Мешканцям столиці розповіли, як дистанційно отримати інформацію про податковий борг

Фізична особа — громадянин, інформацію про наявність (відсутність) у неї податкового боргу (заборгованість) може отримати, скориставшись електронним сервісом Електронний кабінет або мобільним застосунком «Моя податкова», нагадує Головне управління ДПС у м. Києві.

Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, мають доступ до своїх інтегрованих карток зі сплати податків, зборів та інших платежів у тому числі інформації про свій податковий борг (заборгованість).

Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації — id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Увійшовши до приватної частини Електронного кабінету користувач може переглянути в меню «Стан розрахунків з бюджетом» інформацію про стан розрахунків з бюджетом та/або фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування за платежами, контроль за справлянням яких покладено на податкові органі.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» відображає зведену інформацію щодо кожного виду платежу, зокрема, залишок несплаченої пені, податковий борг (заборгованість) у розрізі проведених операцій.

Крім цього, у разі наявності у платника податків податкового боргу (заборгованості), такому платнику у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» доступні інформаційні повідомлення про податковий борг (заборгованість) із реквізитами для сплати.

Повідомлення про виникнення податкового боргу надсилаються платникам податків у Електронний кабінет (вкладка Повідомлення меню Вхідні документи).

Також з допомогою чат-боту InfoTAX у месенджері є можливість отримувати повідомлення про наявний податковий борг та доступ до іншої актуальної інформації про себе.

Сервіси мобільного застосунку «Моя податкова» надають платникам податків (фізичним особам) доступ до електронних сервісів податкової служби, у тому числі до інформації про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг у розділі «Мої дані».

Функціонал мобільного застосунку забезпечує отримання платниками податків повідомлень про наявність податкового боргу та повідомлень про наявність узгодженого податкового зобов’язання. Для зручності платники податків мають можливість його сплатити із використанням QR-коду або будь-якої із запропонованих платіжних систем.

Також ДПС забезпечує можливість реалізації інструменту інформування платників про заборгованість (податковий борг) банківськими установами: розроблений АРІ для банків та його опис розміщено в Електронному кабінеті.

Сервіс передбачає надання інформація про борг із наданням реквізитів її сплати на запит банківської установи по платнику, який надав згоду на передачу банківській установі інформації про податковий борг.

Читайте також:

  • У лютому 2025 року при ДПС Києва запрацював консультаційний центр з питань роботи СМКОР, що вже встиг зарекомендувати себе рятівним колом для підприємців реального сектору економіки.

    Формат роботи — індивідуальний розбір кейсів із конкретними рекомендаціями. Оперативний зв’язок — як офлайн, так і телефоном — дозволяє підприємцям швидко отримувати необхідну інформацію без зайвої бюрократії.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

Джерело