З 20 по 24 серпня у Києві відбудеться третій сезон ДВРЗ Design Days. Ця щорічна платформа досліджує український дизайн і популяризує його серед українців — через кураторські виставки та освітні події.
Третій рік поспіль команда проекту знайомить українців з найкращими зразками українського дизайну, щоб підтримати наші виробництва і формувати культуру локального споживання за принципом «своє для своїх».
Тема цьогорічного ДВРЗ Design Days — «Дизайн для всіх». Мета полягає в тому, щоб переосмислити дизайн як невід’ємну частину масової культури й повсякденного життя.
Про особливості третього сезону розповів співзасновник ДВРЗ Design Days Роман Михайлов.
— ДВРЗ Design Days проходитимуть вже втретє. Які цьогорічні акценти та особливості сезону?
— Щороку ми масштабуємо захід, зокрема через локації та виставкові площі. Так, першого сезону це був близько 200 квадратних метрів експозиції, у другому — близько 1000 квадратних метрів, а цьогоріч буде понад 1300 квадратних метрів. Для цього в MLYN design hub ми спеціально реставруємо ще один поверх будівлі — третій, який раніше залишався порожнім. Він представить експозицію сучасних українських матеріалів, а також міститиме частину секції «Промисловий дизайн».
Цього року ми готуємо розширену просвітню програму, на якій будемо говорити про виклики, можливості та розвиток дизайн-індустрії. Тема сезону ДВРЗ Design Days — «Дизайн для всіх». Це наша спроба залучити широку аудиторію до обговорень про дизайн і до процесу розробки продукції українських майстрів та дизайнерів. В результаті — дозволити брендам-учасникам масштабувати серійні продукти, зменшивши їх собівартість і зробивши їх більш доступними для українського споживача.
Ми проявимо нову дизайн-думку в прототипах і разом з учасниками відтворимо процес створення продукту на всіх етапах.
— Експозиції включатимуть 5 секцій — «Промисловий дизайн», «Функціональне мистецтво», «Матеріали», «Крафт і Декор», а також нову секцію експериментального дизайну «ДВРЗ Lab». Розкажіть про неї детальніше.
— Для нас секція «ДВРЗ Lab» — це можливість показати широкій аудиторії увесь шлях, який проходить митець або дизайнер: від ідеї до готового предмета, який покращуватиме повсякденне життя людей. У межах «ДВРЗ Lab» ми втілимо нову дизайн-думку в прототипах і разом з учасниками відтворимо процес створення продукту на всіх етапах.
Протягом липня ми отримали для розгляду більш ніж 40 заявок на участь у цій секції. В результаті вона представить близько 20 дизайн-розробок, що пройшли ретельний відбір. Ми шукали ідеї дизайн-проєктів, що виготовлені з доступних, локальних або перероблених матеріалів, експериментують із формою, конструкцією і водночас є практичними.
Цю секцію ми втілюємо у співпраці з платформою Ostriv, на базі якої учасники створили готові прототипи. І вже скоро вони будуть представлені на нашій локації MLYN design hub у межах програми ДВРЗ Design Days. Це меблі, освітлення, декор, предмети побуту, зразки нових матеріалів. Ми сподіваємось, що частина презентованих робіт у цій секції будуть взяті виробництвами та масштабовані — як серійні продукти в широкому доступі.
Український дизайн розвивається всупереч усім зовнішнім факторам і впливам на економіку.
— За вашими спостереженнями, що за останній рік відбулося з українським дизайном? Які важливі події, тенденції, виклики тощо?
— Ми спостерігаємо, як український дизайн розвивається всупереч усім зовнішнім факторам і впливам на економіку. Сьогодні створюються нові дизайн-вироби, які експонуються як всередині країни, так і у світі. Вони активно шукають свого споживача, розповідають про себе — особливо на локальну аудиторію. І такі події як ДВРЗ Design Days дозволяють їм робити це якісно, привертаючи увагу українців до естетичного, комфортного, вітчизняного продукту, який відповідає потребам сьогодення.
І дедалі частіше ми помічаємо, як зростає попит суспільства на сучасний український дизайн. Українці прагнуть вже не просто споживати продукт, а й брати участь у його створенні.
— Головними локаціями стануть MLYN design hub та Panoptikum на ДВРЗ. MLYN design hub відкрився досить нещодавно, у травні. Як ви оцінюєте його діяльність за цей час?
— Сьогодні в MLYN design hub активно живе і розвивається український дизайн. Тут на постійній основі проходять мистецькі виставки, екскурсії, професійні офлайн-заходи, креативні події.
Для нас важливо, що під час третього сезону днів сучасного українського дизайну ця локація «заговорить» по-новому. Вона представить багато нових учасників і виробів, ще більше розкриє бренди, які з нами з минулих сезонів і вже представлені в MLYN design hub. А також знову відтворить атмосферу, яка панує на ДВРЗ Design Days — довірливу, дружню і професійну.
Ми очікуємо, що MLYN design hub здивує відвідувачів новими дизайн-рішеннями й сформує досвід того, що простір можна відвідувати не лише раз на рік, а й кожного дня — аби частіше відкривати для себе нове і наповнювати свій інтер’єр сучасним українським дизайном.
— Окрім виставкових проєктів, на які ще події ви б порадили звернути увагу?
— У межах нашої 5-денної події заплановані різноманітні презентації, лекції, просвітницькі заходи. Вони допоможуть відвідувачам отримати більше розуміння і ширшу картину розвитку дизайн-індустрії в Україні. Детальна програма незабаром буде доступна на сайті та в соціальних мережах ДВРЗ Design Days.
Крім того, у просвітню програму ми додали креативну складову — у форматі перформансу в партнерстві з кінофільмом «Малевич», що вийде у широкий прокат 11 вересня. Ми інтегруємо цей перформанс у нашу експозицію в MLYN design hub, а також проведемо окремий показ, презентації й лекції із залученням продюсерів і акторів фільму.
Так ми прагнемо звернути ще більшу увагу українців на історичну, культурну спадщину, яка сьогодні захищається від дій агресора і несе важливе значення для зміцнення нашої ідентичності.
***
Новий сезон ДВРЗ Design Days традиційно проходитиме на індустріальних локаціях Києва, перетворюючи їх на центр культурних і дизайн-подій. Цьогоріч головними локаціями стануть два столичні простори — MLYN design hub на Подолі та перша в Україні галерея предметного дизайну Panoptikum на ДВРЗ, в якій і народився формат самої події.
Протягом пʼяти днів кияни зможуть відвідати кураторські виставки предметів дизайну і мистецтва. Освітня програма складатиметься із циклу відкритих лекцій та дискусій, де говоритимуть про зміни, виклики й особливості українського дизайну.
Також для відвідувачів заплановані майстер-класи, інтерактивні зони, фудкорти, зони відпочинку, музична програма та pop-up store, де можна буде придбати дизайн-вироби.
Вхід на подію для відвідувачів безкоштовний, за попередньою реєстрацією через telegram-бот. Слідкуйте за новинами ДВРЗ Design Days на сайті та в офіційних соцмережах.
- У столиці показують унікальні витвори сучасного українського дизайну. Як проходив другий сезон ДВРЗ Design Days.