Гаряче
24 Вер 2025, Ср

У столиці провели аналіз впливу якісного інтернету на успішність учнів

Міжнародна організація Civitta здійснила дослідження в навчальних закладах столиці, щоб з’ясувати, як доступ до якісного інтернету впливає на успішність учнів і організацію освітнього процесу. В опитуванні взяли участь більше 5 000 респондентів — школярі, батьки та вчителі.

Про це повідомив заступник голови КМДА, депутат Київради (фракція «УДАР») Валентин Мондриївський.

За його словами, методологія включала онлайн-опитування, глибинні інтерв’ю та аналіз академічних результатів з математики й української мови відповідно до міжнародних стандартів PISA.

У рамках проєкту проаналізували школи з різним рівнем цифрової інфраструктури — від закладів з сучасним високошвидкісним підключенням до тих, де інтернет все ще залишається обмеженим ресурсом.

Результати продемонстрували очевидний зв’язок між якістю інтернет-з’єднання та освітніми показниками. Учні шкіл з надійним Wi-Fi мають кращу відвідуваність, вищу мотивацію та демонструють сильніші результати в навчанні. Вчителі також відзначають позитивний ефект: уроки проходять без технічних перешкод, а задоволеність роботою зростає. Батьки в таких школах активніше залучаються до навчального процесу своїх дітей.

Таким чином, 76% учнів впевнені, що наявність Wi-Fi робить навчання більш цікавим і зрозумілим, понад 70% відзначають підвищення власної залученості, а 23% учнів прямо пов’язали відсутність інтернету з втратою зацікавленості до навчання. Найкращі академічні результати спостерігаються у школах, де швидкість з’єднання перевищує 100 Мбіт/с.

Окрім покращення стандартних показників успішності, доступ до стабільного інтернету створює можливості для впровадження інноваційних підходів у навчанні. Йдеться про «перевернутий клас» (вивчення теорії вдома, а на уроках — практичні завдання), змішане навчання, використання адаптивних платформ та проєктних методів. Такі формати сприяють розвитку критичного мислення, самостійності та навичок дослідження.

Валентин Мондриївський. Фото: Борис Корпусенко

«Дослідження показує, що якісний доступ до інтернету є базовою умовою освітньої рівності. На основі отриманих результатів Департамент інформаційно-комунікаційних технологій вже формує рекомендації для міської політики у сфері цифрової освіти. Серед них: створення системи моніторингу шкільних мереж, регулярне підвищення цифрової грамотності педагогів, організація платформ для обміну досвідом між закладами», — зазначив Валентин Мондриївський.

Дослідження також підкреслює глобальний аспект теми: завдяки Wi-Fi учні можуть долучатися до міжнародних освітніх проєктів, брати участь у віртуальних екскурсіях, отримувати доступ до світових ресурсів і будувати персоналізовану траєкторію навчання.

У подальшому планується розширити вибірку на школи з інших регіонів України. Це дозволить перевірити стійкість виявлених тенденцій та запропонувати системні рекомендації для державної освітньої політики.

Ознайомитися з повним дослідженням можна за посиланням.

Нагадаємо, у столиці відновили майже 70% закладів освіти, пошкоджених внаслідок війни. У місті триває системна робота з відновлення закладів освіти, пошкоджених через російську агресію.