Ця подія стала результатом співпраці Благодійного фонду «Рокада» та АТ «Укрпошта» в рамках проєкту «Власна марка». Новий поштовий випуск має на меті привернути увагу до долі понад 10 мільйонів українців, які змушені були залишити свої домівки через повномасштабне вторгнення.
Благодійний фонд «Рокада» виступив ініціатором створення марки. За підтримки Агентства ООН у справах біженців (УВКБ ООН), організація вже понад 20 років допомагає біженцям, а з 2022 року цілодобово опікується українцями, постраждалими від війни.
«Ця марка буде нагадувати не лише фонду, що щоденно працює з біженцями та внутрішньо переміщеними особами, але й усім дітям та дорослим про нашу спільну потребу в допомозі», — зазначила голова правління БФ «Рокада» Наталія Гуржій. — «Усі, хто побачить цю марку, задумаються, які зусилля ще потрібно докласти для відновлення України та допомоги біженцям».
20 червня, під час Всесвітнього дня біженців, благодійний фонд «Рокада» оголосив про публічний конкурс на розробку ескізу «Марки незламності». Протягом місяця обирали ескіз на конкурсі, на якому були представлені десятки зворушливих візуальних історій з усієї України. Переможцем стала дизайнерка і художниця Альона Зінченко, яка пережила окупацію Бучі, а зараз живе у Великій Британії. Її робота, за словами організаторів, символізує надію, що ніколи не згасне.

«Ця марка для мене має особливе значення. Я та моя донька пережили окупацію Бучі, і вона страждала від посттравматичного синдрому. Нам довелось тривалий час відновлюватись. Тому моя ілюстрація — це про неї та всіх українських дітей, які вимушені були залишити свій дім. Я хотіла передати крихкість та безмежну силу дитини, здатної знаходити надію навіть після страшних переживань», — поділилася художниця.
Підтримку ініціативі висловило і Управління Верховного комісара ООН у справах біженців. Кароліна Ліндхольм Біллінг, представниця УВКБ ООН в Україні, наголосила на символізмі випуску: «Ми дуже пишаємось участю в цій ініціативі, яка демонструє незламність, стійкість та мужність українців, які щодня вражають нас. Протягом трьох років ми бачили, що люди не здаються, бажають відбудови та відновлення, і саме це символізує ця марка».
Для «Укрпошти» цей випуск став нагодою порушити тему, яка раніше не була представлена на поштових марках воєнного часу.
«Феномен поштових марок воєнного часу полягає в тому, що вони розповідають правдиві історії: про Україну, силу, біль, надію. Ці марки стають всесвітньо відомими. Укрпошта підтримала ініціативу БФ «Рокада», оскільки тема біженства та втрати дому під час війни досі не була висвітлена на українських поштових марках», — заявила Наталія Мухіна, начальниця управління маркованої та філателістичної продукції АТ «Укрпошта».



Відтепер «Марка незламності. Там, де росте дім» доступна для покупки в поштовому маркеті «Укрпошти». Поштовий випуск включає марковий аркуш із дев’яти марок та художній конверт. Для церемонії було виготовлено спеціальний поштовий штемпель, що зафіксував дату презентації.
Додаткові історії від вимушених біженців, а також урочисте погашення унікальної марки можна переглянути за посиланням:
Пресцентр Київінформ