У столиці відбувся дводенний захід «Хакатон цифрових рішень: від ідеї до сервісу», організований Департаментом інформаційно-комунікаційних технологій КМДА. Подія, що проходила 18–19 червня, зібрала представників 12 структурних підрозділів столичної влади. Її мета — інтеграція сервіс-дизайну в процеси розробки міських цифрових послуг.
«Сьогодні, коли ми цифровізуємо міські сервіси, для нас важливо не лише оцифрувати процеси, а й зрозуміти, як вони працюють для мешканців. Тому на етапі розробки нових рішень ми акцентуємо увагу на дослідженнях користувацького досвіду. Це дозволяє створювати рішення, які справді відповідають потребам киян, а не просто адаптувати вже наявні системи під реальні виклики», — зазначила директорка Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Вікторія Іцкович.
Протягом двох насичених днів учасники отримали навички дослідження запитів мешканців, аналізу конкретних ситуацій, створення карт користувацьких шляхів та переосмислення вже існуючих сервісів. Програма хакатону включала практичні інтерв’ю з мешканцями і роботу над реальними кейсами.



«У процесі даного дводенного хакатону ми ставили перед собою кілька важливих завдань. Перше — виявити та підтримати лідерів цифрових змін у структурних підрозділах. Ці люди знають, як має працювати сервіс і здатні впроваджувати нові підходи в свою роботу. Друге — надати їм можливість пройти практику дослідження: кожен учасник виконав польове інтерв’ю, досліджував реальні ситуації і отримав цінні інсайти. Це радикально змінює підходи і дозволяє чиновникам краще усвідомлювати, що саме вони прагнуть поліпшити.
Цей формат є дуже практичним. Це не лекції — це інтенсивна робота над реальними проблемами, які потрібно вирішити тут і тепер. Ми залучаємо всі сторони: надавачів послуг, КП ГІОЦ, департаменти, а найголовніше — самих користувачів. І вже за 2–3 дні маємо повну картину сервісу, бачимо проблеми та бар’єри, і можемо разом із цільовою аудиторією розробити рішення, яке справді працюватиме», — додала Вікторія Іцкович.
Однією з особливостей заходу стало тестування концепції дизайн-спринту на практиці. Учасники об’єдналися в команди для вивчення та вдосконалення чотирьох ключових сервісів, обраних з числа понад 19 тисяч мешканців через застосунок «Київ Цифровий»:
- подача заявки на програму енергоефективності 70/30;
- гід послуг для Захисників та Ветеранів;
- оформлення дозволу на літній майданчик;
- сервіс електронних петицій.




Підсумовуючи захід:
- визначено внутрішніх агентів змін у структурних підрозділах;
- окреслено перелік пріоритетних послуг, які потребують цифровізації;
- започатковано постійну практику дослідницьких спринтів у роботі над цифровими сервісами.
Серед установ-учасниць були Департамент житлово-комунальної інфраструктури, Департамент соціальної та ветеранської політики, КП «Інформатика», КП «ГІОЦ», Департамент освіти і науки, Департамент містобудування, КП «Мілітарі Хаб», Центральна бібліотека ім. Т.Г. Шевченка для дітей, КБУ «Контактний центр міста Києва 1551» та інші.
Організатори наголошують: цифрова трансформація — це командна робота, і лише завдяки спільним зусиллям місто може розробляти сервіси, які відповідають реальним запитам мешканців.
«Такі дизайн-спринти ми плануємо зробити постійною практикою в розробці цифрових сервісів для міста. Це масштабований, ефективний і сучасний підхід до підвищення кваліфікації команд і розвитку міських послуг», — підсумувала Вікторія Іцкович.