До колекції Державного музею авіації ім. О. К. Антонова нещодавно приєднався літак Ан-2П (заводський № 1G11 749, бортовий UR-02 438), побудований у 1970 році на заводі WSK PZL Mielec в Польщі.
Працівники музею опублікували фотографії, які демонструють стан літака «до» і «після» реставраційних робіт. Однак варто зауважити, що «після» не є остаточним результатом перетворень легкого повітряного судна, і його ще належить довести до ладу.
Протягом радянських часів літак служив в Українському управлінні «Аерофлоту», а згодом до 1998 року він належав авіакомпанії «Авіалінії України». У 2010 році його придбав британський інвестор з метою перевезти літак до США для організації оглядових польотів над Гранд-Каньйоном, але події 2013–2014 років в Україні кардинально змінили ці плани.
Літак зробив проміжну посадку на аеродромі Бородянка і залишився там на одинадцять років.
Проте реалії змінилися: замість подорожі до Америки, літак отримав можливість повернутися на батьківщину та стати частиною музейної експозиції.
У 2025 році Ан-2П офіційно передали до фондів музею завдяки підтримці Громадської організації «Асоціація розвитку авіації України» та її президента Олександра Бадрудінова.
«Після підготовчих робіт літак доставили до музею, де він доповнить експозицію інших літаків марки «Ан», — висловили вдячність музейники всім, хто допоміг в транспортуванні та передачі цього цінного повітряного судна.
Незабаром відвідувачі матимуть можливість побачити цей унікальний та затишний Ан-2П, який пройшов довгий шлях. Він є частиною історії української авіації.
«Цієї ночі вулицями Києва «проїхав» легендарний літак». Державний музей авіації ім. О. К. Антонова провів унікальну операцію — перевіз легендарний літак Ту-134А-3 «Україна» вулицями нічного Києва з Солом’янки на ВДНГ.
В публікації використані фотографії та матеріали Державного музею авіації України ім. О. К. Антонова.