку миє, а обидві чисті;

б) рука руку миє, а обидві вмивають обличчя;

в) рука руку миє.


3. Яка з цих казок належить Г. К. Андерсену:

а) „Дванадцять місяців”;

б) „Снігова королева”;

в) „Попелюшка, або соболевий черевичок”.


4. Хто вніс викуп за Мауглі, щоб він залишився у зграї:

а) Акела;

б) Балу;

в) Багіра.


5. Назви батьківщину оленя, який допоміг Герді добратися до далекого палацу і врятувати Кая:

а) Франція;

б) Португалія;

в) Лапландія.


6. Хто автор вірша:

Метелик літає.

Одна однісінька тінь

На всьому полі.

а) Й. Гете;

б) Ф. Тютчев;

в) Басьо.

7. Що таке хоку?

а) Двовірш;

б) тривірш;

в) чотиривірш.
8. Яке слово намагається скласти з крижинок Кай:

а) вірність;

б) доброта;

в) вічність.


9. Ім’я Мауглі мовою джунглів означає:

а) вовченя;

б) дитинча;

в) жабеня.


10. Р. Бернс – поет:

а) шотландський;

б) ірландський;

в) англійський.


11. Події книги „Пригоди Тома Сойєра” відбуваються у:

а) Санкт-Петербурзі;

б) Нью-Йорку;

в) Вашингтоні.


12. Тітка Поллі вирішила покарати Тома роботою в суботу, бо він:

а) утік зі школи купатися;

б) тягав без дозволу грудки цукру;

в) побився і подер одяг.


ІІІ рівень

1. Наведи рядки з вірша Р. Бернса „Чесна бідність”, в яких автор уславлює розум.


ІV рівень

1. Написати твір – мініатюру на одну із тем:

а) Мій улюблений герой;

б) Мій улюблений твір;

в) Книга в моєму житті.

ІІ варіант

(І – ІІ рівні)

1. Який із вказаних видів художніх творів є фольклорним:

а) повість;

б) оповідання;

в) прислів’я.
2. Який з наведених висловів є приказкою:

а) Доля сміливого любить.

б) Сміливого доля любить, а боягуза цурається.

в) Сміливому доля усміхається, а до боягуза спиною повертається.


3. Яка з наведених казок належить Ш. Перро:

а) „Снігова королева”;

б) „Дванадцять місяців”;

в) „ Попелюшка, або соболевий черевичок”.


4. Як Багіра назвала вогонь:

а) яскраве сяйво;

б) яскрава зірка;

в) червона квітка.


5. Назви квітку – символ дружби дітей у казці Г. К. Андерсена:

а) троянда;

б) лілія;

в) гвоздика.


6. Хто автор вірша:

Старий ставок!

Жабка стрибне –

Сплеск пролунає.

а) Й. Гете;

б) Ф. Тютчев;

в) Басьо.
7. Що таке хоку?

а) Двовірш;

б) тривірш;

в) чотиривірш.

8. З чого було зроблено серце Снігової королеви:

а) лід;


б) сніг;

в) камінь.


9. Повість-казка про Мауглі входить до збірки:

а) „Казки старої Англії”;

б) „Книга Джунглів”;

в) „Просто казки для маленьких дітей”.


10. Протиставляючи бідність – багатство, простий люд – дворянство; скромність – пихатість тощо, поет використовує художній прийом:

а) порівняння;

б) антитеза;

в) уособлення.


11. Семюел Клемент – це:

а) псевдонім Марка Твена;

б) справжнє ім’я Марка Твена;

в) ім’я одного з героїв Марка Твена.


12. Том Сойєр і Гек Фінн стали свідками злочину Джо, коли:

а) шукали скарб;

б) грали в розбійників;

в) виводили бородавки.


ІІІ рівень

1. Наведи рядки з вірша Р. Бернса „Чесна бідність”, в яких автор уславляє шляхетність.


ІV рівень

1. Написати твір-мініатюру на одну із тем:

а) Мій улюблений герой;

б) Мій улюблений твір;

в) Книга в моєму житті.

6 клас

І варіант

І - ІІ рівні

1. Назвіть першого байкаря:

а) Езоп;

б) Федр;


в) Бабрій.
2. В якому з поданих рядків містяться прізвища лише тих письменників, які писали байки:

а) Федр, Езоп, Лафонтен;

б) Распе, Езоп, Уайльд;

в) Кіплінг, Крилов, Даррелл.


3. Як називається повчальна частина байки?

а) сатира;

б) алегорія;

в) мораль.


4. З якої байки ці слова: „У сильного безсилий винен завсігди…”:

а) „Крук і лисиця”;

б) „Вовк і ягня”;

в) „Квартет”.


5. Який дар мав Прометей?

а) був провидцем;

б) був поетом;

в) був співцем.


6. Боб Кретчит був:

а) племінником Скруджа;

б) слугою;

в) компаньйоном.


7. Скільки привидів приходило до Скруджа:

а) два;


б) три;

в) чотири.


8. Шхуна-бриг „Пілігрим” виходила в море, щоб:

а) ловити рибу;

б) полювати на китів;

в) проводити наукові дослідження.


9. Яку обіцянку дав собі Дік Сенд?

а) стати моряком;

б) стати людиною;

в) стати вченим.


