Судна, що перебувають під санкціями, знову перевозять російську нафту

Судна, що перебувають під санкціями, знову перевозять російську нафту. Фото: depositphotos

Російський експорт нафти зростає вже другий тиждень поспіль, оскільки майже половина танкерів, які раніше потрапили під санкції США, знову вийшли на маршрути й перевозять нафту з Росії.

Про це повідомляє Bloomberg.

За останні чотири тижні обсяг поставок з усіх російських портів сягнув 3,26 млн барелів на добу – приблизно на 190 тис. більше, ніж раніше.

Попри санкційний тиск, адміністрація Дональда Трампа наразі не вводить нових обмежень, а частина танкерів, які були внесені до чорного списку США у 2023-2024 роках за президентства Джо Байдена, знову здійснюють перевезення. Щонайменше 18 із 39 таких суден повернулися до активної діяльності.

За даними видання, вартість російського нафтового експорту зросла на $50 млн (на 4%) і станом на 27 квітня досягла $1,33 млрд. Це пояснюється як збільшенням обсягів, так і зростанням цін: нафта Urals подорожчала на $0,90 за барель, а сорт ESPO – на $1,50.

У цю статистику не входить казахстанська нафта KEBCO, що експортується через російські порти Новоросійськ і Усть-Луга, оскільки вона не підпадає під санкції ЄС і не входить до цінового обмеження.

Після початку повномасштабної війни Казахстан провів ребрендинг, щоб чітко відокремити власні поставки від російських.

Естонія відпустила нафтовий танкер Kiwala, який знаходиться у списку санкцій Європейського Союзу.

Танкер, що прямував до російського порту, був затриманий через відсутність чинного прапора країни. На момент арешту судно носило прапор Джібуті, але влада цієї країни заявила, що судно не зареєстроване у них.

Танкер був звільнений після того, як естонське транспортне управління отримало підтвердження від Джібуті, що судно буде внесене до їхнього реєстру.

Джерело