Tesla розпочала тестування роботаксі та перевозить пасажирів за гроші у Техасі

Tesla розпочала тестування роботаксі. Фото: скрін відео

Tesla урочисто стартувала тестування роботаксі в Остіні, штат Техас.

Декілька автономних автомобілів без водія почали здійснювати перевезення пасажирів за гроші — це вперше для компанії. Генеральний директор Tesla Ілон Маск повідомив про “запуск роботаксі” в соцмережі X, охарактеризувавши цю подію як “результат десяти років інтенсивної роботи”.

У тестуванні беруть участь приблизно 10 автомобілів Tesla, які перевозять пасажирів на передньому сидінні під наглядом людини, що виконує роль “монітора безпеки”. На початку сервіс доступний лише за запрошеннями. Наразі компанія ще не оголосила дату загального запуску сервісу.

Відео подорожей вже активно поширюють у соцмережах інфлюенсери. Наприклад, блогер Соєр Меррітт продемонстрував, як замовив роботаксі через спеціалізований застосунок Tesla та доїхав до ресторану. Вартість поїздки склала $4,20.

Експерти підкреслюють, що, навіть за успішної реалізації технічних аспектів, Tesla чекають серйозні виклики. Як повідомляє Reuters, посилаючись на слова професора Філіпа Купмана з Університету Карнегі-Меллон, розвиток ринку роботаксі в США може зайняти багато років, а можливо, і десятиліть. За його словами, запуск тестів – це лише “кінець початку”.

Перед початком тестування у Техасі було ухвалено новий закон для регулювання автономного транспорту. Закон, підписаний губернатором-республіканцем Ґреґом Ебботтом, набуде чинності 1 вересня і вимагає від компаній отримувати спеціальні дозволи для експлуатації безпілотного транспорту. Він також дозволяє владі анулювати ці дозволи у разі загроз для безпеки та вимагає надання інструкцій для служб порятунку щодо роботи з автономними автомобілями.

Автомобілі повинні досягати, щонайменше, четвертого рівня автономності — здатності рухатися без водія в певних умовах. Tesla підтвердила, що прагне забезпечити безпеку сервісу: автомобілі працюватимуть лише в зоні визначених районів, уникатимуть складних маршрутів, не братимуть на борт пасажирів молодше 18 років і не курсуватим у несприятливих погодних умовах.

Японський автовиробник Mazda готує до прем’єри нову версію свого хіта – кросовера Mazda CX-5 третього покоління. Напередодні презентації в мережі з’явились перші зображення моделі без камуфляжу, які дають уявлення про зовнішній вигляд новинки.