10. Як Робінзон Крузо перевіз свої речі з корабля?

а) зробив пліт;

б) на лодці;

в) на баркасі.


11. Судно, що побачило людину на березі було (з твору „Жага до життя”):

а) китобійним;

б) військовим;

в) пасажирським.


12. Художній прийом, який використовує Ш. Петефі у вірші „Коли ти муж – будь мужнім”:

а) повтор;

б) порівняння;

в) гіпербола.


ІІІ рівень (достатній)

Дати відповідь на одне із запитань:

1. Що, на вашу думку, допомогло вижити героєві оповідання Дж. Лондона „Жага до життя”?

2. Дайте визначення роману. Назвіть його жанрові особливості.


ІV Рівень

Написати твір-мініатюру на одну з тем:

1) Мої враження від оповідання Дж. Лондона „Жага до життя”.

2) Мій улюблений герой.

3) Якби я потрапив на безлюдний острів…

4) Моє ставлення до Діка Сенда.


ІІ варіант

І –ІІ рівні

1. Кого з названих байкарів називають засновником жанру байки:

а) Л. Глібова

б) Лафонтена;

в) Езопа.
2. В якому з поданих рядків містяться прізвища лише тих письменників, які писали байки:

а) Бернс, Андерсен, Бабрій;

б) Крилов, Федр, Глібов;

в) Пушкін, Крилов, Шеллі.


3. Хто автор байки, з якої подано ці рядки: „У сильного безсилий винен завсігди…”:

а) Федр;


б) Глібов;

в) Крилов.


4. Хто звільнив Прометея?

а) Гефест;

б) Геракл;

в) Гермес.


5. З виникненням чого пов’язаний міф „Скотний двір царя Авгія”:

а) Олімпійських ігор;

б) кінофестивалю;

в) театру.


6. Марлі був для Скруджа:

а) родичем;

б) компаньйоном;

в) другом.


7. Укажіть назву фірми, власником якої був Скрудж:

а) „Скрудж і К”;

б) „Скрудж і Марлі”;

в) „Різдвяні подарунки”.


8. Негору був на „Пілігримі”:

а) юнгою;

б) боцманом;

в) коком.


9. Де виховувався Дік Сенд?

а) У дитячому будинку;

б) у сім’ї Уелдонів;

в) у дідуся і бабусі.


10. Завдяки якій книзі Робінзон змінився внутрішньо?

а) „Енциклопедії”;

б) Біблії;

в) „Казки народів світу”.


11.Того, хто йшов попереду, звали (оповідання Дж. Лондона „Жага до життя”):

а) Том;


б) Білл;

в) Джим.
12. Кожний чоловік має записати у свій девіз слова:

а) „Голодний не раб!”;

б) „Голодний, але вільний!”;

в) „Голодний, але працьовитий!”.
ІІІ рівень (достатній)

Дати відповідь на одне із запитань:

1. Який, на вашу думку, має бути сучасний чоловік?

2. Поясніть значення назви оповідання Чехова „Хамелеон”.


ІV рівень

Написати твір-мініатюру на одну із тем:

1) Мої враження від оповідання Дж. Лондона „ Жага до життя”.

2) Мій улюблений герой.

3) Якби я потрапив на безлюдний острів…

4) Моє ставлення до Діка Сенда.



7 клас

І варіант

І-ІІ рівні

1. У баладі Ф. Шиллера „Рукавичка” показаний конфлікт між:

а) лицарем і хижим звіром;

б) особистою честю та коханням;

в) лицарем і королем.
2. Від чого, за словами віщуна, загине князь Олег (за баладою О.Пушкіна „Пісня про віщого Олега”)?

а) Від зрадника;

б) від меча хазарського воїна;

в) від свого коня.


3. Хто відкрив таємницю володарю шотландському (за баладою „Вересовий мед” Р.Л. Стівенсона)?

а) Син-пивовар;

б) батько-пивовар;

в) ніхто.


4. Що зображено на щиті Айвенго?

а) Дуб, що вирваний з корінням;

б) ворон, що летить;

в) двоє лицарів, які їдуть на одному коні.


5. Як ліліпути називали Гуллівера?

а) Чоловік гора;

б) Велетень;

в) Чоловік дуб.


6. Чому собака Баскервілів світилася вночі?

а) Був особливої породи;

б) очі горіли вогнем;

в) був намазаний фосфором.


7. Про що мріяла Джонсі (О.Генрі „Останній листок”):

а) навчитися грати на фортепіано;

б) вийти заміж;

в) написати фарбами Неаполітанську затоку.

8. Що спитав батько сина, лежачи на лікарняному ліжку?:

а) „Ну як, Деві?...Ти не боявся?”

б) „Ну як, Деві?...здорово було, га?”

в) „Ну як, Деві?...Ти гарно почуваєшся?”


9. Який заповіт лишив нащадкам ліричний герой (за поезією

О. Твардовського „Я був убитий під Ржевом”)?

а) Народити дітей;

б) жити, берегти перемогу;

в) прославитись.
10. Яким себе побачив юнак у склі лампочки на операційному столі (Г. Белль „Подорожній, коли ти приїдеш у Спа...”)?

а) Без ноги;

б) без обох рук і правої ноги;

в) пораненим у живіт.


