Нещодавно в «галереї Vakulenko Art Consulting» стартував новий мистецький проєкт під назвою «Бурлюк. Символи». У експозиції представлено понад 30 унікальних творів легендарного художника, котрі зберігалися у приватних колекціях.
Давид Бурлюк — художник, поет і мислитель, який був однією з найяскравіших фігур авангардного мистецтва початку XX століття. Митець родом з Харківщини пройшов шлях від селянських пейзажів до міжнародного визнання в Європі, Японії та США, активно експериментуючи з формами, кольорами, техніками й художньою мовою.
Бурлюк вражав не тільки своєю творчістю, а й працездатністю. Під час навчання в Одесі, у двадцятирічному віці, він за три місяці канікул створив понад 350 етюдів, малюючи по 12 годин на день.
У галереї зазначають, що мистецький проєкт «Бурлюк. Символи» акцентує увагу на глибокій символіці творчого доробку видатного митця, де кожен твір це не лише зображення, а зашифроване послання, що чекає на своє прочитання.
«Птахи, люльки, квіти, човни, собаки, мушлі, пляшки — ці образи повторюються, стаючи візуальними кодами, що втілюють алюзії, спогади, внутрішні меседжі художника. Серед представлених робіт є натюрморти, морські та сільські пейзажі, а також сцени з побуту, які демонструють багатогранність його образного мислення», — запевняють у галереї.
Згідно з їхніми словами, полотна художника завжди приховують глибший зміст, розкриваючи внутрішній світ митця через деталі, мотиви та повторювані образи.
Наприклад, люлька на картинах Бурлюка є алюзією на козацьке минуле, символізуючи мудрість, спокій і філософський погляд на життя. Вона виступає як жест, поза, стиль, а іноді і іронічний акцент, що підкреслює непокірний характер художника.
Птахи у його картинах символізують рух, свободу та уяву. Вони втілюють зв’язок із селянською буденністю, такі як горобці, та фантастичні істоти, які виражають злет за межі реального, завжди надаючи композиціям динаміки.
«Око — один із найбільш автобіографічних мотивів у його творчості. Втративши праве око ще в дитинстві, Бурлюк перетворив цей досвід на міститься метафору. Око у його живопису — це не просто символ уважності та всевидющості, а й знак художнього зору, інтуїції та здатності бачити глибше, ніж інші», — пояснюють куратори проєкту.
У багатьох своїх творах митець також зображав човни, які символізують подорожі, пошуки та власні мандри людини через межі.
«Часто на картинах художника присутні також квіти. Це особливий символ, що у Бурлюка не лише декоративний. Це образ стійкості, краси посеред хаосу, спогад про втрачене й знайдене. Його букети завжди яскраві, емоційні, мов кодовані послання про життя, що продовжується, попри всі труднощі…» — зазначають у галереї.
На думку кураторів проєкту, саме ці знаки формують систему, в якій кожен елемент не тільки доповнює картину, але й веде мовчазний діалог з глядачем.
Виставка «Бурлюк. Символи» запрошує вникнути, розпізнати, декодувати ці приховані змісти, відкриваючи нові значення.
У галереї підкреслюють, що цей проєкт має на меті акцентувати українське походження Давида Бурлюка, митця, чию спадщину тривалий час намагалися привласнити інші культурні наративи.
Художник завжди відкрито заявляв про свою українську ідентичність, і виставка має за мету зміцнити його присутність в українському мистецькому дискурсі.
Виставка «Бурлюк. Символи»
Коли: до 27 липня, середа-неділя: 11:00 — 19:00 (понеділок і вівторок — вихідні)
Де: вулиця Костьольна, 8
Вхід вільний
До теми: «Хвилі» Миколи Кривенка: у Києві демонструють виставку неперевершеного майстра абстракції.