Офіційно — Укрзалізниця повідомила про те, що відбувся не просто збій у роботі систем, а кібератака. Відновлення всіх систем тривало всю минулу добута наразі продовжується.
«Ключове — ворогові не вдалося: рух поїздів стабільний, вони курсують чітко без затримок та всі операційні процеси руху відлагоджено в резервному форматі. Залізниця продовжує рух попри фізичні атаки по інфраструктурі, не спинити її і найпідлішими кібератаками!» — пише керівництво УЗ.
Укрзалізниця таке переживає не вперше, вона й раніше ставала обʼєктом кібератак ворога, в компанії впроваджені протоколи резервування.
«Остання атака була дуже системна, нетривіальна та багаторівнева, тому перед повним відновленням із „бекапів“ фахівці УЗ, багатьох залучених партнерів та кібердепартаменту СБУ мають ретельно відтестувати сервіси на можливі вразливості», — надали подробиці залізничники.
Наразі онлайн-продажі квитків лишаються недоступними і протягом цього дня готуємось ще працювати в офлайн-режимі.
Як працює Укрзалізниця?
Квитки продаються через каси. Ми посилюємо каси персоналом, розширюємо графіки роботи;
На 24 та 25 березня активовано продаж міжнародних квитків у касах (зазвичай — тільки онлайн);
«У крайньому випадку, якщо ви не встигаєте придбати квиток через касу — прямуйте безпосередньо до потяга. Наші поїзні бригади поінформовані, як оформляти ваш проїзд на місці (вибачаємось заздалегідь, можуть не бути наявні місця всіх класів, але прагнемо довезти всіх)», — зазначають на Укрзалізниці.
Якщо ви плануєте подорож пізніше, ніж ранкові рейси 25.03
наполегливо просять не штурмувати каси сьогодні.
Вони працюватимуть із виключним пріоритетом на обслуговування пасажирів із відправкою сьогодні-завтра;
Про відновлення онлайн сервісів поінформують одразу й всі зможуть придбати квиток онлайн.
Як повернути квитки?
Усім, хто хоче повернути свій квиток на поїзд відправкою 24 березня, треба зробити це онлайн.
«Достатньо принаймні за годину до відправки вашого рейсу надіслати нам на пошту [email protected] скан-копію або чітке фото вашого квитка та контактний номер телефону. Ми обробимо заявку про повернення протягом 3 діб з моменту відновлення роботи систем», — пояснили залізничники.
Просимо повідомляти про будь-які інші нестандартні випадки на [email protected].
Керівництво УЗ висловило велику подяку працівникам вокзалів, станцій, пасажирським бригадам, усім залізничникам і партнерам, які оперативно долучились до подолання наслідків атаки.
«Вечірній Київ» повідомляв про те, що в електронній системі Укрзалізниці стався масштабний збій: квитки доступні тільки в касах.