Гаряче
8 Лис 2025, Сб

Віталій Кличко долучився до засідання Ради безперешкодного доступу в столиці

Також проводиться вивчення ефективності столичних комунікацій, які стосуються забезпечення доступності.

Про це повідомляє КМДА.

Мер Києва Віталій Кличко відкрив засідання Ради безбар’єрності столиці.

«Столична влада продовжує робити місто зручним і доступним для всіх. У Києві стають доступними нові маршрути, оновлені переходи, цифрові сервіси, такі як Мапа доступності. Це не лише технічні зміни — це кроки до забезпечення рівних можливостей для всіх мешканців. Щодо інформаційної безбар’єрності, Київ за цей рік зробив значний крок до того, щоб місто стало відкритим і однаково доступним для всіх. Нещодавно за нашим замовленням було проведене дослідження комунікаційної безбар’єрності для людей з інвалідністю, старших осіб та батьків з дитячими візочками.

Опитано понад 4 000 людей, з яких половина — представники маломобільних груп. 40% киян відзначають, що фізична доступність у місті покращилася. Водночас близько стільки ж опитаних зізналися, що не бачили безбар’єрних маршрутів і не чули про них. Ще 20% — чули, але не користувалися ними. Це означає, що ми повинні не лише створювати доступні простори, а й краще інформувати людей про них. Показувати, як ними користуватись», — наголосив Віталій Кличко.

Під час засідання. Фото: КМДА

Він звернув увагу, що реалізацію маршрутів доручили Департаменту транспортної інфраструктури та головам РДА. Від їх залученості залежить ефективність цієї роботи.

«Окремо опитали працівників державних установ. 90% з них вважають, що найбільш важливим напрямом безбар’єрності лишається фізична доступність. Ми бачимо, що понад 40% киян оцінюють наявні пандуси як незручні або неналежно пристосовані. Це свідчить про те, що нам потрібно контролювати якість», — підкреслив Віталій Кличко.

Мер зазначив, що столиця вживає заходів для створення безбар’єрності — адаптовано частину станцій метро, оновлено частину тротуарів (а на нових об’єктах відразу проектують і реалізують їх з пониженням). Запущено низькопідлогові автобуси на маршрутах громадського транспорту.

«Але цього недостатньо. Сьогодні в Києві тільки 12 зі 52 станцій метро насправді зручні для людей з маломобільних груп. Більшість пішохідних переходів — без понижених бордюрів. На зупинках громадського транспорту мамам з дитиною у візочку або людям, які користуються інвалідними колясками, важко зайти в автобус.

Хочу, щоб кожен керівник району це усвідомив і взяв на себе персональну відповідальність за якість виконання робіт. Безбар’єрність — це норма цивілізованого суспільства», — наголосив Віталій Кличко.

Він також розповів про чіткі пріоритети, які ставить столична влада на наступний рік.

«Станцію метро «Вокзальна» потрібно адаптувати за принципом універсального дизайну. Це має бути пілотна станція, де все — від входу до перону — буде зручно для осіб з інвалідністю, батьків з дитячими візками, людей старшого віку і пасажирів з валізами. Підхід має бути комплексним: ліфти та підйомники, тактильна навігація, чітке аудіоозвучення, візуальна інформація, комфортні переходи.

Це також адаптація 10 ключових станцій метро — з ліфтами, тактильною навігацією та зрозумілою візуалізацією. 100 безпечних і зручних пішохідних переходів і зупинок. Єдина система навігації в транспорті. Щоб кожен — хто бачить, чує чи рухається повільніше — міг легко орієнтуватися у місті. І найголовніше — до оцінки кожного об’єкта слід залучати людей, які живуть з інвалідністю», — відзначив Віталій Кличко.

Мер столиці висловив подяку кожному, хто долучається до цієї роботи — громадським організаціям, експертам, активістам.