Дискусії про те, як має працювати громадський транспорт під час повітряних тривог у Києві тривають уже не перший рік. Для багатомільйонного міста — це дуже важливе питання.
За кожне рішення, яке стосується безпеки містян, повинні нести персональну відповідальність ті, хто його ухвалює. Бо насамперед йдеться не про популізм, а про відповідальність за життя людей. На цьому наголосив під час публічної дискусії «Чи справді Києву потрібно зупиняти громадський транспорт в повітряну тривогу?», до відбулася у книгарні «Сенс», перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
«Рішення про зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги в Києві ухвалила Рада оборони міста влітку 2022 року з урахуванням рекомендацій представників ДСНС України, поліції та військових, які входять до складу Ради оборони. За три роки питання щодо скасування цього рішення неодноразово виносилося на розгляд Ради оборони міста Києва. Але його не підтримали. Чому? Тому що члени Ради оборони, до якої входять не тільки представники КМДА, а й уповноважені силових структур, ДСНС України та військові, несуть відповідальність за безпеку громадян. І, підписуючи документ, несуть персональну відповідальність за своє рішення», — зазначив Микола Поворозник.
Він підкреслив, що місто завжди відкрите до обговорення та актуалізації чинного рішення Ради оборони і завжди готове до співпраці з громадським сектором.
«Водночас у всіх цих обговореннях, внесеннях змін та їх ухваленнях варто пам’ятати головне: всі вони мають бути направлені на збереження життя людини. Бо нічого ціннішого за життя немає. І весь цей популізм про втрати підприємств, транспортні колапси і запізнення на роботи припиняється, коли хтось, добираючись до роботи громадським транспортом під час тривоги, загине. І ось у цей момент відповідальність несе той, хто приймав рішення про роботу муніципального транспорту. Бо під час тривоги всі без винятку повинні мати змогу перебувати в безпечному місці. І водій також», — підкреслив Микола Поворозник.
Він вкотре нагадав, що столичні фахівці вивчають досвід інших міст. І він різний у різних регіонах. Зокрема у Херсоні, Запоріжжі і Харкові громадський транспорт є об’єктом підвищеної небезпеки, оскільки там масове скупчення людей. Так само і в Києві були випадки, коли під ворожі обстріли потрапляв рухомий склад транспорту. До слова, публічна дискусія, що відбулася у книгарні «Сенс», не перша на якій обговорювали це питання.
Разом з тим речник КМВА Євген Івлєєв повідомив, що на найближчому засіданні Ради оборони Києва буде переглянуто рішення про зупинку громадського транспорту під час тривог, а також розглянуть можливість відновлення руху для автомобілів Південним мостом з лівого на правий берег Києва.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»