48 кроків вздовж: у столиці демонструють виставку про подорож між світами

У Центрі сучасного мистецтва «Білий Світ» відбувається виставка «48 кроків вздовж…» — спільний артпроєкт художників Ахри Аджинджала та Всеволода Шарка.

Основою експозиції є пейзаж, що сприймається не тільки як зображення території, а як метафізичний простір, своєрідний метапейзаж. Урбаністичні силуети або безкраї сільські ландшафти — це не просто відображення зовнішнього світу, а складні мапи внутрішніх переживань. Тут простір читається не як горизонт, а як траєкторія мислення, як слід внутрішнього діалогу. Він може бути реальним — погляд з майстерні або гуркіт міста, водночас здобуваючи філософське вимір: роздуми про втрату, мінливість і глибоку присутність.

В експозиції представлені камерні твори обох митців. Фото: Сергій Мазураш / для White World

Два художники — дві виразні творчині мови, що несподівано, але вражаюче гармонійно поєднуються, викликаючи кумулятивний ефект: твори ускладнюють і посилюють одне одного, відкриваючи нові глибини. Їхні творчі маршрути, здається, паралельні, проте перетинаються — щоб зустрітися, обійнятися і продовжити шлях в пошуках відповідей, котрі ще не знайдено, але варто шукати.

Співзасновниця галереї Тамара Янович та учасники артпроєкту на відкритті експозиції. Фото: Сергій Мазураш / для White World

Камерні вироби Ахри Аджинджала, що на перший погляд, здаються простими, насправді являють собою своєрідну квінтесенцію пейзажу, натюрморту та портрету. Вони не просто відображають нашу реальність, а ведуть у вищу — ідеальну, де царюють істина, краса і спокій. Лише зрідка у цей світ прориваються червоні заграви — натяки на тривожну присутність часу.

Всеволод Шарко, навпаки, занурює глядача у сюрреалістичні простори, насичені фантастичними образами: нічні квартири, круки, темні сходи, космонавти, вибухи світла. Це світ неспокою, де навіть засніжений двір із собачками здається винятком із загального напруження — ковтком тепла, що не скасовує тривоги, а лише підкреслює її.

Пейзажі Всеволода Шарко. Фото: Сергій Мазураш / для White World
Фото: Сергій Мазураш / для White World

На думку авторів, «48 кроків вздовж…» — це не лише демонстрація краєвидів, а й глибоке філософське дослідження пейзажу як внутрішнього простору, метафори мислення, пам’яті та присутності.

«Це не просто виставка, — розповідають у ЦСМ „Білий Світ“. — Це простір, де два художні світи не конфліктують, а резонують. Це рух, діалог, зіткнення і зцілення. Тут пейзаж перестає бути лише зображенням — він стає станом душі, внутрішнім ландшафтом, що розгортається не на полотні, а в уяві глядачів».

Роботи Ахри Аджинджала. Фото: Сергій Мазураш / для White World

Згідно з думками кураторів, артпроєкт демонструє, як урбаністичні обриси або сільська безмежність можуть бути не зовнішніми, а внутрішніми — багатошаровими картами емоцій, пам’яті, думок. Пейзаж у даному проєкті — це не горизонтальна лінія, а лінія свідомості, відбиток внутрішнього діалогу. Він може бути реальним — з вікна майстерні або з шуму міста, або ж філософським — як роздуми про тимчасовість, втрату, присутність.

Виставка триватиме до 10 серпня. Фото: Сергій Мазураш / для White World

«Ця виставка — як внутрішній ландшафт, що розгортається перед глядачем не на полотні, а в уяві. „48 кроків вздовж…“ — це не маршрут, а медитація, не подорож, а стан. Тут кожен крок — це запитання, кожен образ — відповідь, що не завершена, а лише відкриває нові можливості. Це простір, де художники не просто творять, а ведуть діалог із тишею, тривогою, пам’яттю. І глядач, ступаючи вздовж цих сорока восьми кроків, не лише дивиться — він вслухається, вбирає, налаштовується. Бо пейзаж — це не лише зовнішнє. Це те, що відлунює всередині», — додають куратори експозиції.

Виставка «48 кроків вздовж…»

Коли: до 10 серпня, середа — неділя, 11:00–19:00 (понеділок і вівторок — вихідні)

Де: вул. Євгена Чикаленка, 21-а

Вхід безкоштовний.

До теми: «Едельвейси»: у Києві відкрили художньо-історичну виставку Надії Харт та Українського Парнасу.