На автоперегонах загинули сотні людей

Найвідоміші автомобільні перегони на витривалість 1955 року завершилися трагедією. Фото: 24h du Mans

11 червня 1955 року під час автоперегонів у Франції сталася найстрашніша автокатастрофа в історії цієї країни. Внаслідок трагедії загинуло 84 особи, ще 120 отримали поранення.

24 Години Ле-Мана — це найпрестижніші автомобільні перегони на витривалість, які щорічно проводяться неподалік французького міста Ле-Ман з 1923 року. У тій заявленій гонці на трасі не було огорожі, що відокремлювала глядачів від дороги. На місці траси були лише невеликі в’язанки сіна, які не змогли запобігти наслідкам лобового зіткнення.

Наприкінці 35-го кола лідирував Jaguar під управлінням британця Майка Хоторна. Він запізнився помітити сигнал від своєї команди про дозаправлення і різко повернув. Цей маневр став несподіваним для автомобілів, які їхали позаду. В результаті утворилась велика хмара пилу, в яку на швидкості 270 км/год влетів Mercedes. В автомобілях тоді не було ременів безпеки, тож після зіткнення машина впала у напрямку глядачів. Водій загинув миттєво, а після вибуху пального уламки автомобіля впали на людей. 84 особи загинули заживо, у той час як понад 100 уболівальників отримали серйозні травми.

Гонщики та їхні команди не відразу дізналися про трагедію, а організатори навіть продовжили гонку. Компанія Mercedes вирішила більше не брати участь у змаганнях. На наступний день у соборі міста Ле-Ман відбулись похорони жертв трагедії. Офіційне розслідування аварії встановило, що це була просто автокатастрофа, а провину за загибель глядачів поклали на недостатню безпеку трас, закликавши організаторів до більш ретельного дотримання стандартів.

У Франції, Іспанії, Швейцарії, Німеччині та інших країнах наклали заборону на проведення автоперегонів доти, поки не будуть забезпечені максимальні стандарти безпеки трас.

14 квітня 1929 року в Монако стартували перші автомобільні перегони “Гран-прі Монако”. Автогонки проходили вулицями князівства на дистанції 318 км.

Голова місцевого автомобільного клубу Антоні Ногес запропонував провести перегони на звивистих вулицях міста. Принц Луї II підтримав цю ідею і створив фонд для переможців. Після перегонів у Монако святкування тривало ще три дні, наповнені гучними вечірками та концертами. Ці змагання стали щорічною традицією.

Цей рерайт зберігає оригінальні HTML-теги, а також структуру тексту, одночасно підвищуючи читабельність та SEO-оптимізацію.