Киянам пояснили, чому передача показників лічильників є обов’язковою

Про це йдеться в інтерв’ю для спільного проєкту «Київ фм» та «Вечірнього Києва» з директоркою СВП по роботі зі споживачами Центру комунального сервісу Юлією Романченко.

Юлія Романченко пояснила, що в кожному будинку є загальнобудинкові лічильники, є квартирні, а є й квартири, де лічильників взагалі немає. Щоб зробити правильне нарахування, потрібні точні дані і з будинкових, і з індивідуальних приладів обліку. Загальнобудинкові показання щомісяця знімають фахівці «Київтеплоенерго» чи «Київводоканалу», а от за квартирні — відповідає сам споживач.

Чому це важливо? Наприклад, ви користуєтесь бойлером і не споживаєте гарячу воду, а ваші сусіди — споживають. Щоб коректно розподілити обсяги та зробити нарахування, потрібно розуміти реальну картину. Тому показання потрібно передавати щомісяця — з 5 по останній день.

Способів передати — безліч. Це можна зробити телефоном: у Центрі комунального сервісу працює 15 ліній, у тому числі мобільна, яка приймає безкоштовно дзвінки з будь-яких операторів.

Можна скористатися особистим кабінетом на сайті «Комуналка», або чат-ботами у Viber та Telegram. Також працюють сервіси самих виконавців послуг.

Можна передати показання у скриньку в сервісному центрі. А якщо ви сплачуєте комуналку регулярно, скажімо, щомісяця в один і той самий день, то показання на той момент зазвичай відповідають обсягу споживання. У такому разі їх також можна внести під час оплати — і вони будуть враховані в нарахуваннях за поточний місяць.

На запитання, що відбувається, якщо людина не передає показання лічильників? , Юлія Романченко пояснила наступне. Якщо ви не передали показання один-два місяці — нічого критичного. Залежно від алгоритмів у програмному забезпеченні, або не буде взагалі нарахування, або воно буде мінімальним, орієнтованим на середні обсяги.

Якщо ж на третьому чи четвертому місяці ви передасте показання — система автоматично їх врахує і, якщо потрібно, зробить коригування.

Але якщо показання не передаються довготривалий час — через від’їзд, забудькуватість, технічні причини — це вже проблема. Особливо якщо ви бачите, що цифри у рахунку значно вищі, ніж на лічильнику.

«У такому випадку не варто чекати — звертайтесь до Центру комунального сервісу. Можливо, знадобиться ручне коригування, яке зробить фахівець. В такому випадку ми можемо запропонувати надіслати фото лічильників або замовити контрольне знімання показань. Це коли спеціаліст приходить за адресою і фіксує дані в акті. Це безкоштовна послуга — і дуже зручна», — наголосила Романченко.

Повний текст інтерв’ю про послуги, які надає Центр комунального сервісу читайте тут.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

Джерело