Гаряче
12 Жов 2025, Нд

Тунельна розв’язка у Віті-Поштовій під Києвом: роботи практично завершені

Роботи виконала компанія-підрядник «Автомагістраль-Південь» за фінансування від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) та Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР).

Процес добудови розв’язки на Одеській трасі під Києвом почався наприкінці минулого року. Перші кроки у будівництві були зроблені ще у 2021 році. Але з початком повномасштабної війни підрядник з Азербайджану залишив об’єкт. У минулому році замовник вирішив продовжити будівництво тунельної розв’язки. Проект передбачає також створення кругової розв’язки зі сторони міста Боярка.

Як зазначає «Автомагістраль-Південь», іноземний підрядник встиг виконати роботи з влаштування буросічних паль, а також залити опорні частини та бетонну плиту з лівого проїзду. Якість конструкцій, залишених попереднім підрядником, викликала серйозні сумніви, тому компанії «Автомагістраль-Південь» довелося витратити чимало часу та зусиль на усунення недоліків.


Будівельники також підкреслили, що траса «Київ-Одеса» є швидкісною зі значним трафіком, тому регульоване перехрестя у Віті-Поштовій поблизу Південного кладовища стало причиною численних ДТП.

Проект передбачає створення тунельної розв’язки, яка забезпечить можливість руху транспорту у бік Києва, а також дворівневої розв’язки («підкова») для розвороту в бік Одеси.

Компанія «Автомагістраль-Південь» завершила будівництво опорних стінок тунелю та влаштувала монолітну плиту перекриття правої частини траси. При цьому була використана технологія пост-напруження залізобетону, яка передбачає влаштування каналів для сталевих канатів у опалубці: після того, як бетон досягає необхідної міцності, канати натягуються і заповнюються спеціальним ін’єкційним розчином, що додатково зміцнює конструкцію.

Влаштовано перехідно-швидкісні смуги для виїзду з кругової розв’язки на Одеську трасу.

Виконано великий обсяг земляних робіт, а також роботи з перенесення та перевлаштування комунікацій. Зокрема, було здійснене перевлаштування водопроводу Південного кладовища. Також побудована дощова каналізація, яка включає майже сто експлуатаційних колодязів.

Нагадаємо, що на Подільському мостовому переході повністю відкрили рух по всіх смугах у обох напрямках.