Зловмисники маскуються під банківських працівників і пропонують встановити фейкові застосунки, які містять шкідливе ПЗ і можуть використовуватись для викрадення персональних даних.
Олександр Ульяненков, начальник відділу протидії різновидам онлайн-шахрайств Департаменту кіберполіції Нацполіції України, в ефірі Національного телемарафону, розповів про цей вид шахрайства та як не потрапити у пастку аферистів.
Він зазначив, що «шахраї не стоять на місці». Вони вже рідше використовують такий вид, як телефонні розмови й прохання надати дані картки, а от встановлення фальшивого застосунку, через який скачують гроші — досить поширена нині практика аферистів.
Вони висилають людям посилання, або диктують його.
За словами Ульяненкова, ніколи банківські працівники не запитують, на відміну від шахраїв коди та дані картки, а також зловмисники використовують незнайомі телефони — легко перевірити, звернувшись до даних банку, від якого вони представились, також у них обмаль інформації про клієнта — вона загальна, кіберзлодії випитують у людей дані.
«Ніколи працівник банку не буде дзвонити та створювати напругу у розмові з клієнтом типу: «Прямо зараз відбувається блокування…» — пояснив на прикладі фахівець.
За його словами треба пам’ятати основне правило кібербезпеки — користуватись офіційним і ліцензійним програмним забезпеченням, яке пройшло перевірки.
Шахраї використовують подібні до правдивих банківських сайтів та сторінок фейкові — треба бути уважним і перевіряти звідки вам шлють посилання на застосунок.
Читайте також:
- Обережно, шахраї: від імені Укрпошти аферисти розсилають фейкові повідомлення. У них йдеться про нібито надходження клієнту поштового відправлення, але для отримання посилки необхідно оновити номер будинку, назву вулиці тощо. Тут же наводиться адреса сайту, на який необхідно перейти, щоб внести зміни. Ці посилання ведуть на підконтрольні шахраям ресурси, щоб красти персональні дані та гроші з картки.