13 Бер 2025, Чт

Цифрова трансформація освіти у Києві: сучасні сервіси та безпечне середовище для навчання

Днями у Київському Палаці дітей та юнацтва відбувся другий форум «Цифровий простір Освіти Києва», де були представлені ключові досягнення та плани столиці у сфері освітніх технологій.

У ньому взяли участь заступник голови КМДА Валентин Мондриївський фракція (УДАР), представники Департаменту освіти й науки, Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій, Асоціації керівників шкіл України та міжнародних технологічних компаній, керівники та педагоги закладів освіти Києва, представники батьківської спільноти, освітяни міста Миколаєва, ІТ-фахівці, розробники цифрових освітніх технологій.

Захід став важливою платформою для обговорення ключових аспектів цифровізації освіти у Києві.

Захід відбувся у Київському палаці для дітей та юнацтва. Фото: КМДА
Цифрові технології відідграють значну рольу сучасній освіті. Фото: КМДА

Програма форуму включала виставку «Цифрова освіта: майбутнє вже сьогодні», експертні студії, презентацію інноваційних EdTech-продуктів та можливості для нетворкінгу. Учасники мали змогу глибоко зануритися в актуальні теми, зокрема цифрові рішення для створення безпечного освітнього простору, інструменти аналізу даних для прийняття управлінських рішень, цифрову етику, штучний інтелект та багато іншого.

На думку освітян, наразі цифрові технології вже зараз відіграють ключову роль у підвищенні ефективності і якості освітнього процесу. Вони роблять навчання цікавішим і змістовним для всіх учасників, створюючи гармонійне середовище для розвитку дітей. Одним із прикладів таких інновацій є електронний щоденник, який забезпечує зручну комунікацію між учнями, педагогами та батьками, дозволяючи оперативно аналізувати успішність і ефективно управляти процесами.

Значну увагу учасники приділили важливому питанню співвідношення людського та штучного інтелекту в освіті, обговорюючи перспективи їхнього співіснування.

Штучний інтелект відкриває нові можливості: автоматизація тестувань, створення навчальних матеріалів, аналіз результатів та адаптація освітнього процесу до потреб учнів. Учасники погодилися, що для успішного впровадження таких змін потрібна синергія всіх сторін — освітян, управлінців, бізнесу, громадськості та влади.

Форум відкрив виступ Валентина Мондриївського. Фото: КМДА
Учасники заходу співають Гімн. Фото: КМДА

Форум став платформою для обговорення стратегії цифровізації та пошуку нових шляхів до інновацій. Учасники переконані, що спільна робота й обмін досвідом сприятимуть створенню кращих умов для навчання та розвитку майбутніх поколінь.

Координація зусиль забезпечує Києву провідну позицію в освітній сфері, слугуючи орієнтиром для інших регіонів.

«Попри виклики війни, столиця продовжує розвивати цифровий простір, що охоплює ключові сфери життя, зокрема освіту. Для ухвалення ефективних управлінських рішень у Києві запровадили освітні дашборди — інструменти, які автоматично збирають і аналізують дані про стан освітньої сфери. Це дає можливість міській владі, директорам шкіл та освітянам оперативно реагувати на потреби, розподіляти ресурси та планувати розвиток освіти», − розповів Валентин Мондриївський під час свого виступу на форумі.

Валентин Мондріївський під час виступу на заході. Фото: КМДА

Також посадовець наголосив, що одним із ключових досягнень є впровадження електронного щоденника, який покращує взаємодію між учнями, педагогами та батьками. Окрім того, вже понад 23 000 дітей скористалися електронним записом до шкіл у цьому навчальному році.

У своєму виступі Валентин Мондріївський також зазначив, що на сьогодні 87% шкіл Києва мають доступ до якісного інтернету, а 391 заклад забезпечений зв’язком навіть в укриттях, що дозволяє підтримувати навчальний процес під час тривог.

Заступник голови КМДА також зауважив, що в сучасних умовах безпека дітей у школах є пріоритетом. Наразі у київських закладах освіти діють системи відеоспостереження, охоронні системи, IoT-рішення для контролю доступу та протипожежного захисту. Також в закладах освіти вже встановили 3 673 камери, що дозволяє значно підвищити рівень безпеки як для учнів, так і для педагогів.

Цифровізація освіти- це наше сьогодення. Фото КМДА

«Турбота про безпеку, добробут та освіту наших дітей у часи найбільших викликів важлива для Klitschko Foundation. Сьогодні ми зосереджені на багатьох проєктах, які здатні забезпечити це. І ефективна взаємодія та співпраця з органами міської влади — важлива частина втілення та масштабування позитивного досвіду», — зазначила директорка Klitschko Foundation Ангеліна Осадча, співорганізаторка події.

Начальниця управління освіти Миколаєва Анна Личко. Фото: Тетяна Асадчева

Форум «Цифровий простір Освіти Києва» об’єднав освітян не лише з різних куточків України, зокрема й делегація з Миколаєва на чолі з начальницею управління освіти Миколаївської міської ради Анною Личко.

«Нинішній захід став важливим джерелом нових ідей і практик, які ми прагнемо адаптувати у наших навчальних закладах у Миколаєві. Особливо цікавими були секційні заняття, присвячені штучному інтелекту в освіті, де розкривалися можливості його використання у навчальному процесі…Зараз ми усі бачимо, як цифровізація відкриває нові горизонти у сфері освіти, сприяючи кращій взаємодії між учасниками освітнього процесу та забезпечуючи ефективність у навчанні. Завдання зараз полягає в тому, щоб педагоги були добре обізнані про сучасні цифрові інструменти та вміли їх застосовувати. Це не просто про технічні можливості, а й про розвиток критичного мислення, що має завжди залишатися пріоритетом у навчанні», — зауважила у коментарі «Вечірньому Києву» Анна Личко.

За її словами, наразі керівники загальноосвітніх шкіл міста Миколаєва вже знайомилися з усіма представленими розробками та цифровими рішеннями, щоб вивчити найкращий досвід та використати його у місцевих школах.

«Цифровізація — це вже не майбутнє, це реальність, без якої ми не можемо рухатися вперед. Тому такі заходи, як цей форум, надзвичайно важливі для обміну досвідом та натхнення для подальших кроків», — зауважила пані Анна.

На форумі були представлені новітні розробки для школярів. Фото: КМДА
Фото: КМДА
Фото: КМДА

Також відвідувачі заходу мали можливість ознайомитися з новітніми розробками у сфері технологій, які змінюють підхід до освіти та управління освітніми процесами. Серед представлених рішень були інноваційні EdTech-продукти, що демонструють, як інтеграція технологій може зробити навчання інтерактивним, захопливим і максимально ефективним.

Особливу увагу привернули інтеграції штучного інтелекту, які допомагають автоматизувати рутинні процеси, аналізувати дані та адаптувати навчальні програми до потреб кожного учня. Учасники також мали змогу поспілкуватися з експертами галузі, дізнатися про перспективи впровадження цифрових інструментів і обговорити практичні кейси їх застосування в реальних умовах.

«У нашій школі діти мають унікальну можливість освоювати сучасні технології. У майстерні з 3D-принтерами вони вчаться моделювати та друкувати деталі, що стане корисним для майбутніх інженерів і дизайнерів. Також ми активно використовуємо дрони, навчаючи як їх ручному керуванню, так і програмуванню. Учні навіть самостійно збирають дрони, що допомагає їм краще розуміти технічні процеси. Це поєднання теорії та практики відкриває перед дітьми нові перспективи у навчанні та житті», — розповідає Роман Томченко, вчитель інформатики київської спеціалізованої школи №52, з поглибленим вивченням інформаційних технологій.

Директорка Київської МАН Ірина Поліщук. Фото: Тетяна Асадчева

Про свою участь на форумі розповіла «Вечірньому Києву» і директорка Київської МАН, кандидатка хімічних наук Ірина Поліщук:

«Наш флагманський проєкт — цифрова академія, яка є центральним елементом діяльності Малої академії наук. Одним із ключових напрямів є цифровий конкурс-захист наукових робіт, що базується на академічній доброчесності, автоматизованій перевірці на плагіат і прозорому оцінюванні, забезпечуючи високу якість підготовки», — розповідає пані Ірина.

За її словами, сьогодні МАН презентує проєкти з інформаційних технологій, штучного інтелекту, оборонних інновацій і протезування.

«Зокрема, серед досягнень — протези, які зменшують навантаження на кістки, та мобільні системи моніторингу екологічних явищ і радіозв’язку. Експериментальні зразки перебувають на стадії тестування, і ми прагнемо їх широкого впровадження. Ми впевнені, що ці напрацювання допоможуть розвивати країну, сприятимуть її обороноздатності та покращуватимуть якість життя громадян», — зауважила директорка Київської МАН.

Учасниця форуму дивиться освітню VR- програму. Фото: КМДА

Другий форум «Цифровий простір Освіти Києва» став не лише місцем для демонстрації технологій, але й платформою для обміну ідеями, формування нових партнерств і пошуку рішень, які сприятимуть розвитку освіти та вдосконаленню цифрових процесів у Києві й за його межами.

Нагадаємо, що Форум організований Департаментом освіти та науки у співпраці з Департаментом інформаційно-комунікаційних технологій КМДА, за підтримки Klitschko Foundation і Київ Цифровий.

До теми: Торік в інклюзивно-ресурсних центрах столиці отримали підтримку 8,5 тисяч дітей з особливими освітніми потребами.

Світлини для публікації надані пресслужбою КМДА.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Джерело