Чому знову стартували ремонтні роботи, чи не можна виконати весь обсяг ремонту за один рік та як довго триватиме нинішній етап «Вечірній Київ» розпитав у генерального директора КК «Київавтодор» Олександра Федоренка.
Північний мостовий перехід має довжину 1700 метрів і складається з Північного мосту й мосту через річку Десенка. Він був збудований у 1976 році й жодного разу капітально не ремонтувався. Ця споруда має як металеву, так і залізобетонну конструкції.
«Як могли бачити кияни, в попередні роки на мосту через річку Десенка ми відремонтували мостове полотно та асфальтобетонне покриття на всю ширину в напрямку з правого на лівий берег. А також відремонтували половину цього мосту з лівого на правий берег», — нагадав Олександр Федоренко.
Він підкреслив, що збільшення навантаження на мости під час воєнного стану й зокрема збільшення трафіку великовагового транспорту суттєво вплинуло на технічний стан столичних мостів, в тому числі й позакласних, таких як Північний мостовий перехід.
«Наголошу: Північний міст не перебуває в аварійному стані, але він потребує ремонту, який ми виконуємо крок за кроком. Нині на замовлення балансоутримувача — КП „Київавтошляхміст“ — виконуємо протиаварійні роботи. В планах на цей рік — відремонтувати мостове полотно й проїзну частину з правого на лівий берег разом із балками прогонових будов в межах стиків деформаційних швів. Мова йде про ту частину мосту та його складові, яку не ремонтували у попередні роки. Тому, що вони сьогодні вже потребують негайної заміни в рамках проведення протиаварійних робіт», — пояснює генеральний директор «Київавтодору».
Він також відповів на запитання, чому не можна за один рік одразу виконати всі ремонтні роботи й не перекривати щороку позакласні мости.
«Ремонт проїзної частини мосту в комплексі з консолями буде коштувати понад мільярд гривень. На сьогодні бюджет Києва не може виділити такі кошти. І якби ми всі кошти спрямували на один цей міст, то не змогли б вживати протиаварійних заходів, виконувати поточні ремонти на інших об’єктах — мостах та шляхопроводах, а їх у нас 175, з яких уваги та постійного догляду потребують — 50-60 споруд. Тобто ми зараз мусимо в очікуванні капітального ремонту вжити всіх необхідних заходів для підтримки мосту у працездатному безаварійному стані», — сказав Олександр Федоренко.
Він підкреслив, що під час проведення ремонту на мостах столиці дорожники намагаються обмежувати рух транспорту таким чином, щоб мінімізувати корки. А також намагаються виконувати роботи швидкими темпами.
На запитання, чому роботи виконуються так довго, керівник «Київавтодору» пояснив наступне:
«На цьому мості, наприклад, виконана лише бетонна стяжка. Тому коли ми сьогодні ремонтуємо мостове полотно, ми встановлюємо анкери на арматуру, нав’язуємо каркас і за допомогою бетону робимо з цього моноліт — тобто посилюємо саму прогонову будову. Сам бетон має набрати міцності, і за нормативами це відбувається упродовж 28 днів.
Після того потрібно наносити гідроізоляцію, що має відбуватися також за певної вологості бетону і при певних температурних показниках. Гідроізоляція наноситься в три шари та в три етапи (грунтовка, середній шар і верхній шар). На це також потрібен час, щоб вона висохла. Тому ми водіїв завчасно інформуємо про те, що бетон набирає міцності й просимо з розумінням поставитися до незручностей, щоб громадяни знали, що триває процес, і він потребує відповідних часових рамок», — пояснив Олександр Федоренко.
Він говорить, що в окремі періоди водії можуть не бачити на об’єкті дорожніх робітників, особливо коли застигає бетон. Проте за висиханням бетону ведеться постійний нагляд.
«Кінцевий етап — влаштування асфальтобетонних шарів — дуже швидкий. А от підготовка — розбирання старого полотна, нав’язування арматури, бетонування, гідроізолювання — тривалий проміжок часу. Тому ми й спланували, що виконуватимемо ремонт поетапно, а далі ще передбачений ремонт консолей мостів, під час якого обмеження руху транспорту буде мінімальним», — повідомив керівник «Київавтодору».
Він наголосив, що потрібно враховувати: мости у столиці вже доволі старі, розраховувалися під зовсім іншу інтенсивність руху та навантаження — 10-20 тисяч авто на добу проти нинішніх 80-100 тисяч на добу, і проєктувалися максимум під вантажівки 20-тонники. Це все, разом з вібраціями від руху великогабаритного транспорту, впливає на несучі конструкції мостів, які потребують постійного контролю та підтримати у працездатному стані.
«Вечірній Київ» повідомляв, що у столиці триває сезон ремонту доріг, а також інформував, що, де і коли оновлюватимуть у 2025 році.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»