Як правильно влаштовуватися на роботу ?



Скачати 132,21 Kb.
Дата конвертації28.04.2018
Розмір132,21 Kb.

Як правильно влаштовуватися на роботу? / Укл. В. Уруський

ЯК ПРАВИЛЬНО ВЛАШТОВУВАТИСЯ НА РОБОТУ ?


Ринок праці останнім часом почав висувати все більше вимог до тих, хто збирається влаштовуватися на роботу. Зазвичай для цього користуються такими можливостями, як опитування знайомих, переглядання газет та журналів, що друкують інформацію для потенційних працівників, розсилання резюме у різні фірми та компанії. Загалом можна сказати, що приблизно 15% інформації про роботу можна знайти в газеті, 5% - через фірму, що займається підбором кадрів і 80% інформації передається з вуст у вуста. Є й інші засоби пошуку такої інформації. Але з чого почати? При влаштуванні на будь-яку роботу від Вас будуть вимагати хоча б короткі відомості про себе. Для цього потрібно скласти резюме, яке б давало уявлення про Вас і Вашу трудову діяльність. Це і буде першим кроком. Резюме має містити такі пункти:

  1. Ваше ім’я, адреса, номер телефону.

  2. Мета, тобто короткий опис того, на отримання якої посади і чому Ви претендуєте (2-3 рядки).

  3. Освіта. Вказується в зворотному хронологічному порядку. Можна вказати курси, які Ви закінчили, та які маєте дипломи. Ви можете також вказати тему дипломної роботи, якщо це, на Вашу думку, сприятиме влаштуванню на роботу.

  4. Трудовий досвід. Вказується у зворотному хронологічному порядку. Наводяться дати початку та закінчення роботи, назви організацій, посади, які Ви обіймали, коротко описуються посадові обов’язки та виробничі досягнення.

  5. Уміння. Це може бути знання комп’ютера, володіння оргтехнікою, наявність прав водія тощо.

  6. Особистісні характеристики. Вказуються позитивні риси характеру, якими ви наділені. Це може бути, наприклад, організованість, вміння працювати в команді, відповідальність тощо.

В резюме не потрібно описувати всю Вашу трудову біографію, а тільки останні 3-5 місць Вашої роботи за період не більше 10 років; Ваші фізичні дані; причини, які змусили Вас залишити попередню роботу; вимоги до заробітної плати. До резюме можна додати список рекомендацій або вказати на можливість їх пред’явлення.

До резюме Ви додаєте копії трудової книжки, диплому, свідоцтв (в тому числі про народження, про шлюб), почесні грамоти, тобто все, що могло б документально підтвердити Ваші життєві досягнення.

Отже, резюме складено, всі необхідні папери Ви маєте на руках. Сам процес пошуку роботи, як уже зазначалось, є чисто технічною операцією: рекомендації знайомих, телефонування на фірми, які дали оголошення про вакансії в газетах і журналах, відповіді на Ваше оголошення і т.д. Найскладнішим є завдання – справити гарне враження під час співбесіди. Приготуйтесь до того, що співбесіду доведеться проходити не 1-2 рази, а 20-50 разів, оскільки в середньому лише в одній з цих можливостей Ви та Ваше майбутнє керівництво влаштовуватиме один одного . Насамперед потрібно виробити манеру поведінки, оскільки є два претенденти на місце з однаковою кваліфікацією, то керівник обере того, хто більше йому сподобався.

Спинимося на деяких окремих питаннях. Є таке поняття, як діловий стиль спілкування. Він включає, зокрема, мовну інтонацію, яка має бути рівною, трохи сухою, без жаргонів та вишуканості, тобто спілкування у діловому стилі має залишати мінімумів шансів для непорозумінь. Зачекайте, поки розмову розпочне роботодавець. Ініціатива належить йому. Перш ніж відповідати, поцікавтесь, скільки часу Ви маєте в своєму розпорядженні. Намагайтеся не перебивати і не підказувати, не суперечити, бо інакше Ви принижуєте людину. Якщо Ви не згодні з чим-небудь, то максимум, що Ви можете собі дозволити, це сказати: “У мене було інше враження”. Під час розмови, коли говорить той, хто веде співбесіду або Ви, слідкуйте за своїми жестами, мімікою і пантомімікою:



  • не тримайте руки за головою;

  • не відкидайтеся на спинку стільця;

  • не нахиляйтесь занадто близько до співбесідника;

  • не ховайте руки у кишені;

  • не схрещуйте руки на грудях;

  • не говоріть занадто тихо, або голосно, швидко або повільно, не поспішайте, відповідаючи на запитання.



