Виставка «Київ. Ритми» представляє живописні полотна та графічні роботи, що прекрасно відображають енергію міського життя, його архітектурні обриси, палітри кольорів і динамічні елементи.
Як можна зрозуміти з назви, Київ зображається як місто візуальних ритмів, що відрізняється своїми особливостями в різні епохи і в роботах різних митців.
«Ми демонструємо роботи художників XX і XXI століть, які прагнули передати відчуття ритму столиці, де поєднуються архітектура різних періодів. Виставка була організована досить швидко, адже ми знали, у яких митців є потрібні пейзажі, які добиралися за колоритом», — поділилася співкураторка виставки Олександра Рижова. — «З музейної колекції представлено чотири графічні роботи Олексія Фіщенка, у якого є дві серії київських краєвидів, одна з яких стала назвою виставки.»
Для створення своїх кольорових ліноритів Олексій Фіщенко вирізав зображення на лінолеумі, а особливістю його техніки є ручне притискання кліше без використання механічного обладнання. Такий спосіб друкування художник запозичив, досліджуючи гравюру японського та китайського мистецтва. Це дало можливість його ліноритам отримати унікальну текстуру та яскравість кольорів.
Пейзажі Олексія Фіщенка відрізняються високою майстерністю композиції та декоративністю кольорових рішень. Він зображував краєвиди Черкащини, Одещини, Карпат, Криму, Канева та Києва. На виставці представлені київські урбаністичні пейзажі: «На лівому березі Дніпра» (1982), «Входження ночі» (1988), «Злам вечірнього світла» (1990) та «Синій промінь» (1990). Столицею Олексій Фіщенко працював з нашаруванням геометричних форм і контрастними кольорами.



ХХ століття представляють художні твори ще трьох авторів. «Весна на Подолі» (1910-ті) Абрама Маневича переносить нас на століття назад, коли в Києві було багато приватних будинків, так само як і зимова «Куренівка» Сергія Григор’єва (1963).
«Київ будується» та «Київ. Весна» (1970-ті) Василя Чегодара демонструють ландшафти міста на Дніпрі, як затишні пейзажі, так і багатоповерхові житлові масиви.



Сучасність представляють дві київські художниці. На картах Олени Придувалової столиця постає як організм з активним внутрішнім життям. Її серія «Євбаз» (2017) присвячена відомому базару міста.
Ганна Криволап зображає кольорові площини київських краєвидів, які наближаються до абстракції. Її роботи — це яскраві вигляди міста із акцентом на старовинні храми.
Коли: до 29 червня, графік роботи з 11:00 до 18:00 (крім понеділка та четверга); з 11:00 до 19:00 у вівторок. Каса працює до 17:20 (до 18:20 у вівторок).
Де: Національний музей «Київська картинна галерея», вул. Терещенківська, 9
Вартість квитка: 100 грн, пільгові категорії 50 грн.
- Коли каштани в Києві цвітуть: у музеї Грушевського триває мистецька виставка. У експозиції зібрано 35 різнопланових робіт, які обігрують тему київського каштана.