Нещодавно сцена Національної опери України стала майданчиком для вишуканого балетного дійства — вечора «Крила дружби — Данія та Україна», що об’єднав українську балетну майстерність із данськими хореографічними традиціями.
У заході взяли участь провідні артисти балетної трупи театру, які продемонстрували витонченість рухів та технічну досконалість, створивши атмосферу гармонії та елегантності.
Ця мистецька подія не лише подарувала глядачам естетичне задоволення, але й стала символом культурного діалогу між Данією та Україною, демонструючи силу мистецтва, що об’єднує народи.
Особливим гостем вечора став знаменитий данський хореограф Френк Андерсен — всесвітньо відомий балетний танцівник, постановник та популяризатор школи Августа Бурнонвіля.
Френк Андерсен привіз до Києва знакове па-де-де з балету «Фестиваль квітів у Дженцано» — справжню перлину стилю Бурнонвіля, що вражає витонченістю, легкістю та технічною майстерністю, передаючи унікальну естетику данського балету.
«Я неймовірно радий бути в Києві та працювати з вашими чудовими артистами балету. Україна переживає складні часи, але ця подія — яскраве підтвердження того, що культура, мистецтво та краса не можуть бути зупинені. Це честь — представити школу Августа Бурнонвіля, яка є основою данського балету та має величезний вплив на світову хореографію», — зауважив Френк Андерсен.
Напередодні концерту Андерсен провів лекцію та майстер-клас, де розповів про традиції данської балетної школи, а також про життєвий шлях та творчий спадок легендарного балетмейстера Августа Бурнонвіля. Він занурив глядачів у історію данського балету, розповідаючи про його найвидатнішого представника який створив понад 50 балетних постановок та сформував унікальну систему хореографічного навчання.
Балетмейстер розповів, що саме Август Бурнонвіль створив власну унікальну систему, де технічна складність поєднується з легкістю рухів, грацією та елегантністю. Його балети — не просто танець, а повноцінні драматичні історії, які розповідаються через пластичність рухів. Особливо важливою є роль чоловічого танцю, адже Бурнонвіль приділяв значну увагу чоловічій хореографії, роблячи її динамічною та значущою.
Також новаторським для творчості балетмейстера стало поєднання танцю та міміки, завдяки якому його балети набули драматичного характеру, а рухи стали засобом передачі емоцій та розвитку сюжету.
Під час майстер-класу провідні солісти балету Національної опери України: Ілона Кравченко та Микита Сухоруков, а також Карина Тельвар і Олексій Швидкий продемонстрували у практичній частині витонченість та елегантність стилю Бурнонвіля на прикладі фрагментів балету «Фестиваль квітів у Дженцано».
«Робота над технікою Бурнонвіля — це справжній виклик, адже вона суттєво відрізняється від того, до чого звикли українські артисти. Але саме в таких проєктах ми розширюємо свої професійні межі, відкриваючи нові грані мистецтва. Сподіваюся, що ця подія стане поштовхом до подальшої культурної співпраці між Україною та Данією, а наші глядачі отримають незабутні враження!», — поділився своїми враженнями від репетицій прем’єр українського балету Микита Сухоруков.
Балетний вечір «Крила дружби — Данія та Україна» став подією, яка не просто представила глядачам високий рівень виконавської майстерності, а й продемонструвала силу культурного обміну. Поєднання класичних традицій данського балету та української балетної школи створило унікальний простір, де мистецтво говорило мовою рухів, емоцій та гармонії.
Головним акцентом вечора стало виконання знакових постановок у стилі Бурнонвіля, зокрема па-де-де з балету «Фестиваль квітів у Дженцано» та фрагменту з балету «Сильфіда» Хермана Льовенсхольда.
Провідні солісти балету Національної опери України показали глибоке розуміння цієї стилістики, зберігаючи її унікальну пластику та естетику. Виступи викликали щире захоплення глядачів, адже кожен рух, кожен жест відображав не лише професіоналізм виконавців, а та їхню відданість мистецтву.
У другій частині вечора глядачі мали змогу побачити сучасну балетну виставу «5 танго» у хореографії Ханса фон Манена.
Вечір балету «Крила дружби» стали яскравим підтвердженням того, що попри війну та складну ситуацію в нашій країні, балетне мистецтво продовжує жити, надихати та об’єднувати.
Захід залишив незабутні враження як у виконавців, так і у глядачів, відкривши нові можливості для подальшої співпраці між Україною та Данією у сфері мистецтва.
До теми: Елегія воєнного часу: у столиці показують балет-мініатюру на музику Сильвестрова.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»