До завершення тижня на першому поверсі Музею історії Києва працює інтерактивна експозиція #ДезАут.
Ця виставка пропонує в ігровому форматі дізнатися більше про маніпуляції та дезінформацію, а також перевірити на практиці навички критичного мислення.
«Музей історії Києва виконує роль платформи, де не тільки зберігають історію та плекують мистецтво, а й реалізують важливі соціальні та просвітницькі проєкти. Наразі він став майданчиком для унікального інтерактивного проєкту з медіаграмотності, — зазначила Генеральна директорка Музею історії Києва Вікторія Муха. — Ми живемо у часи великих випробувань, коли гібридна війна вимагає покращення медіаграмотності та навичок перевірки фактів, особливо для вразливих груп населення, таких як діти, підлітки та літні люди.
Все частіше в інформаційному просторі стикаємося з маніпуляціями, мемами, що спотворюють факти, і підривають довіру до держави та армії. Цей проект допоможе набути навичок, які нині потрібні кожному, і які вимагає від нас час».
Виставка #ДезАут організована в межах проекту «Зміцнення правдивості, прозорості та демократії для протидії дезінформації», що реалізується ГО «Інтерньюз-Україна» за підтримки уряду Канади.
За словами заступниці посла Канади в Україні Крістіан Руа, критичне мислення та розпізнавання фейків є важливими для зміцнення демократичних цінностей у суспільстві.
«Канада інвестує в демократичну стійкість, розвиток громадянського суспільства, незалежну журналістику та освіту. Медіаграмотність є відповідальністю суспільства, і необхідно надати інструменти молодому поколінню, щоб допомогти розрізняти правдиву інформацію», — підкреслила вона.
Голова правління ГО «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт зазначив, що виставка є спробою зробити нудний фактчекінг цікавішим.
«Дослідження свідчать: 84% українців усвідомлюють існування дезінформації, 64% вважають, що здатні її розпізнати. Але тести з трьох питань проходять лише 6%. Це свідчить про те, що зусиль медіа, фактчекерів та громадянського суспільства недостатньо. Ми маємо формувати народний опір і робити його цікавим та привабливим».





Виставка включає сім станцій, на кожній з яких учасників чекає завдання. Спочатку учасники отримують путівник з тренувальним маршрутом, у якому після проходження кожної станції потрібно відповідати на питання. Наприкінці путівник слід повернути, щоб отримати приз.
Серед станцій — інформація про «білий список» медіа, яким можна довіряти, лабораторія дипфейків, де можна створити своє дипфейк відео, музей обману з найпопулярнішими персонажами пропаганди, фейковий дартс, можливість стати журналістами та створити не маніпулятивний заголовок.
«Ми порівнюємо медіаграмотність зі спортом, бо критичне мислення — це навичка, яку потрібно регулярно тренувати, як м’язи. Суть в тому, що учасники змагаються з фейками. Станції також пов’язані зі спортом — десь потрібно пострибати або зіграти в дартс», — розповіла керівниця проєкту ДезАут Юлія Мішіна. — При підготовці ми спиралися на дослідження з медіаспоживання та попередні реалізовані проєкти. Сподіваємося, що завдяки виставці відвідувачі зможуть навчитися виявляти маніпуляції та будуть готові до боротьби з дезінформацією. Найцікавішою вона є для школярів і студентів».





Першими учасниками квесту стали учні ліцею 287 з Святошинського району, які успішно пройшли маршрут.
Коли: до 5 жовтня (12:00–19:00)
Де: Музей історії міста Києва (вул. Богдана Хмельницького, 7)
Вхід вільний
- Фільтруй інформацію: українцям пропонують безкоштовні курси з медіаграмотності. У межах національного проєкту «Фільтр» пропонують пройти сучасні онлайн-курси, спрямовані на розвиток критичного мислення та навичок безпечного споживання інформації.