11. Сім’я Андрія Соколова (М. Шолохов „Доля людини”):

а) загинула під час бомбардування;

б) виїхала в евакуацію;

в) була розстріляна німцями.


12. Як розпорядився буханцем хліба і шматок сала А. Соколов у полоні?

а) Сам з’їв усе;

б) поділив між усіма мешканцями бараку;

в) собі залишив половину, решту віддав мешканцям бараку.


ІІІ рівень

1. Визначити тему оповідання М. Шолохова „Доля людини”.

2. Що таке балада?
ІV рівень

Написати твір-мініатюру на одну із тем:

1) „Засудження жаху війни в оповіданні Г. Белля „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”;

2) „Перемога людяності, мужності, відповідальності за долю Батьківщини (на основі тексту оповідання М. Шолохова „Доля людини”)”;

3) „Чого навчили мене герої творів зарубіжних письменників”.
ІІ варіант

І-ІІ рівні

1. Навіщо красуня кинула рукавичку на арену (балада Ф. Шиллера „Рукавичка”)?

а) Щоб лицар довів своє кохання до неї;

б) її примусив це зробити король;

в) щоб привернути увагу принца.
2. Від чого помер князь Олег ( О. Пушкін „Пісня про віщого Олега”)?

а) Від меча ворога;

б) загинув під копитами вірного коня;

в) від укусу змії.


3. Що зробив король шотландський з пиктами (балада Р, Л. Стівенсона „Вересковий мед”)?

а) Узяв у полон;

б) знищив;

в) виселив на інші землі.


4. Тема засудження війни розкривається в оповіданнях:

а) В. Скотта і М. Гоголя;

б) О. Генрі і Дж. Олдріжка;

г) Г. Белля і М. Шолохова.


5. Головними героями роману К. Дойла „Собака Баскервілів” є:

а) Айвенго, Седрік, Ровена, Ребека;

б) Тарас Бульба, Остап , Андрій;

в) Шерлок Холмс, доктор Ватсон.


6. Про що Тарас Бульба сказав:” Не хочу, щоб і ______ дісталась ворожим ляхам!”?

а) Про шапку;

б) про люльку;

в) про шаблю.


7. Англійська дійсність ХVІІІ ст. сатирично зображена у творі:

а) Дж. Свіфта „ Мандри Гулівера”;

б) М. Гоголя „Тарас Бульба”;

в) В. Скотта „Айвенго”.

8. Що сталося з батьком Деві ( Дж. Олдрідж „Останній дюйм”)?

а) Мало не втопився;

б) покусали акули;

в) заблукав у морі.


9. Яка відрада є у солдатів, що загинули ( О. Твардовський „ Я був вбитий під Ржевом”)?

а) Полягли за Батьківщину, вона врятована;

б) рідним заплатять багато грошей;

в) вони прославляться на всю країну.


10. Що попросив герой оповідання „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”?

а) Води;


б) молока;

в) хліба.


11. Хлопчик, з яким подорожує головний герой оповідання М. Шолохова „Доля людини”, доводиться йому:

а) сином;

б) племінник;

в) прийомним сином.


12. Як склалася доля Анатолія Соколова?

а) Зустрівся з батьком після війни;

б) загинув у день перемоги;

в) потрапив у полон.



ІІІ рівень

1. Визначити тему оповідання Г. Белля „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”

2. Що таке повість?
ІV рівень

Написати твір-мініатюру на одну з тем:

1) „Трагічні наслідки війни: образ німецького солдата в оповіданні Г. Белля „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…”

2) „Велика Вітчизняна війна у дзеркалі художньої прози (на матеріалі оповідання М. Шолохова „Доля людини”)”.

3) „Чого навчили мене герої творів зарубіжної літератури?”

8 клас

І варіант

І-ІІ рівні

1. Кому присвячена збірка поезій Ф. Петрарки „Канцоньєре”?

а) Беатріче;

б) Лаурі;

в) Дульсінеї Тобоській.
2. Хто являється засновником рубаї?

а) Гафіз;

б) Рудакі;

в) Хайям.


3. Реальний історичний факт, покладений в основу „Пісні про Роланда” – це:

а) військові дії армії Карла Великого в Іспанії 778 року;

б) засвоєння Іспанії Карлом Великим;

в) опір царя Сарагоси Марсилія війську Карла Великого.


4. Поема „Енеїда” Вергілія – це:

а) літературна обробка давньогрецьких міфів;

б) літературна обробка римської легенди про засновника Риму;

в) переспів поеми невідомого автора.


5. Праця як основа життя і гармонії з природою оспівується Вергілієм у:

а) „Буколіках”;

б) „Георгіках”;

в) „Енеїді”.


6. За кількістю перекладів роман „Дон Кіхот” Сервантеса поступається лише:

а) „Пісні про Роланда”;

б) Біблії;

в) „Божественній комедії”.


7. Справжнє ім’я Дон Кіхота:

а) Алекс Кохане;

б) Алонсо Кехана;

в) Алекс Кохано.

8. Дон Кіхот вступив у бій з вітряками, тому що:

а) вони йому заважали;

б) його попросив Санчо;

в) вони здалися йому лихими велетнями.


