Голова об’єднання ФРУ Дефенс Ігор Фоменко виклав інформацію про упередження, які деякі громадські активісти використовують для критики пакету законопроєктів Defence City. Конкретно мова йде про законопроєкт №13423, про що він розповів у своєму виступі на експертному ресурсі Defense-ua.
Фоменко спростував чутки про можливу амністію за злочини, пов’язані з оборонними закупівлями, зазначивши, що для звільнення від відповідальності потрібні три умови: дія має бути спрямована на належне виконання державного контракту, бути важливою для досягнення значної соціально корисної мети, яка пов’язана з обороноздатністю країни, і не загрожувати життю інших осіб.
Лише за наявності цих трьох умов відповідні дії не вважатимуться кримінально протиправними. Це правило дозволить уникнути ситуацій, пов’язаних з поставками неякісних товарів, корупційними випадками та завищенням цін.
Фоменко вважає хибними звинувачення на адресу службовців Міноборони у можливості уникнути відповідальності за постачання зброї. За його словами, законопроєкт не передбачає амністії й не містить згадок про держпосадовців. Таким чином, чиновники завжди нестимуть відповідальність за корупційні дії.
Експерт підкреслив, що твердження про амністію всіх правопорушень при внесенні підприємства до Переліку МОУ є неістинними.
“Занесення підприємства до Переліку не є підставою для амністії. Кожне діяння, зокрема вчинене до занесення до Переліку, має пройти триступеневу перевірку: воно повинно відповідати вимогам виконання оборонного контракту, приносити користь для зміцнення обороноздатності та не створювати загрозу,” – зазначив Фоменко.
Він також підкреслив, що випадки з “яйцями по 17” будуть розслідуватися за звичайними процедурами.
Голова ФРУ Дефенс спростував інформацію про те, що НАБУ та САП не зможуть проводити розслідування в оборонній сфері. Насправді норма законопроєкту не передбачає зупинення кримінальних проваджень; лише деякі процесуальні дії можуть потребувати погодження генпрокурора.
Фоменко спростував твердження про “абсолютну концентрацію” повноважень в руках генпрокурора.
“Згода генпрокурора потрібна для забезпечення балансу інтересів держави. Якщо підприємство виконує оборонний контракт, необхідно такий підхід, щоб не заважати виконанню зобов’язань,” – зазначив він.
Фоменко вважає, що твердження про велику концентрацію повноважень в Міноборони і можливість “надання імунітету від кримінального переслідування” є упередженими.
“Міноборони лише відбирає підприємства для переліку, що стане початковою умовою для здійснення запобіжників, які будуть ретельно контролюватися,” – підкреслив очільник ФРУ Дефенс.
Громадська антикорупційна рада при Міноборони України підкреслює необхідність доопрацювання законопроєктів, пов’язаних із Defence City.
Згідно з твердженнями ГАР МОУ, ця модель має бути адаптована для роботи у ручному режимі з обмеженим доступом.