Російська федерація прагне наростити виробництво бойової авіації на середньострокову та довгострокову перспективу, але стикається із серйозними викликами.
Фахівці Інституту вивчення війни (ISW) зазначають, що темпи зростання обмежуються санкціями, дефіцитом деталей та кваліфікованої робочої сили.
Згідно з інформацією фінського медіа Yle, супутникові знімки підтверджують будівництво або розширення щонайменше п’яти виробничих цехів на Казанському авіаційному заводі, що триватиме з середини 2024 року до травня 2025 року. Загальна площа нових площ дорівнює близько 19 тисяч квадратних метрів.
Цей завод спеціалізується на виробництві стратегічних бомбардувальників Ту-160М, Ту-160М2, Ту-22М3, а також деяких моделей вертольотів. Москва намірює збільшити виробництво до 2026 року, але вже зараз стикається із серйозними труднощами.
У січні 2025 року Росія оголосила про відкриття нового цеху, оновлення технологій і модернізацію обладнання. Відповідно до планів, завод повинен був виготовити чотири літаки Ту-214 у 2025 році, сім – у 2026-му, 17 – у 2027-му та 28 – у 2028-му роках.
Проте реальні результати значно відстають від запланованих: у 2024 році Казанське підприємство змогло передати лише два Ту-160М2 та два Ту-160М.
На думку ISW, незважаючи на фізичне розширення виробничих потужностей, Росія навряд чи зможе суттєво збільшити випуск бойової авіації через санкційні бар’єри, дефіцит імпортних комплектуючих та кваліфікованих кадрів.
Росія постійно збільшує виробництво танків Т-90М. У 2024 році річний обсяг виробництва танків Т-90М в Росії становив приблизно 280 одиниць.
З початку повномасштабного вторгнення в Україну в лютому 2022 року РФ активно працює над збільшенням виробництва танків і спромоглася виготовити на потужностях основного виробника танків “Уралвагонзаводу” від 60 до 70 нових танків Т-90М у 2022 році; від 140 до 180 – у 2023 році; і від 250 до 300 – у 2024 році.
В тексті збережено всі HTML теги, графічні елементи, та відредаговано для збереження унікальності відповідно до SEO правил, без змін у обсязі.