У розпалі другої хвилі будівельної лихоманки 1910-х років відомий київський архітектор та інженер Володимир Безсмертний зводить на замовлення подружжя Ольги та Володимира Андре великий прибутковий будинок на розі вулиці Львівської (нині — Січових Стрільців) та Діонісіївського (нині — Бехтеревського) провулка.
Цікаво, що це не перше творіння цього талановитого архітектора у цьому районі. Кількома роками раніше, на сусідній ділянці №42, він зводить чотириповерховий будинок у стилі раціонального модерну на замовлення громадської діячки та учасниці Київського товариства грамотності Єлизавети Томіліної.

На початку 1910-х років Єлизавета Томіліна продає сусідню ділянку №40 подружжю Андре, майбутнім власникам нового архітектурного шедевра.
Ця унікальна кам’яниця є оригінальним прикладом багатоквартирного житлового будинку у стилі пізнього модерну. Його виразний образ створено виключно архітектурними засобами без використання орнаментального декору.
«Два головні фасади будівлі асиметричні за композицією. Ріг будинку підкреслює круглий еркер, перекритий вежею з високим наметовим завершенням та оздоблений двома масивними балконами на рівні другого та п’ятого поверхів. Фасадні площини розділені розкріповками та прямокутними еркерами, завершеними трапецієподібними та трикутними фронтонами, що спираються на кронштейни, утворюючи мальовничий силует», — так описують цю пам’ятку дослідники київської архітектури.
За їхніми словами, фасади споруди вирізняються майстерним компонуванням різних за пропорціями прямокутних прорізів, для них характерне поєднання відкритої кладки з тинькованими деталями, такими як імітація русту на першому поверсі та надвіконні перемички. Входи до будинку оформлені арковими отворами з рустом. Додатковими елементами, що підкреслюють пластику фасадів, є балкони з простими металевими огорожами. «В архітектурі будинку Андре Володимир Безсмертний повторив ритм вікон та висоту фасаду, характерні для будинку Єлизавети Томиліної, проте надавши споруді нових рис, йдучи в ногу зі світовим поступом архітектурних смаків, створюючи водночас неповторний образ будинку. Водночас архітектор і залишився вірним своїм вподобанням та схильності до оригінальних рішень, які раніше не використовувалися. Однією з таких унікальних деталей стало оформлення наріжної частини будинку високим конічним шатром, що нагадує круглий крислатий «капелюх». Безсмертний зважив на наріжне розташування будинку, і ця деталь чудово проглядається здалеку, уздовж кількох кварталів вулиці. Під «капелюхом» розміщується кілька невеликих заокруглених віконечок, що нагадують авторський штрих, який архітектор використав раніше в надбудові будівлі Присутствених місць та у будинку з котами Фердинанда Ягимовського на вулиці Гоголівській, 23», — зазначає відомий києвознавець Дмитро Малаков у своїй книзі про Володимира Безсмертного. Цікаво, що автор будинку сам певний час проживав в одній з квартир. Серед інших відомих мешканців цієї пам’ятки був колега Володимира Безсмертного — Микола Даміловський, що проживав у квартирі №3 на другому поверсі з 1917 по 1942 роки. Він був автором багатьох житлових і промислових споруд у різних містах України, а також засновником Архітектурного інституту в Києві. У 1997-2005 роках, в одній з квартир будинку №40, проживала Берегиня української пісні, видатна співачка Раїса Кириченко. На жаль, у 1990-х пам’ятку реконструювали з надбудовою шостого поверху, що значно спотворило її первісний вигляд. Не додають привабливості фасадові й хаотично засклені балкони, супутникові антени та кондиціонери. Попри це, будинок Ольги Андре залишається важливою архітектурною пам’яткою нашого міста, яка зберігає дух епохи початку минулого століття, додаючи шарму київському міському ландшафту. До теми: Коти, пугачі, блазні та чудовиська: таємниці містичного будинку на Гоголівській. Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»