Декілька порад щодо вдалої співбесіди з роботодавцем


Ви повинні:

  • Постаратися виглядати спокійним, навіть якщо таким себе не почуваєте.

  • Уважно слухати те, що Вам говорять.

  • Впевнитись у тому, що зрозуміли запитання і тільки тоді давати відповідь.

  • Надати роботодавцеві ініціативу вести розмову і визначити її тривалість.

  • Бути відвертим, але не наївним (не потрібно вказувати на всі свої недоліки).

  • Не намагатися згадувати першим про зарплату, поки це зробить співрозмовник.

  • Прийняти пропозицію випити чашку чаю чи кави.

  • Піти, коли дають зрозуміти, що розмова закінчена.

Ви не повинні:

  • Нервувати і метушитися.

  • Пересувати стілець. Він звичайно стоїть там, де цього хоче роботодавець.

  • Перебивати співрозмовника, щоб висловити своє зауваження.

  • Дискутувати або використовувати навіть нецензурні слова.

  • Намагатися заповнювати паузи у розмові.

  • Висловлювати свої політичні погляди, поки про це не запитають.

  • Боятися говорити, що чогось не знаєте.

  • Постійно вибачатися.

  • Переконувати, що знаєте все і що все можете.

  • Бути самовпевненим.

Отже, Ви прослухали вступну частину, яка могла полягати, наприклад, у короткій розповіді Вашого потенційного начальника про фірму, її особливості і специфіку. Є деякі загальні моменти у поведінці потенційних роботодавців. Це питання, що Вам будуть ставити. Нижче наводиться список запитань, які Вам можуть поставити і до яких треба підготуватися раніше.



    1. Які у Вас є запитання? Це запитання може бути поставлене як на початку, так і наприкінці бесіди. Тільки попередня підготовка допоможе Вам правильно зорієнтуватися.

    2. Розкажіть про себе. Ваша розповідь має бути спрямована на те, щоб вже на початку довести, що Ви є найкращим претендентом на цю посаду, але не перебільшуйте, наголошуйте на самому необхідному і важливому. Приготуйте раніше розповідь, яка б висвітлила Ваші досягнення, підвищення, нагороди, успішні проекти. Можна включити до неї Ваші міркування щодо нового плану або що-небудь інше, що б заслуговувало на увагу і для чого потрібен саме такий фахівець, як Ви.

    3. Чому Ви обрали саме таку роботу (компанію, освіту)? Наведіть серйозні аргументи: можливість росту, корисний досвід тощо.

    4. Чи отримували Ви інші пропозиції для працевлаштування? Якщо отримували, скажіть про це, але потрібно додати, що саме ця робота цікавить Вас більше.

    5. Чи не буде Вам заважати особисте життя в разі необхідності відряджень та ненормованого робочого дня? Це запитання найчастіше ставлять жінкам. Закон забороняє роботодавцю цікавитися сімейним становищем претендентів на роботу, на спробу обійти закон відповідайте твердим “ні”.

    6. Які Ваші сильні і слабкі сторони? Підкреслюйте якості, корисні для роботи. З недоліків назвіть такий, який був би логічним продовженням Ваших позитивних якостей.

    7. Чому Ви хочете отримати цю роботу? Чому нам варто Вас найняти? Після цього запитання від Вас чекають того, що Ви в курсі справ компанії, фірми, відсутність знань про неї є однією з основних причин відмови в прийомі на роботу.

    8. Чому Ви пішли з попередньої роботи? Не варто розповідати про конфлікт, який мав місце. Скажіть, що Ви не можете реалізувати свій потенціал або не маєте можливості для професійного зростання.

    9. Як Ви уявляєте своє становище через 5-10 років? Краще дати не зовсім пряму відповідь, наприклад: мені б хотілося працювати в цій самій організації, але на більш відповідальній роботі.

    10. На яку заробітну плату Ви розраховуєте? Ви можете ухилитися від відповіді, спробувавши вияснити, скільки фірма може Вам запропонувати. Якщо від Вас вимагають конкретної відповіді, називайте зарплату трохи вищу за середню і нижню межу суми.

    11. Про що Ви хочете дізнатися ще? Ніколи не кажіть, що Ви не маєте запитань. Можна запитати про зміст Вашої роботи, чого очікує фірма від кандидата на цю посаду тощо.

    12. Якщо Ви отримаєте дану роботу, якими будуть Ваші перші кроки? Це запитання найчастіше ставлять претендентам на адміністративні посади, на посади менеджерів. Варто показати, що Ви знайомі з подібними ситуаціями і вмієте проявляти ініціативу. Але остерігайтесь пропонувати зміни, якщо Ви не знайомі зі станом справ.

    13. Яким, на Вашу думку, має бути керівник? Насправді у Вас хочуть вияснити, чи схильні Ви до конфліктів з начальством. Ідеальною відповіддю буде: компетентний, сильний лідер, у якого я міг би вчитися, який дасть мені шанс випробувати сили, буде мене спрямовувати.

Всі Ваші відповіді на запитання повинні задовольняти трьом складовим: на поведінковому рівні – бути ясними, короткими, висококваліфікованими; на емоційному – енергійними, активними; на когнітивному – такими, що показують Ваші основні вміння і навички.

І деякі додаткові запитання, які Вам можуть поставити.



  1. Як зазвичай проходить Ваш робочий день? Які проблеми Вам потрібно вирішувати? Ці запитання ще раз дають Вам нагоду докладно описати свої обов’язки на попередньому місці роботи.

  2. У чому Вам було б цікаво випробувати свої сили? Іншими словами, Вас запитують, чи можете Ви проявляти ініціативу і перевіряють здатність до творчого мислення.

  3. Назвіть три ситуації, в яких Вам не вдалося досягти успіху? Не потрібно скаржитися на життя або намагатися перекласти відповідальність за що-небудь на кого-небудь. Краще розповісти про ситуацію, в якій події розгорталися за обставин, що від Вас не залежали.

  4. Чому Ви зацікавлені в отриманні цієї посади? Варто завчасно зібрати відомості про фірму: рік заснування; стан на ринку; перспективи розвитку; умови праці та оплати тощо. Потім у формі розповіді викласти свої міркування з приводу того, чому саме ця фірма або компанія Вас задовольняє в професійному, моральному і матеріальному відношенні.

Звичайно, Вам можуть поставити й такі запитання, які Вас дещо збентежать (вони саме й спрямовані на те, щоб примусити Вас мислити творчо). Наприклад, запитання “Що вирізняє Вас серед оточуючих?”, “Уявіть собі, що Ви почали працювати в нашій компанії. Як Ви гадаєте, що б сказав про Вам менеджер, який працював раніше на цій посаді, після Вашого першого робочого дня?”, “Розкажіть, чому Ваші сподівання на попередній роботі відрізнялись від реальності?” або назвіть “Яку одну рису Ви б хотіли замінити в характері Вашого шефа?”. Усі такі запитання передбачити неможливо, але як це не парадоксально звучить, Ви маєте бути до них готові. Інтерв’ю можна порівняти з тестом Роршаха. Тут взагалі не існує правильних, неправильних відповідей або відповідей, що є влучними. Все залежить від того, як Ви зможете інтерпретувати “чорнильну пляму” – поставлене Вам запитання.

На закінчення бесіди ще раз викладіть аргументи на свою користь та подякуйте людині, яка проводила інтерв’ю, за надану увагу.



Пам’ятайте, що Ви також маєте право ставити запитання. Які відомості потрібно Вам знати обов’язково по завершенні співбесіди? По-перше, посадові обов’язки; стан в ієрархічній структурі фірми; ресурси, що Вам надаються (це може бути техніка, інформація тощо); повноваження; перспективи, які очікують Вас у професійному зростанні; умови праці та відпочинку; пільги, що можуть бути Вам надані (наприклад, у випадку хвороби або матеріальна допомога). І останнє – намагайтеся вже під час першого інтерв'ю здобувати інформацію про людину, яка буде Вашим безпосереднім керівником.
Зробимо деякі висновки щодо підготовки до інтерв’ю з роботодавцем.

  1. Будьте готові. Це означає, що до інтерв’ю Ви маєте бути підготовлені, включаючи всі аспекти: зовнішній вигляд, необхідні документи, відпрацьована манера поведінки тощо.

  2. Виглядати “позитивно”, тобто намагатися бути впевненим у собі, зосередженим.

  3. Подумати і визначити, що ж насправді Ви можете запропонувати і що Ви вмієте робити.

  4. Під час інтерв’ю показати себе гарним слухачем.

  5. Бути відкритим до сприйняття нової інформації, не “зациклюватися” на окремих запитаннях. Ви можете їх відмітити і поміркувати над ними після інтерв’ю.

  6. Дати собі установку думати креативно і підходити до відповідей на запитання творчо.

  7. Раніше написати відповіді на запитання і попрактикуватися в читанні їх уголос.

  8. Обов’язково запитати інтерв’юера про Ваші наступні кроки і про наступну зустріч. Позитивна, але холодна відповідь може бути сигналом, що Ви не справили гарного враження.

За день до інтерв’ю влаштувати репетицію запитань та Ваших відповідей з другом або близькою людиною. Вислухайте зауваження, попросіть поставити Вам запитання. У відповідь на несподіване запитання не варто говорити те, що першим спало Вам на думку. Якщо Ви відповідаєте відразу, можете справити враження, що не приділяєте достатньо часу на вирішення проблеми, а відразу приймаєте будь-яке рішення. Але й паузи після кожного запитання можуть створити враження, що Ви нервуєте і занадто обережні. Вам варто почати думати над відповіддю у момент, коли прозвучало останнє слово інтерв’юера. Процес міркування над відповіддю продовжується, коли Ви формулюєте першу її частину. Можете спробувати виграти час, запитуючи ще раз або перефразувавши зміст сказаного. Можна запропонувати техніку відповіді на запитання стандартним початком, наприклад, “Про це важко сказати, але дозвольте розповісти Вам про подібний досвід...”, “Це перегукується з часом, коли...” тощо. За годину до інтерв’ю продивіться Ваше резюме. Зверніть увагу на сфери застосування Ваших здібностей, на трудовий досвід та обов’язки. За півгодини до інтерв’ю кілька разів глибоко вдихніть. Скажіть собі, що раніше Ви мали справу і з більш складними завданнями, що у Вас були й більш серйозні випробування. За п’ять хвилин перед інтерв’ю пригадайте який-небудь короткий вірш чи що-небудь інше, нейтрально приємне, що б ненадовго відвернуло Вашу увагу та “очистило” Ваші думки.

Існують деякі особливості стереотипного мислення людини, що робить спроби влаштуватися на роботу або вже працює. Спробуємо їх розвінчати.


Міф 1


Не варто виділятися на загальному фоні. За рахунок чого тоді Ви розраховуєте отримати це місце чи підвищення? Щоб досягти успіху, проявляйте себе як спеціаліст і як особистість. Коли Вас просять розповісти про себе, можете сказати, наприклад, "Я неконформний конформіст. Я конформний, коли справа стосується дисципліни, правил, обов'язків, які встановлено на фірмі. Але коли мені наказують зробити що-небудь неетичне, я не конформний".

Міф 2


Затримуватися після закінчення робочого часу означає старанно ставитися до справи. Насправді це говорить лише про те, що Ви просто не справляєтесь зі своїми обов'язками. Звичайно, бувають обставини, коли необхідно затриматися або вийти на роботу у вихідний день. Але це не повинно стати Вашим правилом.

Міф 3

З колегами потрібно дружити. На роботі потрібно працювати, а не дружити. Рівні, добрі взаємини потрібні підтримувати з усіма співробітниками фірми. Але не варто нікому надавати додаткову інформацію про Ваше минуле, теперішнє та плани на майбутнє. Також остерігайтесь судити про кого-небудь чи давати оцінку.

Міф 4

Якщо я працюю "на фірму", значить можу користуватися всіма її благами. Ксерокс чи лазерний принтер призначені не для тиражування Ваших об'яв про пошук роботи чи університетських конспектів. Можна втратити робоче місце.

Міф 5


Відсутність критичних зауважень з боку керівництва свідчить про те, що моєю роботою задоволені. Насправді критика краще, ніж мовчання. Ви не зможете успішно працювати, якщо точно не знаєте, чого чекає від Вас керівництво. Коли отримано зворотний зв'язок, можна враховувати критичні зауваження й удосконалювати методи своєї діяльності. Краще самі поцікавтесь у керівництва його думкою про Вашу роботу.

Міф 6


Якщо на фірмі не існує чітких правил стосовно одягу та зовнішнього вигляду, можна самому вирішувати, що одягати. Про це краще запитати під час співбесіди. Не зневажайте гарним смаком. Ділова людина відрізняється не лише видом діяльності, поведінкою, а й своїм одягом.

Міф 7


Не варто суперечити старшим за віком та званням. Така поведінка може створити Вам репутацію безпринципної особи, яка не вміє критично мислити. Якщо Ви самі будете цінувати свою думку, тоді й інші будуть зважати на неї. Припустимо, що у Вас неординарний погляд на проблему. Озбройтесь аргументами, сміливо заявляйте про себе та свою позицію.

Міф 8

Часті зміни роботи заважають кар'єрі та шкодять репутації. Сьогодні роботодавці ставляться з підозрою до тих кандидатів на посаду, які за останні 10-15 років не змінили місця роботи. Зміна місця і навіть профілю додає знань, досвіду і розширює коло корисних знайомств.

Міф 9

Керівник завжди має рацію. Часто не має сенсу сперечатися з начальником. Але якщо він відверто помиляється, іноді варто з ним погодитися, але зробити по-своєму. Переможців не судять. Але лише переможців.

Виникає останнє запитання: Чого Вам чекати після того, як Ви пройшли співбесіду? Зазвичай Вам у випадку позитивного або взагалі будь-якого рішення обіцяють зателефонувати. Є таке правило, якщо Вам не зателефонували протягом тижня, це означає, що Вам сказали "ні". На жаль, часто просто забувають зателефонувати, тому у безвихідній ситуації Ви можете дозволити собі самому зробити телефонний дзвінок. У найгіршому випадку це буде виглядати неввічливо. В найкращому може виявитися, що Вас хочуть бачити своїм співробітником, але загубили номер телефону.



Можна описати ще безліч нюансів. Певна річ, запропонований тут стиль поведінки та дій не гарантує Вашого прийому на роботу, але підвищує Ваші шанси. Безумовно, крім теорії необхідна і практика, тренування. Походіть по різних місцях, зробіть спробу влаштуватися. Просто заходьте з вулиці, якщо Вам сподобалася назва організації і Ви вважаєте себе універсальним спеціалістом. Ви переконаєтесь, що життя дає рекомендації, яких не можна знайти в жодному посібнику.

Література: Тюптя О.В. Як правильно влаштуватися на роботу?// Практична психологія та соціальна робота. - 2001. - № 1. - С. 37-40.)

Як кваліфіковано провести розмову


з роботодавцем

  • Немає вдалих і невдалих кваліфікаційних розмов. Є розмови, добре підготовлені… і зустрічі, про які хочеться якнайшвидше забути.

  • Перед кваліфікаційною розмовою потрібно знати: день, дату, адресу, як доїхати до місця зустрічі і тривалість самої розмови. А також, зрозуміло, ім'я і прізвище особи, яка з тобою розмовлятиме, її посаду.

  • Чим краще будеш підготовлений, тим натуральніше і спокійніше будеш себе поводити.

  • Якщо є декілька кандидатів, які мають пройти кваліфікаційну розмову, постарайся зробити так, щоб ти був прийнятий останнім.

  • Якщо тебе попросили зачекати, то після 10-20 хвилин, у свою чергу, попроси про призначення нового терміну зустрічі.

  • На початку розмови є дві випробувані альтернативи: або одразу бери ініціативу в свої руки, або, коли нічого не говориш, посміхайся.

  • Підготуй 7 пунктів для висвітлення своєї позиції у поглядах на роботу і прагни порушити під час зустрічі принаймі 5.

  • Визнач собі 5-6 позицій, про які ти не повинен говорити під час зустрічі. Якщо торкнешся під час розмови хоча б 2 з них - матимеш малу вірогідність успіху.

  • Пам'ятай, твої відповіді повинні тривати 20 секунд, у крайньому разі 2 хвилини.

  • Не надавай особливої уваги титулам, прагни чітко з'ясувати завдання, які поставить перед тобою нова робота.

  • Якщо маєш звичку занотовувати, роби це під час розмови.

  • Пам'ятай, що добре закінчення розмови є часом важливіше від перебігу цілої розмови.

  • Деколи одне маленьке "дякую" є тим елементом, який може переважити на твою користь.

  • Ніколи не відповідай "ні" на пропозицію чи запрошення працювати. Краще скажи, що мусиш подумати і добре все зважити, порадитись у колі сім'ї.

  • Якщо маєш клопіт з вибором праці (є декілька цікавих пропозицій) - це свідчення того, що ти добре вів пошук роботи і кваліфікаційні розмови з потенційними роботодавцями.

  • Перед тим, як прийняти рішення, особливу увагу зверни на зміст і умови праці.

Каталог: files -> na dopomogu vchitelju
files -> Наталія звольська
files -> Стиль романтизм. Архітектура романтизму. Скульптура романтизму. Неоготика. Невізантійський історизм. Наполеонівський ампір
files -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
files -> Для вчителів зарубіжної літератури
files -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
files -> Только мертвый, спокойствию рад. Только мертвый, спокойствию рад
files -> Талант людини це божий дар
na dopomogu vchitelju -> Методичні рекомендації з питань виховної роботи  Мета І завдання процесу виховання


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconІнформаційно-бібліотечний центр бібліотечний урок
Пізнайко. В цій країні є багато станцій, де ми будемо зупинятися І навчатися: як правильно скласти план, який буває план; як правильно...
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconПлан-конспект уроку з математики в 6 класі за темою: «Розв’язування задач на сумісну роботу»
Теоретичне обґрунтування проблеми розв’язання задач на одночасний рух та спільну роботу 6
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconФонетика та правопис
Якщо ви правильно розставите слова, то з їхніх останніх букв має вийти давне латинське прислів'я
Як правильно влаштовуватися на роботу ? icon«Ich bin Mediziner». Узагальнити знання про артикль, його функції та вживання, вміти правильно використовувати граматичний матеріал при читанні і перекладі фахової літератури
Навчити формувати діалогічні єдності, вести бесіду на тему «Ich bin Mediziner». Узагальнити знання про артикль, його функції та вживання,...
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconТема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота з дитячою книжкою
Тема. Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків – читайте правильно. С. Козлов «Звуки І голоси» ( казка). Робота...
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconПіб навчальний заклад, район Назва роботи
Позначте рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка написано правильно
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconУрок-підсумок. Узагальнення І систематизація матеріалу вивченого протягом року
Розташуйте правильно прізвища письменників І запишіть код. Кожна правильна цифра один
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconМета: повторити І узагальнити вивчений матеріал; вчити висловлювати власну думку щодо прочитаного; розвивати логічне мислення, уміння правильно та лаконічно відповідати на запитання

Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconЗвіт про профорієнтаційну роботу кафедри клінічної лабораторної діагностики за листопад 2017 року
Року зав кафедри доц. Єрьоменко Р. Ф. та відповідальна за профорієнтаційну роботу доц. Карабут Л. В. відвідали Хмельницький базовий...
Як правильно влаштовуватися на роботу ? iconПрограма курсу «Література країни, мова якої вивчається»
У той же час література повинна допомагати учням правильно зорієнтуватися в складному процесі самопізнання


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка