У Великій Британії була виявлена римська мозаїка з образами Ахілла та Гектора. Цей артефакт привернув увагу дослідників, оскільки оновлює розуміння Троянської війни, представляючи події в новій інтерпретації.
Дослідження проводить Джейн Массеглія та її команда, про що повідомляє Live Science.
Автори підкреслили, що мозаїка з Кеттона не є відображенням сюжету Гомера. Натомість, вона базується на мотивах менш відомої трагедії Есхіла «Фригійці». Цей висновок сформувався після детального аналізу композиції. Дослідники порівняли елементи оформлення з фрагментами п’єси та записями давніх учених.
Гелла Екхардт з Університету Редінга підкреслила важливість цих даних для розуміння шляхів, якими образи античних героїв поширювалися у давньому мистецтві.
Розміри мозаїки становлять приблизно 10 на 5 метрів. Вона прикрашала їдальню великої вілли IV століття нашої ери, ймовірно, комплекс був обжитий і раніше.
На панелях показані три епізоди конфлікту між Ахіллом і Гектором: поєдинок після смерті Патрокла, перетягування тіла Гектора та повернення його останків царю Пріаму за золото.
Ці сцени узгоджуються з відомостями про трагедію «Фригійці». Вона описує, як Ахіллес приймає золото та містить згадки про місце подій в районі могили Патрокла. У Гомера ж події відбуваються поблизу мурів Трої.
Стиль верхньої частини мозаїки став ще однією підказкою, оскільки він повторює орнаменти, знайдені на грецькій кераміці часів Есхіла. Массеглія також помітила елементи, спільні для стародавніх срібних виробів, монет і кераміки з Греції, Туреччини та Галлії.
Отримані результати свідчать про активні культурні зв’язки римської Британії з Середземномор’ям. Вибір сюжетів вказує на те, що місцеві майстри зверталися до античної спадщини і переосмислювали її.
Мозаїка ілюструє, як британські римські художники адаптували традиційні орнаменти до місцевого контексту. Це підтверджує тривалий вплив класичних історій і їх привабливість для різних регіонів.
