Як повідомляють у КП «Київський метрополітен», капітальний ремонт передбачає повне розбирання ескалатора.
Так, фахівці демонтують основні елементи: сходове полотно, поручні, редуктор, тягові ланцюги та інші деталі, що забезпечують роботу обладнання.
У спеціалізованій майстерні оглядають, діагностують і ремонтують деталі, які можна перевезти. Усі інші великогабаритні елементи ремонтують безпосередньо в машинному залі станції, де проходить капітальний ремонт ескалаторів.
Ці надважливі ремонтні роботи проводить спеціалізована бригада фахівців на всіх ескалаторах столичного метро.
Один із ключових етапів ремонту — діагностика. Кожен елемент ескалатора перевіряють на зношеність і відповідність технічним вимогам. Якщо деталь придатна до подальшої експлуатації, проводять технічне обслуговування та повертають в ескалатор. Якщо ж деталь не відповідає стандартам безпеки, її замінюють.
Відповідно до регламенту капітальний ремонт проводять кожні 10–12 років або після пробігу у 150 тисяч кілометрів.
У «Київському метрополітені» нагадали правила користування ескалатором:
- триматися за поручень;
- не заступати за обмежувальну лінію;
- не сидіти на східцях ескалатора;
- не бігти ескалатором;
- тримати дітей за руку, а зовсім маленьких — на руках;
- слідкувати за довгим одягом й особистими речами, щоб вони не потрапили в рухомі частини ескалатора;
- сумки та пакети тримати при собі, щоб уникнути травм або пошкодження речей.
До слова, у столичному метрополітені з’явилися нові інформаційні наліпки. Вони нагадують основні правила користування рухомими доріжками та закликають пасажирів бути уважними.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»