9. Героїчні подвиги Дон Кіхота:

а) принесли користь людям, чорну славу рицарю;

б) не принесли ні шкоди, ні користі нікому;

в) принесли багато шкоди людям.


10. За жанром твір „Гамлет” Шекспіра є:

а) комедією;

б) трагедією;

в) драмою.


11. В основі твору „Гамлет” лежать:

а) хроніка;

б) легенда про датського принца;

в) реальні події, сучасником яких був Шекспір.


12. Офелія – це:

а) сестра Розенкранца;

б) дружина Гільденстерна;

в) наречена Гамлета.


ІІІ рівень

1. Чому Дон Кіхота вважають „вічним образом”?

2. Охарактеризувати епоху Відродження.

ІV рівень

Написати твір-роздум на одну з тем:

1. Трагедія Офелії.

2. Література в моєму житті.

3. Гортаючи сторінки прочитаних книг…

4. Жіночі образи у трагедії Шекспіра „Гамлет”.



ІІ варіант

І-ІІ рівні

1. Найзнаменитіший твір Ф. Петрарки:

а) „Книга пісень”;

б) „Нове життя”;

в) „Лист до нащадків”.
2. Хто зробив найбільший внесок у розвиток жанру рубаї?

а) Рудакі;

б) Хайям;

в) Ду Фу.


3. Граф Роланд має такі риси характеру:

а) сміливість, відважність;

б) гордість, самовпевненість;

в) покірність, обережність.


4. Провідна думка поеми Вергілія „Енеїда”:

а) уславлення Енея;

б) звеличення Риму;

в) поетизація патріотизму.


5. Назва книги Вергілія „Буколіки” означає:

а) „Пастушачі пісні”;

б) „Пісні з букового гаю”;

в) „Книжки про природу”.


6. Роман „Дон Кіхот” був задуманий як пародія на:

а) рицарську поезію;

б) рицарські романи;

в) історичні романи.


7. Санчо Панса став:

а) губернатором Баратарії;

б) віце-королем Мавританії;

в) мером Каледонії.


8. Яке ім’я дав Дон Кіхоту Санчо Панса:

а) Рицар Левів;

б) Алонсо Добрий;

в) Рицар Сумного Образу.


9. Художній конфлікт в романі „Дон Кіхот” полягає в зіткненні:

а) розуму і пристрасті;

б) дійсності й вигадки;

в) ідеальних уявлень і неідеальної реальності.


10. За походженням Гамлет є:

а) графом;

б) принцом;

в) королем.


11. Чому Гамлет зволікає з убивством Клавдія?

а) Не хоче засмутити матір;

б) душа його не була готова до помсти, а він – до вбивства;

в) він за натурою боягуз.


12. Кульмінаційний епізод п’єси Шекспіра „Гамлет”:

а) убивство короля;

б) убивство Гамлета;

в) вистава бродячих акторів.


ІІІ рівень (2 бали)

1. Чому Гамлета вважають „вічним образом”?

2. Які риси характерні для середньовічного героїчного епосу?
ІV рівень(4 бали)

Написати твір-роздум на одну з тем:

1. Трагедія Гамлета.

2. Література в житті людини.

3. Гортаючи сторінки прочитаних книг…

4. Жіночі образи у трагедії Шекспіра „Гамлет”.



9 клас

І варіант

І - ІІ рівні

1. Який із рядків відповідає вимогам правила „трьох єдностей”?

а) єдність місця, діалогу, часу;

б) єдність місця, монологу, часу;

в) єдність місця, часу, дії.
2. Сонет – це вірш, який складається:

а) з 16 рядків;

б) 4-ьох рядків;

в) з 14 рядків.


3. Художній образ, який має загальнолюдську значимість для всіх часів і народів називається:

а) всесвітнім;

б) вічним;

в) народним.


4. Чим 40 років займався пан Журден:

а) говорив прозою;

б) торгував;

в) виховував доньку.


5. Мефістофель спокушає і випробовує Фауста, щоб:

а) заволодіти його душею;

б) показати ницість людей;

в) з його допомогою губити їхні душі.


6. Маргарита отримала прощення, бо:

а) щиро покаялась у гріхах;

б) стала жертвою спокуси диявола;

в) вчинила злочин несвідомо.


7. Гудула знайшла в Есмеральді свою дочку завдяки:

а) персневі;

б) ладанці;

в) медальйону з портретом.


8. Кому з героїв роману „Євгеній Онєгін” належать слова: „Но я другому отдана и буду век ему верна?”

а) Тетяні;

б) Ользі;

в) княгині Трубецькій.


9. Печорін потрапляє до фортеці за:

а) таємничу історію (дуель) у Петербурзі;

б) дуель із Грушницьким;

в) викрадення Бели.


10. „Вона середнього зросту, блондинка, з правильними рисами, колір обличчя сухотний, а на правій щоці чорна родинка: її обличчя мене вразило своєю виразністю”. (Роман „Герой нашого часу” Лермонтова). Це портрет:

а) Бели;


б) княжни Мері;

в) Віри.
11. Основу сюжету „Мертвих душ” М. Гоголя складає:

а) розгортання подій, цікава інтрига;

б) розкриття характеру головного героя;

в) змалювання широких картин життя суспільства.
12. Сатиричного ефекту в „Мертвих душах” Гоголь досягає передусім за допомогою:

а) іронії;

б) сарказму;

в) гротеску.



ІІІ рівень

Показ боротьби добра і зла в романі В. Гюго „Собор Паризької Богоматері”



ІV рівень

Написати твір на одну із тем:

1) Улюблені рядки лірики О. Пушкіна.

2) Поема М. Гоголя „Мертві душі” – геніальна сатира на кріпосницьку Росію.

3) Мій улюблений герой роману О. С. Пушкіна „Євгеній Онєгін”.


ІІ варіант

І-ІІ рівні

1. Драматурги якого з перелічених літературних напрямів дотримувалися „трьох єдностей?”

а) Реалізму;

б) бароко;

в) класицизму;

г) романтизму.


2. Головний герой комедії Мольєра „Міщанин-шляхтич” прагне:

а) розбагатіти;

б) прославитися;

в) одружитися з маркізою;

г) стати дворянином.
3. Знайдіть три роди літератури:

а) балада, сонет, драма;

б) лірика, епос, драма;

в) трагедія, комедія, драма.


4. В основу сюжету „Фауста” Гете поклав:

а) середньовічні легенди про доктора Фауста;

б) книги різних авторів;

в) взаємозв’язки науки і життя.


5. Основною проблемою трагедії Гете „Фауст” є:

а) розуміння сенсу людського буття;

б) боротьба добра і зла в душі людини;

в) взаємозв’язки науки і життя.


6. Байрон сказав, що 10 березня 1812 року прокинувся знаменитим, написавши твір:

а) „Гяур”;

б) „Паломництво Чайльд Гарольда”;

в) „Корсар”.


7. Яке слово написане на стіні собору?

а) „Віра”; б) „Свобода”;

в) „Доля”.

8. У вірші О. Пушкіна „Я вас любив” кохання змальоване як:

а) щире, безкорисливе почуття;

б) фатальна пристрасть, не поборена героєм;

в) джерело поетичного натхнення.
9. Сюжет роману О. Пушкіна „Євгеній Онєгін” рухає:

а) випадковий збіг обставин;

б) почуття Онєгіна і Тетяни;

в) розчарованість Онєгіна.


10. Образ кинджала в однойменному вірші М. Лермонтова є символом:

а) поетичної творчості;

б) минулого кохання;

в) твердості і непохитності душі поета.


11. Характеризуючи Печоріна, персонажі роману вживають епітет:

а) дивний („странный”);

б) винятковий („исключительный”);

в) незвичайний („необыкновенный”).


12. „Я їх усіх знаю: це все шахраї, все місто там таке: шахрай на шахраєві сидить і шахраєм поганяє. Всі христопродавці. Одна там тільки порядна людина: прокурор, та й той, правду кажучи, свиня”. Таку характеристику місту і чиновникам (поема М. Гоголя „Мертві душі”) дає:

а) Коробочка;

б) Ноздрьов;

в) Собакевич;

г) Чичиков.

ІІІ рівень

Чия доля драматичніша – Онєгіна чи Печоріна?


ІV рівень

Написати твір на одну з тем:

1) Улюблені рядки лірики О. Пушкіна.

2) Поема М. Гоголя „Мертві душі” – геніальна сатира на кріпосницьку Росію.

3) Мій улюблений герой роману О. С. Пушкіна „Євгеній Онєгін”.

10 клас

І варіант

І-ІІ рівні

1. Укажіть, життєва позиція та погляди кого з героїв повісті „Гобсек” найбільш близькі автору:

а) Гобсека;

б) Дервіля;

в) Максима де Троя.
2. Прізвище Гобсек в перекладі означає:

а) брехун;

б) живоїд;

в) голландець.


3. Який персонаж повісті спричинив трагедію графа де Ресто:

а) графиня де Ресто;

б) Максим де Трай;

в) Гобсек.


4. Справжнє ім’я Стендаля:

а) Берте;

б) Л. Левен;

в) Анрі Марі Бейль.


5. Слова: „Правда, гірка правда” – епіграф до твору Стендаля:

а) „Про кохання”;

б) „Пермський монастир”;

в) „Червоне й чорне”.


6. „Слід визначити, що дослід мій закінчується, і я ні за чим не шкодую. Я був вартий кращої долі.” Ці слова належать герою роману „Червоне і чорне”:

а) Ж. Сорелю;

б) Фуке;

в) Реналю.


7. Основною рисою характеру Ж. Сореля, яка визначала її долю, була:

а) честолюбство;

б) хитрість;

в) сміливість.

8. Поезія Вірмена є:

а) продовженням традицій класичної американської поезії;

б) новаторством та віршуванням;

в) наслідуванням поезії європейських митців.


9. Рядками „Я поет Тіла і поет Душі” починається твір В. Вірмена:

а) „Пісня про себе”;

б) „Діти Адама”;

в) „О капітане…”.


