У перший день роботи транспортного ярмарку вакансій, що розпочалась 5 лютого у вестибюлі станції метро «Майдан Незалежності», завітало чимало людей. Не секрет, що через війну та мобілізацію по всій країні виник дефіцит робочих рук. І транспортна галузь столиці не стала виключенням. Саме тому столичний метрополітен ініціював проведення дводенного ярмарку вакансій за участі Київського міського центру зайнятості, Київавтодору, Київпастрансу та Центру організації дорожнього руху.
У четвер, 6 лютого, вона триватиме з 11:00 до 15:00 у вестибюлі станції метро «Майдан Незалежності». Фахівці кадрових служб транспортних комунальних підприємств столиці продовжать розповідати про актуальні вакансії, умови праці, кар’єрне зростання, рівень заробітної плати й соціальні гарантії.
За словами заступника директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Романа Лелюка, який завітав на ярмарок, сьогодні транспортна галузь столиці потребує 3000 працівників робітничих професій. Саме стільки вакансій пропонують три найбільші дорожньо-транспортні комунальні підприємства столиці — Київський метрополітен, Київавтодор і Київпастранс.
«Понад 1300 працівників цих комунальних підприємств нині боронять нашу державу в лавах ЗСУ. Тому сьогодні є гостра потреба у працівниках, переважно робітничих професій: водіях, слюсарях, механіках, дорожніх працівниках… Усіх тих, хто забезпечує безперебійну роботу та належний стан транспортної інфраструктури Києва. Наземний і підземний транспорт міста щодня перевозить понад 1,5 мільйона пасажирів. Від наших працівників залежить стабільна життєдіяльність міста та його жителів», — сказав Лелюк.
Він зазначив, що дефіцит кадрів у транспортній галузі наразі сягає близько 30%, а також нагадав, що Київський метрополітен нині набирає на курси машиністів метро не тільки чоловіків, але й жінок. І перша жінка-машиністка вже проходить стажування.
Крім того, комунальні підприємства, пропонують майбутнім працівникам не тільки безплатне навчання та перекваліфікацію, але й забезпечення житлом іногородніх, а також бронювання 50% робітників.
Директор фінансовий КП «Київський метрополітен» Олексій Сорбут сподівається, що ярмарок вакансій принесе позитивні зрушення у розв’язані загальної проблеми дефіциту кадрів.
«Потенційні кандидати зможуть ознайомитися з умовами праці та безпосередньо поспілкуватися з представниками підприємств, які розкажуть про особливості роботи. Наше комунальне підприємство також гостро відчуває дефіцит кадрів. Київський метрополітен до того ж не тільки перевозить пасажирів, але й цілодобово працює у режимі укриття. Тому дуже важливо забезпечити його стабільну роботу», — сказав Сорбут.
Своєю чергою директор Київського міського центру зайнятості Дмитро Новицький нагадав, що уряд запустив проєкт з навчання за державний кошт жінок професіям, в яких традиційно домінували чоловіки. Українки зможуть опанувати понад 30 спеціальностей і працевлаштуватись у сферах, де вони були менше представлені. Він також розповів про компенсаційні програми для роботодавців, які створюють нові робочі місця, зокрема для ветеранів, переселенців і людей з інвалідністю.
Як розповіла «Вечірньому Києву» старша інспекторка з кадрів електродепо «Оболонь» Київського метрополітену Олена Войченко, найбільшою популярністю серед шукачів роботи у підземці користуються професії машиніст електропоїзда та черговий по станції.
«Професія машиніста дуже престижна. Місячна зарплата складає від 30 тисяч гривень, залежно від стажу роботи та класу кваліфікації. Нещодавно Київський метрополітен оголосив набір на безплатні курси машиністів і машиністок, які розпочнуться з 10 березня. Зарплата чергової по станції, яка стоїть на платформі та забезпечує безпеку руху поїздів, складає близько 21 тисячі гривень на місяць. Нам також не вистачає слюсарів-ремонтників, фрезерувальників, токарів, електрозварників і багатьох інших робітничих професій», — розповіла Войченко
До столу Київського метрополітену з вакансіями підійшла молода жінка Анна з Голосіївського району, яку зацікавила професія машиністки.
«Чоловіків мобілізують, працювати не має кому, тож жінки мають замінити їх у тилу. Я раніше ніколи не працювала у метро, але сподіваюсь, що мене візьмуть на курси машиністок електропоїзда. Для цього мені треба буде пройти медогляд, бо для роботи під землею необхідно мати міцне здоров’я», — сказала «Вечірньому Києву» Анна.
А начальник відділу кадрів тролейбусного депо № 2 Київпастрансу Олександр Ілієв розповів, що його підприємство гостро потребує водіїв, слюсарів-ремонтників і електромонтерів.
«Зарплата слюсаря у нас від 20 до 25 тисяч гривень на місяць. У водія тролейбуса — від 28 тисяч гривень. Спочатку направляємо кандидатів до навчально-трудового комбінату на чотири з половиною місяці. Практичне стажування водіїв тролейбусів триває 226 годин», — розповів він.
Серед шукачів роботи виявився 59-річний Віктор Володимирович зів Святошинського району. раніше він працював електромонтером, але щоб підтвердити свою 4 кваліфікаційну групу з електробезпеки, необхідно пройти певну програму підготовку тривалістю у пів року.
«У мене вже не той зір і вік, щоб навчатися чи перекваліфіковуватися на водія тролейбуса, чи автобусу. Мені треба щось простіше, тому звернув увагу на стіл вакансій Центру організації дорожнього руху. Дівчата запропонували роботу, пов’язану зі встановленням дорожніх знаків. Сподіваюсь, що впораюсь», — сказав «Вечірньому Києву» Віктор Володимирович.
Представники Київавтодору розповіли, що також шукають працівників робітничих професій, особливо водіїв тракторів, машиністів екскаваторів, асфальтобетонників і дорожніх робітників.
«Багато людей підходять, цікавляться. Серед них — студенти та навіть молоді люди з вищою освітою. Середня заробітна плата у нас близько 19 000 гривень. Ми надаємо всі соціальні гарантії. Крім того, передбачена додаткова відпустка та доплата за шкідливі умови праці», — розповіли представники Київавтодору.
Читайте також:
«У Києві відкрили набір на курси машиністів та машиністок метро: які умови».
Олександр ГАЛУХ, «Вечірній Київ»