До виставкового проєкту «Простір натюрморту», представленого в Національному музеї Тараса Шевченка, увійшли 30 живописних полотен Ангеліни Гафинець, створених за останніх 10 років.
«Декілька років тому побачив роботи цієї молодої художниці в Київській картинній галереї, і запросив зробити проєкт у нас, — пригадує директор Національного музею Тараса Шевченка Дмитро Стус. — Художникам Закарпаття, представницею якого є й Ангеліна, вдалося зберегти європейське відчуття форми, яке зараз передається кольором. Радію, що сьогодні наш простір в цих кольорах, що вселяють надію і затишок, який ми сьогодні так потребуємо».
За словами куратора виставки Юрія Комелькова, роботи Ангеліни Гафинець поєднують класичний натюрморт та абстрактний живопис. А відчуття кольору та колірної палітри у поєднання з потужними структурними рішеннями надають кожній картині відчуття та бачення простору.
«Особливе місце для мене займають митці, які вміють працювати з кольором та поєднанням кольорів. Як Ганна Криволап чи Владислав Шерешевський. Довго чекав, коли серед молодих митців з’явиться людина, яка вже навчилася працювати з кольором, особливо з колірною палітрою, — зазначив Юрій Комельков. — А ще для мене дуже важливо, коли я відчуваю простір у роботі. Дуже часто живопис плаский, нецікавий.
Це вже третя музейна виставка Ангеліни Гафинець у Києві. Попередні були в Музеї Києва та Київській картинній галереї. І ця експозиція відрізняється, адже Ангеліна має потужний та швидкий професійний ріст. Тут є все: є натюрморт, який зрозумілий, є натюрморт, який незрозумілий. А незрозумілий він тому, що він написаний в новій авангардній техніці. І оце мені дуже сподобається, коли класичний натюрморт поєднується з авангардним живописом. Це дає можливість, залежно від емоційного стану, щоразу бачити роботи по-різному».



Як лікар за фахом, Юрій Комельков нагадав про кольоротерапію. Колір і поєднання кольорів викликає у людини певні емоції, позитивні чи негативні.
«Ми потребуємо позитивних емоцій, які лікують. Особисто мені подобається сьогодні те, що дає такі емоції. І це мистецтво, насамперед образотворче, яке зрозуміло всім, незалежно від віку. Тож ця виставка у певному сенсі є сеансом кольоротерапії», — зауважив він.
Художниця Ангеліна Гафинець розповіла, що натюрморт з’явився у її творчості ще під час навчання, коли працювала над дипломною роботою.
«Натюрморт надихає пошуком ліній і композицій форм у поєднанні з колірними плямами. Це настільки мене захопило, що займаюся цим останні 10 років, — зазначила авторка. — Натюрморт розвинувся в інтер’єрні площини, внутрішній простір, абстракцію. Представлений проєкт демонструє і натюрморт, і абстракцію, і простір між ними».
Художниця поділилася, що спочатку працює з малими форматами. Коли з’являться ідея, інтуїтивно втілює її в етюді, далі робить малюнок, професійно допрацьовуючи лінію композиції, і лише потім переносить її на велике полотно.
Абстрактним роботам назви не дає, адже вони мають вести свій діалог з глядачами.


«Кожна робота, її поєднання кольорів є моїм дзеркалом, відображає мої емоції та настрій у конкретний момент часу, — зізналася Ангеліна Гафинець. — Всі вони поєднують м’якість і легкість, потік енергії, і водночас чіткість характеру, що притаманно й мені. І кольори, і композиція насаперед мають бути гармонійними».
«Простір натюрморту» Ангеліни Гафинець
Коли: до 1 червня 2025 року, 10:00-18:00 (каса до 17:15), понеділок, вівторок — вихідні
Де: Національний музей Тараса Шевченка, бульвар Тараса Шевченка, 12
Вхід на виставку: за квитком до музею, 150 грн — повний, 70 грн — пільговий
Читайте також:
- Знайомство з сучасним українським дизайном: на Подолі запрацював MLYN design hub. На цій локації не лише представлені мистецькі витвори та сучасні дизайнерські вироби, а й проводять екскурсії, освітні лекції та інші тематичні події.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»