10. Кому з героїв роману Ф. Достоєвського „Злочин і кара” не лежать слова: „А коли немає куди йти людині. А потрібно. А коли немає до кого, коли йти більше нікуди?”:

а) Дуні;


б) Разуміхіну;

в) Мармеладову;

г) Катерині Іванівні.
11. Які персонажі роману „Злочин і кара” втілюють ідею Достоєвського про самопожертву, самозречення:

а) Соня;


б) Разкольников;

в) Лужин;

г) Дуня.
12. „Війна і мир” Л. Толстого – це:

а) соціально-психологічний роман;

б) детективний роман;

в) роман-епопея;

г) фантастичний роман.
13. Головний принцип зображення людських характерів у романі Л. Толстого „Війна і мир”:

а) показ розвитку характеру пов'язаний з ходом історії;

б) зображуються лише негативні риси характеру;

в) зображуються лише позитивні риси характеру.


14. На чому заснована критика Наполеона у романі Л. Толстого „Війна і мир”:

а) неприязність автора до особистості французького імператора;

б) запереченні таланту Наполеона;

в) переконанні, що історію роблять не особистості, а маси;

г) вимогах цензури того часу.
15. Укажіть, які історичні події зображені в романі „Війна і мир” Л. Толстого:

а) антинаполеонівські війни;

б) повстання декабристів 1825 р.;

в) Вітчизняна війна 1812 р.


16. А. Фет і Ф. Тютчев були представниками:

а) реалістичного мистецтва;

б) „чистого мистецтва”;

в) романтичного мистецтва.


18. Укажіть, хто з названих поетів створив поетичний цикл „Сплін і ідеал”:

а) В. Вітмен;

б) А. Фет;

в) Ш. Бодлер.


19. Укажіть, кому з названих поетів належать поетичні рядки: „Чую – співає Америка, різні пісні я чую, співають робітники, кожен співає свою гучну і радісну пісню…”

а) В. Вітмену;

б) Ш. Бодлеру;

в) Ф. Тютчеву.


20. Укажіть, художній напрям, який виник на межі ХІХ – ХХ століть:

а) бароко;

б) символізм;

в) романтизм.


21. Укажіть, з якої причини Доріан Грей кинув в обличчя Сибіли Вейн жорстокі слова: „Ви вбили моє кохання”

а) Сибіла зрадила Доріана;

б) Сибіла відмовилась від кар’єри;

в) Сибіла погано зіграла роль.

22. Укажіть, коли Доріан помітив на портреті перші зміни:

а) коли дізнався про смерть Сибіли;

б) після вбивства Безіла Голуорда;

в) коли повернувся додому, розірвавши стосунки з Сибілою.


23. Дати відповідь на запитання. (1 бал)

Що таке роман-епопея?



ІІ варіант

І-ІІ рівні

1. Укажіть, про що мріяв Жюльєн в юності:

а) зробити кар’єру в суспільстві;

б) стати папою Римським;

в) про славу і кохання.
2. „У золоті втілені всі людські сили. А життя? Хіба це не машина, яку приводять в рух гроші? Золото – ось духовна суть теперішнього суспільства!” Це думка:

а) Гобсека;

б) Дервіля;

в) де Трая.


3. Яким зображує Гобсека Бальзак:

а) жалюгідним скнарою, що цінує виключно прибутки;

б) злим генієм , позбавленим будь-якого співчуття і почуття справедливості;

в) доброчинцем, який позичає гроші під низькі відсотки і цим допомагає клієнтам.


4.Псевдонім Стендаль означає:

а) назву містечка;

б) назву квітки;

в) назву гори.


5. Прообраз героя роману „Червоне і чорне” Ж. Сореля:

а) А. Берте;

б) Ф.Донго;

в) Д. Сансеверін.


6. Жюльєн Сорель хоче стати священиком тому, що:

а) дуже вірить у Бога;

б) хоче зробити кар'єру;

в) мріє втекти з дому.


7. Ж. Сорелю винесли смертельний вирок, бо він:

а) вчинив злочин у церкві;

б) посягнув на людське життя;

в) виступив проти суспільної несправедливості;

г) визнав провину і наполягав на покаранні.
8. Вірші Вірмена написані:

а) ямбом;

б) верлібром;

в) білим віршем.


9. Основною тематикою творчості Ф. Достоєвського є :

а) щастя;

б) тема „маленької людини”;

в) тема кохання.


10. Яка причина злочину Расколькова:

а) „Заволодівши грошима старої, використати їх … на забезпечення себе в університеті”;

б) „Воля і влада, а головне – влада! Над усією тремтячою тварюкою, і над усім мурашником! Ось мета”;

в) „задля експерименту”, „по теорії”.


11. Чому зазнає краху реалізація „теорій” Родіона Раскольникова?

а) Родіон помилково відніс себе не до того людського „розряду” й психологічно „зламався”;

б) Раскольников не до кінця продумав найтонші деталі злочину;

в) теорія злочинна й антигуманна по самій своїй суті.


12. Символічно епізод „зустрічі з дубом” пов'язаний з (роман Л. Толстого „Війна і мир”):

а) Безуховим;

б) Кутузовим;

в) Каратаєвим;

г) А. Болконським.
13. Що виділяє автор у Наташі Ростової (роман Л. Толстого „Війна і мир”)?

а) Зовнішню привабливість;

б) розум;

в) безпосередність;

г) освіченість.
14. У чому, на думку Толстого, полягає велич Кутузова?

а) У тому, що він втілює собою дух нації;

б) у незалежності вчинків і рішень;

в) у ненависті до Наполеона.


15. Який з-поміж названих образів вважається вічним?

