Критерії вибору автомобільних шин і диски по сезону

Правильно підібрати автомобільні шини диски – одне із ключових завдань для кожного водія. Вона достатньо складна, оскільки ринок перенасичений різними типами покришок для їзди влітку і взимку.

Багато шоферів полегшують собі це завдання, і вирішують всесезонну резину купити. Однак потрібно розуміти, що їздові характеристики будуть середніми влітку та взимку, оскільки склад розбавлений компонентами двох протилежних типів. Демісезонні скати використовувати можна лише в помірному кліматі – при температурі вище +25°C або нижче -5°C точно з’являться проблеми з керованістю. Тому експерти радять купувати для літа та зими окремі комплекти покришок.

Правильний типорозмір – запорука комфортної та безпечної їзди

Але спочатку потрібно розглянути основні критерії, які потрібно враховувати під час вибору літніх і зимових шин. Щоб їзда була зручною, потрібно купити резину того розміру, який вказує виробник автомобіля. Інформація подається в техпаспорті ТЗ, також її можна знайти на дверях біля водія і кришці бензобака.

Від експериментів краще відмовитись – якщо вказані шини 205/60 R16, отже, такі й потрібно купити за посиланням https://goroshina.ua/catalog/litni/shirina-205/profil-60/diametr-16. На гумі з іншими параметрами керувати машиною буде набагато складніше та небезпечніше.

Літні шини

Літня резина виготовляється з більш жорстких матеріалів. Гранична щільність захищає компаунд від впливу спеки, не дозволяючи йому плавитися навіть при температурі +40 градусів.

По вазі літні покришки, в порівнянні із зимовими моделями, набагато легші. Це позитивно впливає на керованість та маневреність, також знижується витрата палива. Ціна літніх шин нижча, середній термін служби – більший.

Літні шини купити можна під конкретні їздові умови:

  • Міські вулиці. Для цього найкраще пристосовані моделі з ненаправленим малюнком протектора.
  • Дощ. Є спеціальні дощові шини з агресивним направленим дизайном компаунду та глибокими водовідвідними канавками.
  • Шосе. Під їзду на високих швидкостях варто вибирати низькопрофільну резину з широкою біговою доріжкою.
  • Розбиті дороги. Виготовляється спеціальний тип скатів з посиленими боковинами – вони найбільш витриваліші, проте мають велику вагу.

Під літні шини краще купити диски із лиття алюмінієвих металів. Вони легші, ніж сталеві ковпаки, що покращує маневреність коліс.

Зимова резина

Суміші для зимових покришок розробляються на основі м’яких морозостійких компонентів. Шини не тверднуть навіть на 20-градусному морозі, забезпечуючи за рахунок еластичності надійним зчепленням із засніженими та слизькими дорогами.

Зовні зимові скати виглядають масивнішими за літні. Це зрозуміло, оскільки навантаження взимку набагато суттєвіше, ніж у теплу пору. По вартості вони дорожчі, експлуатаційний ресурс трохи нижчий.

Зимові автошини діляться на дві категорії:

  1. Фрикційні. Класичні шини без металевих шпильок на поверхності. Зчеплення досягається за рахунок гострих ламелей із ефектом липучок. Є два типи фрикційної резини – європейська (розрахована на їзду у більш теплому кліматі) та скандинавська (для екстремальних холодів).
  2. Шиповані. Вся поверхня всипана сталевими штифтами, які продавлюють найтвердіші крижані шари. Володіють більшою масою, що позначається на якості керування машиною і збільшує витрату палива. На сухому, і особливо мокрому покритті, шиповану резину використовувати небажано – з-під коліс видається сильний гул і суттєво підвищується ризик занесення.

Для їзди взимку краще встановлювати сталеві диски. Вони витримують більші навантаження і не розколюються, на відміну від литих ковпаків. Ринкові ціни на них нижчі, з мінусів – відсутність як такого вибору по дизайну і надмірна вага.