Укрзалізниця оголосила про старт закупівлі першої партії купейних вагонів нового покоління.
У пілотну серію увійдуть п’ять вагонів, які стануть основою для великої модернізації пасажирського рухомого складу в найближчі роки. Це підтвердила пресслужба компанії.
Нові вагони розраховані на експлуатацію протягом 50 років, що на два десятиліття більше, ніж у нинішніх. Вони будуть обладнані сучасними управлінськими системами, що дозволить зменшити потребу в обслуговуючому персоналі та підвищити комфорт для пасажирів.
“Сучасний рухомий склад уже застарів – вуглева система опалення, кондиціонери працюють лише під час руху. Нове покоління – це принципово новий підхід: електроопалення з індивідуальним контролем температури, більша кількість місць, триваліший ресурс”, – пояснив Олег Головащенко, керівник філії “Пасажирська компанія”.
Серед основних характеристик нових купейних вагонів:
– до 44 пасажирських місць;
– збільшені спальні місця до 2,2 м;
– пневмопідвіска для комфортного ходу;
– автоматичні двері;
– герметичні переходи між вагонами, врівень з підлогою.
Також у вагонах будуть сучасні зручності: розетки з USB і Type-C, бездротова зарядка, персональний столик на верхніх полицях, умивальник у коридорі.
Один з вагонів буде інклюзивним – з електропідйомником, пандусом для високих платформ та спеціальним купе, яке підходить для пасажирів на візках.
Вартість одного вагона складе 95,6 млн грн, що нижче середніх європейських цін. Витрати на обслуговування одного пасажирського місця протягом усього терміну служби майже не зростуть, за оцінками УЗ.
Постачання вагонів триватиме до 2,5 років з моменту передоплати виробнику.
В даний час в експлуатації перебуває приблизно 1800 пасажирських вагонів, і їх число щороку зменшується.
“Без модернізації за кілька років ми зможемо задовольнити лише третину потреб пасажирських перевезень. Вже зараз покриваємо лише половину”, – зазначив голова правління Укрзалізниці Олександр Перцовський.
До початку літнього сезону відпусток Укрзалізниця розширює маршрутну сітку та запускає додаткові пасажирські поїзди. У літньому графіку на 2025 рік передбачено 18 пар додаткових поїздів.
Поїзд №228/227 Івано-Франківськ – Краматорськ курсуватиме через день. Відправлення з Івано-Франківська – о 21:52, прибуття до Краматорська – о 18:28. У зворотному напрямку: виїзд о 19:20, прибуття – о 16:45.