а) Наполеон;

б) Кутузов;

в) Гобсек;

г) Чичиков.
16. У вірші А. Фета „Я прийшов до тебе, мила” провідною темою є:

а) краса природи;

б) страждання через нероздільне кохання;

в) краса почуттів людини і природи.


17. „Гримить відлуння голосисте! От дощик бризнув, пил летить”. Ці рядки вірша Тютчева:

а) „Літіній вечір”;

б) „Весняна гроза”;

в) „Тіні сизії”.


18. Маніфестом якого літературного напряму став поетичний рядок П. Верлена „Найперше – музика у слові…”?

а) футуризму;

б) дадаїзму;

в) символізму.


19. Укажіть поетичну форму твору А. Рембо „Голосівки”:

а) поема;

б) сонет;

в) ода.
20. Укажіть, де завершується дія роману „Портрет Доріана Грея”:

а) в майстерні художника Безіла;

б) в лондонському домі Доріана Грея;

в) в сільському маєтку Доріана Грея.

21. Укажіть жанр п’єси „Вишневий сад”:

а) драма;

б) комедія;

в) трагедія.
22. Укажіть, хто з названих драматургів автор концепції „театру мовчання”:

а) Г. Ібсен;

б) Б. Шоу;

в) М. Метерлінк.


23. Що таке верлібр? (1 бал)

11 клас

І варіант

І-ІІ рівні

1. Кому належить літературний псевдонім М. Горький:

а) Олексію Максимовичу Пешкову;

б) М. Волошину;

в) М. Кузьміну.
2. Назвати жанри епічних творів:

а)

б)



в)

г)
3. Визначити тему оповідання „Гранатовий браслет” Купріна:

а) тема війни;

б) тема кохання;

в) тема природи.
4. Вічну жіночність О. Блок втілив в образі:

а) Незнайомої;

б) Невідомої;

в) Незнаної.


5. Послухайте! Та раз запалюються зорі –

Значить – цього потребує людина?

Значить – хтось ще хоче, щоб вони сіяли? – хто є автором цих поетичних

рядків:

а) Блок;

б) Маяковський;

в) Єсенін.
6. Хто є автором вірша „Зарізана голубка і водограй”:

а) Аполлінер;

б) Рільке;

в) Ахматова.


7. До якої поеми А. Ахматової належить цей епіграф:
Нет, и не под чуждым небосводом,

И не под защитой чуждых крыл –

Я была тогда с моим народом,

Там, где мой народ, к несчастью, был?

а) «Біла зграя»;

б) «Вервиця»;

в) «Реквієм».

8. Хто з героїв роману А. Камю „Чума” стверджує, що „люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу”:

а) священик Панлю;

б) доктор Ріє;

в) журналіст Рамбер.


9. Що саме дозволило героєві оповідання Г. Белля „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...” впізнати місце, де він знаходився:

а) завдяки фразі, написаній на дошці;

б)завдяки реквізитам, які знаходилися в гімназії;

в) завдяки картині, яка висіла на стіні.


10. Впишіть імена авторів творів:

а) „Перевтілення” - ...;

б) „Чума” - ...;

в) „Гранатовий браслет” - ...;

г) „Майстер і Маргарита” - ....
11. З якого твору і якого автора ці герої:

а) Ріє - ...;

б) Азазелло - ...;

в) Ейліф - ....


12. Віршований розмір цих рядків:

Мы встречались с тобой на закате.

Ты веслом рассекала залив:

Я любил твоё белое платье,

Утонченность мечты разлюбив.

О.Блок

а) дактиль;

б) амфібрахій;

в) анапест.



ІІІ рівень

Дати відповідь на одне із запитань:

1. Як ви розумієте назву новели „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”?

2. Доведіть, що стати носорогом простіше, ніж виконати завдання на уроці тематичного оцінювання знань.



ІV рівень

Написати твір-мініатюру на одну з тем:

а) „Що мені дало вивчення зарубіжної літератури ХХ століття?”

б) „Якому письменникові ХХ століття я подарувала б (подарував би) букет квітів і чому?”

в) „Тисяча журавлів над старим і морем”

г) „Соромно бути щасливим самому”



ІІ варіант

І-ІІ рівні

1. Всі дорогі для М.Горького почуття: сміливість, сила, полум’яна

пристрасть, впевненість в перемозі над примітивізмом життя – зосереджені в:

а) образі дерева;

б) образі книги;

в) образі „гордого птаха”.


2. Назвати жанри драматичних творів:

а)

б)



в)
3. На кого перетворився герой новели Ф.Кафки „Перевтілення” на:

а) комаху;

б) хруща;

в) пацюка.


4. Особливості поетичної реформи вірша Г.Аполлінера зводяться в першу чергу до:

а) відмови від логіки;

б) відмови від метафор;

в) відмови від розділових знаків.


5. Чий вірш починається рядком „Мело, мело по всій землі...”?

а) Маяковського;

б) Ахматової;

в) Пастернака;

г) Рільке.
6. Хто є автором вірша „Міст Мірабо”:

а) Бодлер;

б) Верлен;

в) Аполлінер.


7. Яка головна тема поезії „Реквієм”:

а) трагедія народу;

б) трагедія поета;

в) тема війни.


