З 20 вересня до 5 жовтня в галереї сучасного українського мистецтва D.HUB.ART проходить другий сезон фестивалю сучасної художньої кераміки Ceramic Art Week. Темою цьогорічного форуму є «На дотик».
В події беруть участь більше 70 митців з різних куточків України. Присутні близько 500 робіт — від класичної опішнянської кераміки до інклюзивних інсталяцій і студентських експериментів.
Співорганізаторка фестивалю Анна Грузіна зауважує, що масштаби з кожним роком зростають: «Ми починали з маленьких виставок, а зараз маємо дві тисячі квадратних метрів експозиційної площі. І якщо буде потреба, готові віддати під кераміку цілий торговий центр. Наступного року, сподіваюся, так і буде».






За словами Грузіної, цьогорічний акцент зроблено на поєднанні традицій і сучасних пошуків: «Є експериментальні техніки, є роботи підприємців, які несподівано відкрили для себе глину та вже створюють незвичайні витвори. Вражають студентські роботи Ігоря Карука: медитативні, їх хочеться бачити в зонах відпочинку чи навіть у салонах краси. А роботи Олександри Лебедкіної у техніці раку — натхнені, живі, ідеально відповідають темі „На дотик“».
Окремо Грузіна виділяє експерименти Івана Бобкова. Художник створює об’єкти з військових трофеїв — зокрема, використав бронежилет, привезений із фронту, що складався з маленьких керамічних пластин. Поєднавши їх із поливами, відомими ще з радянських мозаїк метро, митець трансформував речі війни у символи миру.
Серед учасниць фестивалю — Ірина Вештак-Остроменська. Вона є живописицею, графіком і скульпторкою, багато років працює у галузі плакатної та книжкової графіки, володіє витонченою технікою малюнка та акварельних пейзажів. Окрім цього, Ірина створює відзначені метафоричні скульптурні образи, працюючи з бронзою та керамікою, і осмислює сучасну жіночність через символи сили, плодовитості, мудрості та краси.
Про свій підхід до мистецтва вона говорить: «Я працюю в багатьох напрямках, бо за освітою я графік. У мене є акварелі, які виставляю як самостійні твори, а також скульптурні роботи. Сьогодні я роблю скульптуру в кераміці. Вона трохи відрізняється від інших, бо в ній присутня академічна освіта, відчуття ритмів і площини».







Ірина Вештак-Остроменська займається керамікою близько семи років, підкреслюючи, що цей процес вимагає терпіння і технологічної точності: «Технологія надзвичайно важлива. Якщо кераміка не висохне або не стабілізується, її розірве. Я використовую поєднання грубого шамоту і порцеляни, і це досить складно — кожен елемент повинен підсохнути, щоб витримати форму».
Серед робіт, представлених на фестивалі, особливо вирізняється скульптура «Додому». На перший погляд, вона нагадує дитячу іграшку, але її сенс глибший: це образ мрії про повернення додому. Фігура людини з рюкзаком у вигляді дому, собака, дерево — все це символізує Батьківщину, яку герой тягнув із собою та до якої повертається. Як пояснює Ірина: «Я подаю ці речі більш м’яко, лірично, з посиланнями до дитинства. А наше дитинство — це знову Батьківщина».
Роботи Вештак-Остроменської поєднують концептуальність із високою майстерністю, демонструючи, як кераміка здатна передавати складні емоції та філософські образи.
Фестиваль триватиме до 5 жовтня та об’єднає виставки, лекції і майстер-класи, демонструючи, як кераміка стає мовою сучасного українського мистецтва. Вхід для відвідувачів вільний.
До теми — «Між світами»: масштабна виставка сучасного мистецтва та ботанічного живопису в музеї Шевченка