Державний музей авіації у Києві збагачено новими екземплярами: літаки Ан-2П та Ан-6.

7 жовтня 2025 року в Державному музеї авіації ім. О.К. Антонова відбулася пресконференція, присвячена внесенню до музейної колекції двох унікальних літаків — багатоцільового Ан-2П та рідкісного висотного Ан-6.

На заході були присутні представники провідних українських ЗМІ, а серед спікерів виступили директорка музею Валерія Лавренко, президент ГО «Асоціація розвитку авіації України (АРАУ)» Олександр Бадрудінов, а також авіаексперти Валерій Романенко та Ростислав Мараєв.

Цю інформацію оприлюднили на сторінці музею у Facebook.

Авіаексперт Валерій Романенко. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook
Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook

Спікери розповіли, що обидва літаки зберігалися на аеродромі в Бородянці протягом десятиліть. Завдяки старанням членів Асоціації вони залишилися в чудовому технічному стані. За рішенням ГО «АРАУ» ці авіаційні машини були офіційно передані до музейного фонду та тепер є частиною державної колекції Музейного фонду України.

Особливу роль у реалізації передачі відіграли Олександр Бадрудінов та льотчик-випробувач Олександр Ліходід. «Це не просто металеві конструкції — це жива легенда української авіації. Ан-6 — як „Мона Ліза“ музейної справи. Його вартості неможливо оцінити в грошах», — зазначив Бадрудінов.

Передача супровідної документації до музею. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook

Ан-2П — універсальний літак з комфортним салоном, який зможе знову відправитися в небо після реставрації як активний ретро-експонат. Ан-6 — висотна модель, побудована в обмеженій кількості (до 10 одиниць), і є єдиним екземпляром свого типу, що зберігся в Україні. Після відновлення він стане частиною експозиції літаків конструкторського бюро Антонова.

Валерія Лавренко зазначила, що реставраційна команда вже активно працює над програмою відновлення: «Ан-2П після ремонту зможе знову летіти, а Ан-6 посідає своє гідне місце серед найрідкісніших літаків Антонова. Ми пишаємося можливістю розповісти історію українського літакобудування всім охочим».

Валерія Лавренко. Фото: Державний музей авіації України ім. О.К. Антонова/Facebook

Передача літаків стала важливою подією для музейного середовища та слугує прикладом відмінної співпраці між громадськими ініціативами й державними структурами. Це ще один крок на шляху збереження технічної спадщини України та популяризації її авіаційної історії.

Нагадаємо, що 50-річний літак Ан-2П отримав новий шанс на життя в авіаційному музеї в Києві.

До теми: Війна в деталях: у Києві демонструють уламки збитих ворожих ракет і БПЛА.