У столиці стартувало опитування, яке має на меті виявити, що заважає мешканцям повноцінно отримувати важливу інформацію від міської влади — особливо тим, хто може стикатися з бар’єрами в доступі до інформації та послуг, повідомляє пресслужба КМДА.
Йдеться не лише про технічні чи цифрові перешкоди, а й про те, чи відчувають люди, що їх чують і розуміють в комунікації з містом. Про це повідомила заступниця голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень та відповідальна з питань безбар’єрності в Києві Марина Хонда.
Ініціатива дослідження належить Київській міській державній адміністрації та благодійному фонду «Рокада», які реалізують його разом.
Участь можуть взяти всі повнолітні мешканці столиці — як місцеві жителі, так і внутрішньо переміщені особи. Особливо цінними будуть відповіді про досвід людей з інвалідністю, осіб старшого віку, батьків маленьких дітей, а також тих, хто може стикатися з бар’єрами в доступі до інформації та послуг під час звернення до соціальних чи адміністративних установ.
Опитувальник доволі об’ємний і потребує понад 15 хвилин на заповнення. Але саме такий формат дозволить побачити конкретні прогалини в системі інформування, зворотного зв’язку, доступності сервісів і рівня довіри до каналів комунікації.
«Це не формальність і не звіт для галочки. Ми проводимо це опитування, аби краще розуміти, чого не вистачає людям у спілкуванні з міською владою, — наголосила заступниця голови КМДА Марина Хонда. — Наша мета — забезпечити таку комунікацію, за якої ні інформація, ні люди не губилися б у системі. І результати опитування нам дуже допоможуть.
Безбар’єрність — це не лише про людей з інвалідністю чи пандуси, а про реальну зміну підходів до управління містом на всіх рівнях. І комунікація — один із ключових аспектів цього процесу. У місті робиться багато, але часто люди про це не знають. Ми не можемо одночасно вирішити всі питання, і через це отримуємо критику від тих мешканців, чиї потреби ще не закриті. Проте важливо доносити інформацію до загалу, аби кияни розуміли — процес іде, і поступово все буде зроблено».
Як взяти участь:
- Онлайн: Заповнити анкету можна з 19 травня до 16 червня за посиланням.
- Телефоном: Зателефонувати на короткий номер 15-51 до Контактного центру міста Києва, оператор зачитає питання та зафіксує відповіді. Дзвінок тарифікується за умовами вашого оператора.
- Офлайн: Інтерв’юери БФ «Рокада» опитуватимуть отримувачів соціальних і медичних послуг.
«Ми щодня працюємо з тими, кому складно бути „в курсі“ не через відсутність інтересу, а через те, що інформація до них просто не доходить. Це дослідження дозволить показати, де зникає зв’язок, і що ми можемо зробити, щоб відновити його», — зазначила Голова правління БФ «Рокада» Наталія Гуржій.
Зібрані відповіді не міститимуть персональних даних і оброблятимуться конфіденційно.
Уже в липні команда дослідження представить результати та практичні рекомендації, які стануть частиною оновлення міських інформаційних політик. Мета — створити простір, у якому кожен і кожна має доступ до інформації, незалежно від життєвих обставин.
Читайте також:
- ЦНАПи Києва на 93% інклюзивні та доступні, по Україні цей показник близько 70%. ЦНАПи Києва продовжують удосконалювати свою роботу, щоб забезпечити зручність і доступність адміністративних послуг для містян. У 2024 році кияни отримали майже 1,4 мільйона послуг у центрах.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»