У Центрі сучасного мистецтва «Білий Світ» відбувається виставка «48 кроків вздовж…» — спільний артпроєкт художників Ахри Аджинджала та Всеволода Шарка.
Основою експозиції є пейзаж, що сприймається не тільки як зображення території, а як метафізичний простір, своєрідний метапейзаж. Урбаністичні силуети або безкраї сільські ландшафти — це не просто відображення зовнішнього світу, а складні мапи внутрішніх переживань. Тут простір читається не як горизонт, а як траєкторія мислення, як слід внутрішнього діалогу. Він може бути реальним — погляд з майстерні або гуркіт міста, водночас здобуваючи філософське вимір: роздуми про втрату, мінливість і глибоку присутність.
Два художники — дві виразні творчині мови, що несподівано, але вражаюче гармонійно поєднуються, викликаючи кумулятивний ефект: твори ускладнюють і посилюють одне одного, відкриваючи нові глибини. Їхні творчі маршрути, здається, паралельні, проте перетинаються — щоб зустрітися, обійнятися і продовжити шлях в пошуках відповідей, котрі ще не знайдено, але варто шукати.
Камерні вироби Ахри Аджинджала, що на перший погляд, здаються простими, насправді являють собою своєрідну квінтесенцію пейзажу, натюрморту та портрету. Вони не просто відображають нашу реальність, а ведуть у вищу — ідеальну, де царюють істина, краса і спокій. Лише зрідка у цей світ прориваються червоні заграви — натяки на тривожну присутність часу.
Всеволод Шарко, навпаки, занурює глядача у сюрреалістичні простори, насичені фантастичними образами: нічні квартири, круки, темні сходи, космонавти, вибухи світла. Це світ неспокою, де навіть засніжений двір із собачками здається винятком із загального напруження — ковтком тепла, що не скасовує тривоги, а лише підкреслює її.
На думку авторів, «48 кроків вздовж…» — це не лише демонстрація краєвидів, а й глибоке філософське дослідження пейзажу як внутрішнього простору, метафори мислення, пам’яті та присутності.
«Це не просто виставка, — розповідають у ЦСМ „Білий Світ“. — Це простір, де два художні світи не конфліктують, а резонують. Це рух, діалог, зіткнення і зцілення. Тут пейзаж перестає бути лише зображенням — він стає станом душі, внутрішнім ландшафтом, що розгортається не на полотні, а в уяві глядачів».
Згідно з думками кураторів, артпроєкт демонструє, як урбаністичні обриси або сільська безмежність можуть бути не зовнішніми, а внутрішніми — багатошаровими картами емоцій, пам’яті, думок. Пейзаж у даному проєкті — це не горизонтальна лінія, а лінія свідомості, відбиток внутрішнього діалогу. Він може бути реальним — з вікна майстерні або з шуму міста, або ж філософським — як роздуми про тимчасовість, втрату, присутність.
«Ця виставка — як внутрішній ландшафт, що розгортається перед глядачем не на полотні, а в уяві. „48 кроків вздовж…“ — це не маршрут, а медитація, не подорож, а стан. Тут кожен крок — це запитання, кожен образ — відповідь, що не завершена, а лише відкриває нові можливості. Це простір, де художники не просто творять, а ведуть діалог із тишею, тривогою, пам’яттю. І глядач, ступаючи вздовж цих сорока восьми кроків, не лише дивиться — він вслухається, вбирає, налаштовується. Бо пейзаж — це не лише зовнішнє. Це те, що відлунює всередині», — додають куратори експозиції.
Виставка «48 кроків вздовж…»
Коли: до 10 серпня, середа — неділя, 11:00–19:00 (понеділок і вівторок — вихідні)
Де: вул. Євгена Чикаленка, 21-а
Вхід безкоштовний.
До теми: «Едельвейси»: у Києві відкрили художньо-історичну виставку Надії Харт та Українського Парнасу.