В даний час кожне шосте танкерне судно у світі входить до так званого “тіньового флоту” Росії, що використовується для ухилення від міжнародних санкцій.
Цю інформацію наводить The New York Times, спираючись на дані аналітичної компанії S&P Global Market Intelligence.
Станом на нинішній рік частка російського тіньового флоту вже становить приблизно 17% від загального числа танкерів у світі. За оцінками експертів, на початку 2025 року у його складі буде 940 суден – на 45% більше, ніж роком раніше.
Середній вік цих суден перевищує 20 років, в той час як легальний сегмент танкерного ринку має середній вік близько 13 років.
Європейський Союз уже включив понад 500 одиниць цього флоту до свого санкційного списку. Цим судам заборонено заходити в порти Європи, а страхові компанії не можуть забезпечувати їх обслуговування. Проте Росія продовжує купувати нові судна, щоб замінити втрачені.
Спеціальний представник ЄС зі санкцій Девід О’Салліван описав цю ситуацію як гру в бейсбольного крота, натякаючи на постійні спроби Росії уникати обмежень.
Згідно з даними української розвідки, російський тіньовий флот вже досягає 1000 суден із загальним дедвейтом понад 100 млн тонн. Більшість з них становлять старі та дешеві танкери, що експлуатуються для контрабанди нафти та нафтопродуктів.
Шведська берегова охорона та два кораблі НАТО з Данії та Великої Британії запустили операцію з безпеки у зв’язку з російським судном.
Риболовецьке судно РФ виявилося в протоці Ересунн поблизу Швеції.
“Судно перший раз зіткнулося з проблемами з двигуном у шведських водах у суботу, 13 вересня. Воно стало дрейфувати в бік Данії. Також на судні відбулося відключення електроенергії”, – повідомляють місцеві ЗМІ.