8. Філософський зміст роману А.Камю „Чума” реалізується у формі:

а) роману-епопеї;

б) роману-подорожі;

в)роману-притчі.


9. У якому з творів ужито фразу „рукописи не горять”:

а) повість „Пігмаліон”;

б) повість „Старий і море”;

в) оповідання „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”;

г) роман „Майстер і Маргарита”.
10. Чому герой оповідання Г.Белля „Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...” так довго не міг впізнати, де він знаходиться:

а) аксесуари, які знаходились в його гімназії, могли бути у кожній

класичній гімназії Бендорфа;

б) був непритомний;

в) все дуже змінилося.
11. З якого твору і якого автора ці герої:

а) Рамбер - ...;

б) Швейцеркас - ...;

в) Коров’єв - ....


12. Віршований розмір цих рядків:

О весна, без конца й без краю –

Без конца и без краю мечта!

Узнаю тебя, жизнь! Принимаю!

И приветствую звоном щита!

О.Блок

а) дактиль;

б) амфібрахій;

в) анапест.



ІІІ рівень

Дати відповідь на одне із запитань:

1. Як ви розумієте назву роману „Чума”?

2. Доведіть, що стати носорогом простіше, ніж виконати завдання на уроці тематичного оцінювання знань.



ІV рівень

Написати твір-мініатюру на одну з тем:

а) „Що мені дало вивчення зарубіжної літератури ХХ століття?”

б) „Якому письменникові ХХ століття я подарувала б (подарував би) букет квітів і чому?”

в) „Тисяча журавлів над старим і морем”

г) „Соромно бути щасливим самому”



Література

  1. Сафарян С. І., Султанов Ю. І. Зарубіжна література: Підручник-хрестоматія для 8 класу. – К.: Вежа, 2003. – 432с.

  2. Від античності до класицизму: Хрестоматія-посібник для 8 класу: Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001. – 694с.

  3. Просвітництво. Романтизм: Хрестоматія-посібник для 9 класу: В 2-х ч.: /Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: УАВЗЛ, 2001.

  4. Шалагінов Б. Б. Зарубіжна література: Хрестоматія для 9 класу. - К.: Вежа, 2005. – 432с.

  5. Реалізм. Ранній модернізм: Посібник-хрестоматія із зарубіжної літератури для 10 класу середніх навчальних закладів з українською мовою навчання (2-ге видання, виправлене і доповнене формою навчання)/ Упор. Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: Грамота, 2006. – 696с.

  6. Пронкевич О. М. Зарубіжна література: Підруч. для 10 класу. – К.: Педагогічна преса, 2003. – 527с.

  7. Наливайко Д. С. та ін. Зарубіжна література: Підруч. для 10 класу. – К.: Світ знань, 2004. – 388с.

  8. Зарубіжна література: Хрестоматія-посібник для 10 класу: /Упор.

Є. В. Волощук. – К.: Світ знань, 2004. – 556с.

  1. Від авангарду до постмодернізму: Посібник-хрестоматія із зарубіжної літератури для 11 класу середніх навчальних закладів з середньою

формою навчання(2-ге видання, виправлене і доповнене)/Упор.

Ковбасенко Ю. І. та ін. – К.: Грамота, 2006. - 876с.



  1. Волощук Є. В. Зарубіжна література: Підруч. для 11 класу. – К.: Генеза, 2004. – 464с.

  2. Денисова Т. Н., Сиванченко Г. М. Зарубіжна література ХХ сторіччя: Навчальний посібник-хрестоматія для 11 класу. – К.: Генеза, 2000. – 768с.

  3. Зарубіжна література: Хрестоматія-посібник для 11 класу: / Упор. Є. В. Волощук. – К.: Генеза, 2004. – 554с.

  4. Денисова Г. Н., Сиваченко І. М. Зарубіжна література: Читанка – підручник для 5-6 класів. – 2-е вид. – К.: Освіта, 1998.

  5. Фесенко В. І. Зарубіжна література: Підручник. 7 клас: навчальна книга, 2004.








Скачати 330,59 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області
Березанської зош І – ІІІ ступенів. Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти Петрівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Література рідного краю Розробки уроків з української літератури для 6-8 класів
Митько Н. П., учитель Петрівського нвк «загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів-гімназія»
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconУправління освіти молоді та спорту Києво Святошинської районної державної адміністрації, Вишнівська загальноосвітня школа I-III ступенів №3
Києво Святошинської районної державної адміністрації, Вишнівська загальноосвітня школа I-III ступенів №3
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти черкаської районної державної адміністрації районний методичний кабінет
Схвалено радою районного методичного кабінету відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти Криворізької районної державної адміністрації ку «Криворізький районний науково-методичний кабінет» Криворізької районної ради
Персонажі як на долоні. – Укл. Петросян-Чиркінян І. А.– с. Красіне: Красінська зош І-ІІІ ступенів, 2016. – 36 с
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconЛітературне краєзнавство як один із шляхів національно патріотичного виховання в школі
Відділ освіти Бердичівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconВідділ освіти Солонянської районної державної адміністрації
...
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів iconКонспект уроку з історії України. Тема. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині XIX ст
Відділ освіти Софіївської районної державної адміністрації Софіївська загальноосвітня школа I-III ст. №1




База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка