Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство»



Скачати 58,86 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір58,86 Kb.

Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури
7 клас

Українська мова


  1. Написати твір «Мова – наше найбільше багатство».

12 балів

  1. Зробити повний синтаксичний розбір речення.

Тиша була напоєна всякими звуками: і дзвінкою піснею жайворонка, і дзижчанням польових мух, і тихим мелодійним шелестінням стиглого жита. (М.Коцюбинський)

10 балів


3. Записати правильно слова.

Грав…юра, шіс…сот, перемишл…с…кий, спагет...і, Міс…іс…іпі, який(небудь), (жовто)гарячий, (по)друге, (не)хтувати, (на)добраніч, П(п)ік Шевченка, (близько)близько, (пів)класу, Х(х)отинський З(з)амок, А(а)фриканські П(п)устелі, імпорт(експорт).

4 бали

4. Що означає фразеологізм п’яте колесо до воза.



3 бали

Література

1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. 12 балів


ЖОРЖИНИ
Уже і вересню кінець,

Настали дні холодні,

До нас, я чула, морозець

Прийде вночі сьогодні.


Впаде на луки, на гаї,

Побілить лист на вишні...

Погасить сонечка мої —

В саду жоржини пишні...


Та я морозцеві тому

Не дам жоржин стоптати:

На руки ніжно їх візьму

І понесу до хати!



Марія Познанська
2. Розкрити функції мистецтва.

3 бали


3. Особливості мови повісті Івана Франка «Захар Беркут».

3 бали.


Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури

8 клас

Українська мова


1. Написати твір-роздум «Легко чи важко робити добро».

12 балів


2. Зробити повний синтаксичний розбір речення.

Загартувавшись в росах, наче гострий плуг, зоря врізається між досвітком і ранком і, приоравши ніч, кладе на виднокруг окраєць сонця в рушничку серпанку.

10 балів

3. Записати правильно слова.

Кутюр…є, хворос…няк, Сіверс…кодонец…к, хоб…і, Ад…ис-Аб..еба, (тим)часом(як), лимонно(жовтий), рік(у)рік, (не)волити, честь(честю), П(п)івнічний П(п)олюс, (на)гора, (пів)Ялти, Н(н)аціональна Г(г)вардія, Г(г)ромадянська війна, людино(день), с(з)поза/ранку, священ…ик, з усіх/усюд, рік/у/рік.

4 бали


4. Що означає фразеологізм вивести на чисту воду.

3 бали
Література

1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. 12 балів

Танцює вітер кучерявий,

зоря на обрії згаса.

Багряний лист, пожовклі трави -

мелодій осені краса.
Там десь Дніпра сталеві хвилі.

Кудись я стежкою іду.

І, щастя квіти запізнілі,

сумують айстри у саду.


Все в даль і даль іти я мушу,

туди, де небо погаса...

О, як чарує мою душу

мелодій осені краса!



Володимир Сосюра
2. Різновиди художніх образів.

3 бали


3. Значення пісні в житті українського народу.

3 бали


Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури
9 клас
Українська мова

1. Написати твір-роздум «Вплив діяльності людини на довкілля».

12 балів

2. Зробити повний синтаксичний розбір речення.


Засмаглий на вітрах, обмитий дощами, вистражданий у весняних заморозках, виголошений під вологою тінню, зігрітий не тільки спекотним сонцем, але й досвітковою зорею – невсипущою працею хлібороба, він [хліб] дарує нам радість, статок, щастя, силу, пісню.

10 балів


3. Записати правильно слова.

Ар…єрсцена, журналіс…ці, благословен…ий, лібрет…о, Ліс…аб…он, (за)пані(брата), (чорно)смородиновий, дизель(мотор), (не)притомніти, (десь)інколи, К(к)нязівство М(м)онако, (по)латині, (пів)Євразії, З(з)бройні С(с)или України, Х(х)рестові П(п)оходи, трудо(день), (івано)франківець, (в)основному, на/жаль, буй/тур.

4 бали
3. Що означає фразеологізм спочивати на лаврах.

3 бали


Література

1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. 12 балів

День на захід хилиться й мов тане,

щось шукає осінь у траві...

Падають, підскакують каштани,

котяться по бруку, як живі.


Не така вже даль моя зелена,

як недавно, як давно-давно...

І хапа повітря листя клена,

наче задихається воно.


Загубила знов зоря багряна

золоту гребінку у траві.

Падають, підскакують каштани,

котяться по бруку, як живі.



Володимир Сосюра
2. Розкрити зміст поняття «балада».

3 бали


3. Назвати перекладачів біблії українською мовою.

3 бали


Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури
10 клас

Українська мова

1. Написати твір на тему «Що робить людину людиною?»

12 балів

2. Зробити повний синтаксичний розбір речення.


Над нею вдень і вночі шуміли могутні, повні сил і снаги осокори, а біля них, на світлій сонячній галявині, мов сестра в пишному наряді, красувалась молода білокора береза, весела й привітна, безтямна закохана у вітер, який так любив ранками й вечорами розчісувати їй довгі зелені коси (Ю Збанацький).

10 балів
3. Записати правильно слова.

Сек…юриті, перс…ня, Усол…є, піц…ерія, Філ…іп…іни, без(упину), (світло)кольоровий, стоп(кран), (не)терпе(и)ливи(е)тися, (з)роду(віку), Б(б)улонський Л(л)іс, (без)вісти, (пів)Ялти, Т(т)роїстий С(с)оюз, риба/івасі, санкт(петербуржець), (в)цілому, неначеб(то), пріори(і)тет, пре(и)ве(и)штивний, пре(и)стол.

4 бали


4. Що означає фразеологізм лебедина пісня.

3 бали
Література

1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. 12 балів
ОСІНЬ

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

осінь жовтокоса на баскім коні.
В далечінь холодну без жалю за літом

синьоока осінь їде навмання.

В'яне все навколо, де пройдуть копита,

золоті копита чорного коня.


Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні й розкида кругом.

Скрізь якась покора в тишині розлита,

і берізка гола мерзне за вікном.



Володимир Сосюра
2.Назвати періодичні видання літератури 70-90-х років ХІХ століття.

3 бали


3. Розкрити значення поняття «соціально-побутова повість».

3 бали


Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури
11 клас

Українська мова

1. Написати твір «Що визначить подальшу долю людства – віра в силу людського розуму загалом чи віра не стільки в людський загал, скільки в окрему особистість?»

12 балів

2. Зробити повний синтаксичний розбір речення.


Звився жайворонок високо під чисте, наче нове, небо і заспівав про те, що мертва земля ожила знов, що сонце, зрадівши щастям землі, стало ласкавим, теплим, ясним, що повіяли вітри і принесли на своїх крилах невідомі досі пахощі, що забриніли у веснянім повітрі муки…(М.Коцюбинський)

10 балів


3. Записати правильно.

Прес/пап…є, контрас…ний, Салас…єв, беладон..а, Тал…ін…, без(угаву), (кримсько)татарський, інтернет(кафе), (не)зчутися, (де)інде, Б(б)іловезька П(п)уща, (до)щенту, (пів)Юрмали, Т(т)имчасовий У(у)ряд, Т(т)рипільська культура, алма(атинець), (від)нині, немовби(то), пре(и)рогатива, пре(и)це(и)дент.

4 бали

3. Що означає фразеологізм авгієві стайні.



3 бали
Література

1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. 12 балів


Осінній етюд

Натюрморти осені блаженні,

Яблука червоний оксамит.

Прикриває кольори зелені

Той багрянець, що летить із віт.
На деревах - ні плодів, ні листя.

Тулиться хатина до гори.

І вночі у зоряній колисці

Люляють хатину явори.


А коли приходить з неба ранок

І у шибку стука: «Відчини!»-

То із ранком яблучком останнім

Ділимось від всього серця ми.


Сік із нього капає, як миро.

Нашу душу скроплює добро.

І малює натюрморти щиро

Осені дозрілої тепло.



Алла Кох
2. Основні мотиви і стильові тенденції ранньої творчості П.Тичини.

3 бали


3. Київські «неокласики».

3 бали
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconУкраїнська мова ( 9 клас) 38 балів I. Від поданих іменників утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові
Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови І літератури 2015-2016 н р
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconУкраїнська література
Завдання на ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для учнів шкіл з угорською та румунськими...
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconЗавдання на ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для учнів шкіл з угорською та румунськими мовами навчання

Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconПрограма фахового іспиту для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень „ спеціаліст
Українська мова – державна мова України. Українська мова серед інших мов світу. Українська мова як національна мова українського...
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconЗавдання з української мови та літератури для , та 11 класів клас українська мова “дієприкметник”
Скласти 3–4 речення, використовуючи подані дієприкметники. Визначити їх синтаксичну роль. Зробити морфологічний розбір дієприкметників...
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconПрограма фахового вступного випробування на навчання за окр магістра зі спеціальності 02030301 «Українська мова І дітература»
Українська літературна мова як унормована форма загальнонародної мови. Функціональні стилі української літературної мови
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови І літератури 2010-2011 н р. 11 клас І. Складіть І запишіть роздум «Чи варто сьогодні обирати професію за покликанням?»
Не переказуйте зміст, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconПрограма фахового іспиту для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень „ магістр
Укра­їні. Українська мова серед інших мов світу. Українська мова як національна мова українського народу І форма його національної...
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconУкраїнська мова Вивчення української мови здійснюватиметься за такими програмами: у 5-8 класах
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім...
Завдання на І етап Всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури 7 клас Українська мова Написати твір «Мова – наше найбільше багатство» iconЗавдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас
Будь / у / кого; хто /небудь; аби /чий; ні / у / кого; де /не /де; хтозна /з / яким; рік / у / рік; з /дня / на / день; по /ночі;...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка