«Діяти разом — змінювати Київ!» — під таким гаслом стартувала масштабна кампанія з прибирання та озеленення міста після виснажливої зими.
Заступник голови КМДА Петро Пантелеєв під час пресконференції в пресцентрі «Київінформ» наголосив, що головне завдання — прибрати місто, вивезти сміття та покращити благоустрій, адже чистота Києва є показником суспільної культури та впливає на психологічний стан мешканців мегаполіса. Весна — найкращий період для таких робіт.
Одним із викликів для комунальних служб є нестача кадрів, оскільки багато працівників нині на фронті, а забронювати можна не більше ніж 10%. Саме тому міська влада закликає киян, лідерів громадської думки та громадські організації долучитися до «великого прибирання».
«Ми прагнемо докласти максимальних зусиль для наведення ладу в місті. Це не лише робота комунальних служб, а й відповідальність бізнесу, підприємств, будинкових громад та активних мешканців. Оскільки багато комунальників мобілізовані до ЗСУ, нам важливо формувати культуру спільної відповідальності за чистоту Києва», — зазначив Петро Пантелеєв.
Він наголосив, що містяни можуть надсилати свої пропозиції щодо благоустрою через відкриті канали зв’язку.
Директор Департаменту територіального контролю Києва Михайло Буділов повідомив, що загальноміська толока відбудеться 5 квітня у парку «Нивки». Традиційно толоку проводять у третю суботу квітня, проте цьогоріч через Великдень, який припадає на 20 квітня, захід вирішили перенести.
«Кияни можуть долучитися до прибирання в своїх дворах, скверах і парках. Головне — згуртувати якомога більше людей, щоб зробити місто чистішим та комфортнішим», — підкреслив Буділов.
Міська влада висловила подяку представникам соціально відповідального бізнесу, які вже стали партнерами двомісячника, та закликала інші компанії, громадські об’єднання і мешканців приєднатися до ініціативи.
За словами Михайла Буділова Київський міський голова Віталій Кличко визначив критерії оцінки для оцінки райдержадміністрацій.
Один із ключових аспектів кампанії — опрацювання звернень киян до контактного центру «1551». Саме містяни підказують, на що варто звернути увагу. Цього року вони акцентували увагу на таких проблемах:
- сміття та його вивезення,
- прибирання гілок і листя аварійних дерев,
- стан прибудинкових територій,
- ліквідація стихійних сміттєзвалищ.
Очищення міста від графіті та незаконної реклами
Ще один важливий напрямок — очищення фасадів будинків від графіті, особливо в центрі міста. Також мешканці столиці наголошують на необхідності впорядкування стихійної торгівлі.
Протягом двомісячника фіксуватимуть порушення правил благоустрою та визначатимуть проблемні місця із санітарним станом. Особливу увагу приділять ліквідації стихійних сміттєзвалищ.
Киян також закликають повідомляти про випадки паркування на зелених зонах. Інспекція з паркування працюватиме над виявленням порушників.
Щодо боротьби з несанкціонованою рекламою, зокрема на стовпах, що належать «Київміськсвітлу» та «Київпастрансу», місто застосовує систему «Стоп-спам».
«Якщо номер телефону розміщений у незаконній рекламі, він потрапляє в систему автодозвону та блокується до моменту сплати штрафу за адміністративним протоколом. Лише після оплати блокування знімається. Ця система ефективна — 95% номерів більше не з’являються на рекламі на стовпах», — зазначив директор Департаменту територіального контролю міста Києва Михайло Буділов.
До кампанії вже долучилися «Епіцентр», ТОВ «Сільпо-Фуд», Група ДТЕК та «Корпорація Нерухомості РІЕЛ».
«Цьогоріч ми залучили нових партнерів і сподіваємося, що їхня кількість зросте. Ми підтримуємо соціально відповідальний бізнес. Окрім того, проведемо конкурс у соцмережах під гаслом „Діяти разом — змінювати Київ!“. Участь братимуть ОСББ, житлово-будівельні кооперативи та керуючі компанії. Переможців, які найкраще впорядкують території біля будинків, нагородять», — зазначив Буділов.
Представники бізнесу високо оцінили роботу комунальних служб, особливо у воєнний час.
Максим Шеремет, операційний директор «Епіцентру»:
«Ми зрозуміли, наскільки важливі комунальні служби, ще в перший місяць війни, коли Київ був у складній ситуації. Ми співпрацювали у питаннях забезпечення міста будівельними матеріалами для фортифікацій. А коли ворог відступив — бачили, як комунальники оперативно прибирали барикади та захисні споруди. Їхня робота справді вражає».
Також «Епіцентр» під час двомісячника традиційно прибиратиме територію, в кілька разів більшу, ніж площа їхніх торговельних центрів.
Костянтин Плесньов, заступник директора «Сільпо-Фуд» з GR-напрямку:
«Ми беремо участь у благоустрої Києва ще з 1998 року. Цього року розробили програму для 34 об’єктів, що включає обрізку дерев, оновлення паркувальних зон і фасадів, а також очищення територій. Мережа „Сільпо“ виділяє на це кошти та необхідне обладнання».
Також компанія планує створити великий спортивний майданчик у парку «Перемога», який безкоштовно обслуговуватиме для киян.
***
Повний відеозапис пресконференції дивіться за посиланням.
Читайте також:
«Естетика замість хаосу: як у Києві працюють нові правила для вуличного мистецтва на практиці».